W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Mirosławcu  
ul. Wolności 37
78-650 Mirosławiec
tel.: +48 (67) 259 50 42; fax: + 48 (67) 259 61 88  
NIP: 765 100 33 97 REGON:00124 15 40
Serwis www: miroslawiec.pl 
TERYT: 3217033
adres skrytki ePUAP: /3217033/skrytka  
email: urzad@miroslawiec.pl


Dane dla kontrahentów do wystawiania faktur:
GMINA MIROSŁAWIEC 
ul. Wolności 37, 78-650 Mirosławiec
NIP:  765 160 34 18 REGON: 570791508
Skrzynka PEPPOL: GMINA MIROSŁAWIEC
Nr PEPPOL: 7651603418 

Punkt potwierdzajacy profil zaufany

Punkt Potwierdzający: logo punktu powierdzającego profil zaufany

Urząd Miejski w Mirosławcu
ul. Wolności 37

I piętro pokój nr 101
tel. 067-259 62 64
Punkt czynny jest w godzinach :
poniedziałek  - środa od 7:00 do 14:30,
czwartek od 7:00 do 15:30,
piątek od 7:00 do 13:30

W Punkcie można potwierdzić profil zaufany ePUAP, przedłużyć jego ważność lub unieważnić.

Czym jest profil zaufany?
Profil zaufany to bezpłatna odmiana podpisu elektronicznego. Dzięki profilowi możesz załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną. Działa on podobnie jak odręczny podpis - identyfikuje osobę, która ten profil wykorzystuje.
Posługując się nazwą użytkownika ( login), hasłem oraz adresem poczty elektronicznej możesz załatwiać wiele spraw administracyjnych za pośrednictwem internetu (np. wnoszenie pism, wniosków i zapytań do urzędów). Profil zaufany to usługa dostępna bezpłatnie dla wszystkich obywateli, którzy założą konto na  www.epuap.gov.pl.

Korzyści z profilu zaufanego.
Głównym celem udostępnienia profilu zaufanego jest zapewnienie możliwości potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji.
Korzyści ze stosowania profilu zaufanego: oszczędność - uzyskanie i korzystanie z profilu zaufanego nie wiąże się z ponoszeniem kosztów, poprawa bezpieczeństwa w porównaniu do podpisu składanego w sposób odręczny, niezależność od dodatkowych urządzeń - nie wymaga stosowania czytników kart, ani instalacji oprogramowania, możliwość załatwienia większości spraw administracyjnych przez internet (m.in.Mój Gov, obywatel.gov.pl   ePUAP,   CEIDG,   ZUS,  Emp@tia, IKP Internetowe Konto Pacjenta,   NFZ, e-PIT ). - np. założyć firmę przez internet , elektronicznie sprawdzić i opłacić składki ZUS czy wypełnić wniosek o pomoc społeczną dla siebie lub innej osoby i przesłać go do OPS, sprawdzić się w NFZ, czy też rozliczyć się z Urzędem Skarbowym,.

Jak posługiwać się profilem zaufanym?
Profil zaufany w komunikacji elektronicznej ma takie samo zastosowanie, jak odręczny podpis w dokumentach składanych w sposób tradycyjny. Obydwie metody potwierdzają tożsamość osoby składającej dokument.

Korzystanie z profilu zaufanego to proces podobny do tego, który stosowany jest w bankowości elektronicznej przy potwierdzaniu realizacji przelewów za pomocą kodów jednorazowych.

Po uzyskaniu profilu zaufanego, zaloguj się na stronie www.epuap.gov.pl, wybierz usługę, którą chcesz zrealizować za pośrednictwem internetu i wypełnij wniosek. Podpisanie dokumentu profilem zaufanym realizowane jest poprzez wprowadzenie kodu weryfikacyjnego, który  otrzymujesz w momencie składania podpisu, na wskazany przez siebie adres poczty elektronicznej lub numer telefonu komórkowego. Potwierdzenie danych za pomocą kodu umożliwia wysłanie wniosku drogą elektroniczną do wybranego urzędu.

Profil zaufany jest ważny przez 3 lata, jednak jego przedłużenie nie wymaga dodatkowej wizyty w urzędzie. Obywatel może przedłużyć ważność swojego profilu bezpośrednio poprzez stronęwww.epuap.gov.pl.

Jak uzyskać profil zaufany
Chcesz mieć  profil zaufany, załóż  konto na stronie www.epuap.gov.pl,, a następnie wypełnij i wyślij wniosek o nadanie profilu zaufanego.
Kolejny krok to wizyta w punkcie potwierdzającym profil zaufany: potwierdź tożsamość w jednym z urzędów ( np. Urząd Miejski w Mirosławcu ul. Wolności 37). W urzędzie okazujesz dowód osobisty lub paszport  przed urzędnikiem, który porównuje dane z wprowadzonymi do systemu. Po pozytywnej weryfikacji danych, na podstawie okazanego dowodu osobistego, konto założone na portalu ePUAP uzyskuje status profilu zaufanego.

Oznacza to, iż po jednorazowej wizycie w  punkcie potwierdzającym profil zaufany - niezależnie od miejsca zameldowania - będziesz mógł załatwiać sprawy administracyjne przez internet. Potwierdzenie tożsamości w urzędzie zajmuje zwykle nie więcej, niż kilka lub kilkanaście minut.
 

Dla osób posiadających podpis elektroniczny uzyskanie profilu zaufanego jest jeszcze prostsze, ponieważ nie jest wymagana wizyta w urzędzie. Logujesz się na stronie www.epuap.gov.pl, wypełniasz wniosek o założenie profilu, a następnie potwierdzasz swoje dane wykorzystując bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany ważnym certyfikatem kwalifikowanym.
 

Grafika opisująca wykorzystanie profilu zaufanego w e-systemach administracji publicznej

Zapraszamy do Urzędu Miejskiego w Mirosławcu, w którym został uruchomiony Punkt Potwierdzający  Profil Zaufany elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej  (e-PUAP). Dotychczas w Powiecie Wałeckim profil zaufany można było potwierdzić jedynie w Urzędzie Skarbowym oraz w Oddziale ZUS w Wałczu.

Uruchomienie Punktu w Urzędzie Miejskim w Mirosławcu nastąpiło w ramach realizacji przez Gminę i Miasto Mirosławiec projektu informatycznego pn. „I-pełnospr@wni odkrywają Bioregion” dofinansowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji.

Serdecznie zapraszamy.

Powiadom znajomego