Zarządzenie nr 90/2010
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Burmistrza Mirosławca Elżbieta Rębecka-Sabak |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | powołania Zespołu Kierowania Procesem Ewkuacji (Przyjęcia) Ludności (ZKPE) w Gminie Mirosławiec |
Status | obowiązujące |
ZARZĄDZENIE NR 90/2010
Burmistrza Mirosławca
z dnia 30 września 2010 r.
w sprawie powołania Zespołu Kierowania Procesem Ewkuacji (Przyjęcia) Ludności (ZKPE) w Gminie Mirosławiec
Na podstawie art.17 ust.6 i 7 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2004 r. Nr 241 poz. 2416 z późn.zm.), §3 pkt 8 i 9 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2002r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Szefa Obrony Cywilnej Kraju, szefów obrony cywilnej województw, powiatów i gmin (Dz.U. z dnia 1 lipca 2002 r.) oraz Wytycznych Szefa Obrony Cywilnej Kraju z dnia 17 października 2008 r. w sprawie Zasad ewakuacji ludności, zwierząt i mienia na wypadek masowego zagrożenia, zarządzam, co następuje:
§ 1. W celu zabezpieczenia ewakuacji ludności w Gminie Mirosławiec ustala się skład Zespołu Kierowania Procesem Ewakuacji (przyjęcia) ludności, zwanego dalej "ZKPE", którego strukturę stanowią:
1. Kierownik ZKPE - Sekretarz Gminy
2. Zastępca Kierownika ZKPE - pracownik ds. zarządzania kryzysowego
3. Zespoły ewidencyjno-informacyjne /ZEI/, Zespoły Wyładowcze /ZW/ i Zespoły Rozdzielcze /ZR/
1) Toporzyk
a) Kierownik zespołu - pracownik Urzędu Gminy i Miasta w Mirosławcu wskazany przez Burmistrza
b) Członek zespołu - pracownik Zespołu Szkół w Piecniku wskazany przez Dyrektora
2) Orle
a) Kierownik zespołu - pracownik Urzędu Gminy i Miasta w Mirosławcu wskazany przez Burmistrza
b) Członek zespołu - pracownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mirosławcu wskazany przez Kierownika MGOPS
3) Gniewosz
a) Kierownik zespołu - pracownik Urzędu gminy i Miasta w Mirosławcu wskazany przez Burmistrza
b) Członek zespołu - pracownik Zespołu Szkół w Mirosławcu wskazany przez Dyrektora
4) Polne
a) Kierownik zespołu - pracownik Urzędu Gminy i Miasta w Mirosławcu wskazany przez Burmistrza
b) Członek zespołu - pracownik Posterunku Policji w Mirosławcu wskazany przez Kierownika Posterunku Policji
5) Zacisze
a) Kierownik zespolu - pracownik Urzędu Gminy i Miasta w Mirosławcu wskazany przez Burmistrza
b) Członek zespołu - Komendant oddziału MG OSP w Mirosławcu
6) Sadowo
a) Kierownik zespołu - pracownik Urzędu Gminy i Miasta w Mirosławcu wskazany przez Burmistrza
b) Członek zespołu - pracownik Zespołu Szkół w Mirosławcu wskazany przez Dyrektora
7) Setnica
a) Kierownik zespołu - pracownik Urzędu Gminy i Miasta w Mirosławcu wskazany przez Burmistrza
b) Członek zespołu - pracownik Posterunku Policji w Mirosławcu wskazany przez Kierownika Posterunku Policji
8) Pilów
a) Kierownik zespołu - pracownik Urzedu Gminy I miasta w Mirosławcu wskazany przez Burmistrza
b) Członek zespołu - pracownik Zespołu Szkół w Piecniku wskazany przez Dyrektora
9) Nieradź
a) Kierownik zespołu - pracownik Urzędu Gminy i Miasta w Mirosławcu wskazany przez Burmistrza
b) Członek zespołu - pracownik Posterunku Policji w Mirosławcu wskazany przez Kierownika Posterunku Policji
10) Jabłonowo
a) Kierownik zespołu - pracownik Urzędu Gminy i Miasta w Mirosławcu wskazany przez Burmistrza
b) Członek zespołu - pracownik Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mirosławcu wskazany przez Kierownika MGOPS
11) Mirosławiec Górny
a) Kierownik azespołu - pracownik Urzędu Gminy i Miasta w Mirosławcu wskazany przez Burmistrza
b) CZłonek zespołu - pracownik Posterunku Policji w Mirosławcu wskazany przez Kierownika Posterunku Policji
12) Mirosławiec
a) Kierownik zespołu - pracownik Urzędu Gminy i Miasta w Mirosławcu wskazany przez Burmistrza
b) Członek zespołu - pracownik Posterunku Policji w Mirosławcu wskazany przez Kierownika Posterunku Policji
4. Zespoły zbiórek i załadunku /ZZB/ i /ZZ/ - sołtysi poszczególnych sołectw.
5. Zespoły pomocy medycznej /ZPM/ - pracownikcy Niepublicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej w Mirosławcu.
6. Zespoły pomocy logistycznej /ZPL/:
1) Kierownik zespołu - Kierownik Zakładu Energetyki Cieplnej Wodociągów i Kanalizacji w Mirosławcu
2) Członek zespołu - pracownik Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mirosławcu wskazany przez Kierownika MGOPS
3) Członek zespołu - pracownik Urzędu Gminy i Miasta w Mirosławcu wskazany przez Burmistrza
7. W razie potrzeby mogą być powoływane i organizowane inne osoby funkcyjne oraz zespoły. Zadania dla nich będą stawiane przez Kierownika ZKPE.
§ 2.
