W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Mirosławcu  
ul. Wolności 37
78-650 Mirosławiec
tel.: +48 (67) 259 50 42; fax: + 48 (67) 259 61 88  
NIP: 765 100 33 97 REGON:00124 15 40
Serwis www: miroslawiec.pl 
TERYT: 3217033
adres skrytki ePUAP: /3217033/skrytka  
email: urzad@miroslawiec.pl


Dane dla kontrahentów do wystawiania faktur:
GMINA MIROSŁAWIEC 
ul. Wolności 37, 78-650 Mirosławiec
NIP:  765 160 34 18 REGON: 570791508
Skrzynka PEPPOL: GMINA MIROSŁAWIEC
Nr PEPPOL: 7651603418 

Kontrola poprawności segregacji odpadów komunalnych.


Przypominamy, iż w Gminie Mirosławiec od 1 października 2020 roku wszystkich mieszkańców obowiązuje selektywna zbiórka odpadów komunalnych. W celu sprawdzenia właściwego przygotowania odpadów komunalnych do odbioru, będą prowadzone przez firmę odbierająca odpady komunalne kontrole zawartości worków i pojemników do gromadzenia odpadów.

W przypadku nieprawidłowej segregacji odpadów lub jej braku, pracownik firmy odbierającej odpady  umieści na pojemniku/worku naklejkę – zła segregacja. Wzór naklejki poniżej.

Przykładem niewłaściwej segregacji odpadów jest umieszczenie w pojemniku/worku na szkło odpadów takich jak np. porcelana, folia czy metalowa nakrętka lub w pojemniku na papier odpadów takich jak tapeta, karton po mleku.

Zasady prawidłowej segregacji odpadów są dostępne na stronie Gminy Mirosławiec w zakładce GOSPODARKA ODPADAMI -  www. miroslawiec.pl lub w aplikacji Eco Harmonogram .

Pojawienie się wskazanej naklejki na worku oznacza, iż odpady zostaną zabrane dopiero po usunięciu nieprawidłowej frakcji odpadów w kolejnym terminie wynikającym z harmonogramu, a informacja o nieprawidłowości zostanie przekazana do Referatu Gospodarki Komunalnej i Środowiska Urzędu Miejskiego w Mirosławcu.

W przypadku gdy w pojemniku na odpady niesegregowane znajdą się np. odpady budowlane, niebezpieczne, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie, żarówki, opakowania po farbach i rozpuszczalnikach, przeterminowane leki, odpady segregowane: szkło, papier, tworzywa sztuczne, na pojemniku  zostanie umieszczona naklejka w kolorze żółtym – zła segregacja. Odpady znajdujące się w pojemniku zostaną odebrane jako niesegregowane, a informacja o nieprawidłowości zostanie przekazana do Referatu Gospodarki Komunalnej i Środowiska Urzędu Miejskiego w Mirosławcu.

W sytuacji gdy właściciel nieruchomości dwukrotnie nie dopełni obowiązku segregacji odpadów, Burmistrz  z urzędu wyda decyzję, w której określi wysokość opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi za miesiąc lub miesiące, w których nie wypełniono obowiązku segregacji, stosując stawkę opłaty podwyższonej - 70 zł/ osoby/miesięcznie.

W przypadku wątpliwości, co najmniej na dzień po otrzymaniu ostrzegawczej naklejki, należy skontaktować się z pracownikami Referatu Gospodarki Komunalnej i Środowiska Urzędu Miejskiego w Mirosławcu – tel. 67 259 61 42.


Załączniki

Powiadom znajomego