1. Zadania Kierownika ZKPE:
1) kierowanie pracą zespołu,
2) organizowanie szkolenia zespołu,
3) wydawanie z upoważnienia Burmistrza Mirosławca zleceń poszczególnym kierownikom zespołów oraz sołtysom, dotyczacych realizacji zadań związanych z przeprowadzeniem ewakuacji (przyjęcia) ludności,
4) opracowanie wniosków i propozycji dotyczących przygotowania i aktualizacji planów ewakuacji II i III stopnia.
2. Zadania ZKPE:
1) W procesie planowania ewakuacji określić:
a) rejony objete ewakuacją, trasy i docelowe miejsca przeznaczenia,
b) koncepcję ewakuacji,
c) skalę ewakuacji, w tym samoewakuację i wykorzystanie indywidualnych środków transportu osób ewakuowanych,
d) siły i środki możliwe do wykorzystania w procesie ewakuacji, w tym zestawiewnia planów środków transportu, wytypowanych miejsc czasowego pobytu oraz źródła pozyskiwania materiałów i środków logistycznych oraz tryb ich pozyskiwania,
e) organizację łączności i sposób kierowania ruchem,
f) sposób zapewnienia poszkodowanej ludności pomocy medycznej, zakwaterowania i niezbędnego zaopatrzenia,
g) sposób powrotu osób oraz mienia do miejsc stałego zamieszkania lub innej lokalizacjipo ustaniu zagrożenia,
h) płaszczyzny współdziałania z odpowiednimi organami wojskowymi, Policją, OSP oraz innymi podmiotami,
i) sposób zabezpieczenia i ochrony pozostawionego mienia,
j) inne dane według potrzeb.
2) Planowanie sił i środków do rozwinięcia organizacyjnych elementów ewakuacji (przyjęcia ludności).
3) Organizowanie i prowadzenie działalności szkoleniowej i informacyjnej w celu zapoznania i przygotowania osób biorących udział w prowadzeniuewakuacji (przyjęcia) jak również ludności Gminy Mirosławiec z zasadami i sposobami prowadzenia akcji ewakuacji (przyjęcia) ludności.
4) Koordynowanie działań podczas ewakuacji II lub ewakuacji III stopnia na obszarze Gminy.
5) Przygotowanie i przekazywanie zarządzeń i wytycznych Burmistrza, wynikających z zaistniałych zmian w toku prowadzenia ewakuacji (przyjęcia) ludności.
3. Zadania zespołów ewidencyjno-informacyjnych /ZEI/:Zespoły ewidencyjno-informacyjne są początkowymi ogniwami procesu ewakuacji ludności. Kontynuują działalność komórek organizacyjnych prowadzących sprawy rejestracji i wydawania kart ewakuacji. Zespoły te rozwija się w dogodnych miejscach, ułatwiających ich funkcjonowanie, jak również opuszczenie przez ludność zagrożonego rejonu w jak najkrótszym czasie. Zespoły ewakuacyjno-informacyjne /ZEI/ rejestrują i wydają karty ewakuacji osobom, którym przed zarządzeniem kart ewakuacji nie wydano. Informują ludność o sposobie ewakuacji oraz kierują do miejsc działania Zespołów Zbiórek i Załadunku. Kierownicy ZEI utrzymują łączność z Zespołem Kierowania Procesem Ewakuacji (ZKPE/ oraz Zespołami Zbiórek i Załadunku.
4. Zadania zespołów zbiórek i załadunku /ZZb/ i /ZZ/:Zespoły zbiórek i załadunku są pośrednimi ogniwami pomiędzy ZEI a Zespołami Wyładowczymi /ZW/. W miejscach tych gromadzi się ludność do miejsc rozmieszczenia na terenie objetymewkuacją lub poza nim. Każdej ewakuowanej grupie przydziela się środek transportu do przewiezienia jej oraz bagażu w wyznaczone uprzednio miejsce. W przypadku braku środków transportu ludność ewakuowaną kieruje się pieszo do najbliższego miesjca rozlokowania poszkodowanych. ZZb i ZZ utrzymują łączność z kierownikiem ZEI, w których przyjmowana jest ludność oraz z Kierownikiem ZKPE.
5. Zadania zespołów pomocy medycznej /ZPM/:Zespół pomocy medycznej /ZPM/ organizuje się na bazie personelu niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej. Zadaniem ZPM jest udzielenie doraźnej pomocy medyczno-sanitarnej oraz kierowanie osób wymagającyh opieki specjalistycznej do szpitali. Kierownicy ZPM powinni mieć łączność z najbliższymi jednostakmi służby zdrowia, do których przewiduje się kierowanie osób wymagających opieki specjalistycznej.
6. Zadania zespołu pomocy logistycznej /ZPL/: Zespół pomocy logistycznej orgnizuje się w celu utrzymania działań porządkowych zabezpieczających ewkuację tj. organizację ruchu drogowego, ochronę mienia oraz technicznego zabezpieczenia ruchu pojazdów. Kierownik ZPL powinien dysponować środkami łączności radiotelefonicznej w celu błyskawicznego odbioru i przekazywania informacji o przebiegu procesu ewakuacji.
§ 3. W sytuacji wystąpienia nagłego, nieprzewidywalnego zagrożenia ewkuację I stopnia realizuje się natychmiast po zaistnieniu zagrożenia. Ewakuacja I stopnia polega na niezwłocznym przemieszczeniu ludności, zwierząr, mienia z obszarów / miejsc, w którychwystąpiło bezpośrednie zagrożenie poza strefę zagrożenia. Ewakuację I stopnia można realizować w oparciu o aktualny plan ewakuacji ludności II stopnia stanowiacy element Gminnego Planu Reagowania Kryzysowego.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.