UCHWAŁA NR LXI/482/2023 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 30 listopada 2023 r. w sprawie określenia wysokości i zasad ustalania oraz rozliczania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki na terenie Gminy Mirosławiec w 2024 roku
jakiego organu | Rady Miejskiej |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | określenia wysokości i zasad ustalania oraz rozliczania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki na terenie Gminy Mirosławiec w 2024 roku |
Dz.U.Woj.Zachpom. 2023 r. poz. 6590
UCHWAŁA NR LXI/482/2023
Rady Miejskiej w Mirosławcu
z dnia 30 listopada 2023 r.
w sprawie określenia wysokości i zasad ustalania oraz rozliczania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki na terenie Gminy Mirosławiec w 2024 roku
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40, 572, 1463 i 1688) oraz art. 60 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 204 i 1429), Rada Miejska w Mirosławcu uchwala, co następuje:
§ 1. Określa się wysokość i zasady ustalania oraz rozliczania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobek na terenie Gminy Mirosławiec.
§ 2.
1. Wysokość dotacji celowej na dziecko objęte opieką żłobkową na terenie Gminy Mirosławiec w 2024 r. wynosi 350,00 zł miesięcznie.
2. Dotacja, o której mowa w ust. 1 przysługuje na dziecko w wieku do lat 3 objęte opieką żłobkową, zamieszkałe na terenie Gminy Mirosławiec.
§ 3.
1. Warunkiem udzielenia dotacji celowej jest złożenie do Burmistrza Mirosławca wniosku o przyznanie dotacji, zwanego dalej wnioskiem oraz podpisanie umowy o udzielenie dotacji celowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do uchwały.
2. Dotacja udzielona będzie na rok 2024 począwszy od miesiąca, w którym podmiot prowadzący żłobek złoży prawidłowo wypełniony wniosek.
§ 4.
1. Wysokość miesięcznej kwoty dotacji stanowi iloczyn kwoty, o której mowa w § 2 ust. 1 oraz liczby dzieci objętych opieką żłobkową, według stanu na pierwszy dzień danego miesiąca.
2. Liczbę dzieci objętych opieką żłobkową w danym miesiącu ustala się na podstawie pisemnej informacji, złożonej przez podmiot prowadzący żłobek w terminie do 10 każdego miesiąca. Wzór informacji określa załącznik nr 2 do uchwały.
3. Dotacja przekazywana jest do ostatniego dnia każdego miesiąca na rachunek bankowy placówki wskazany we wniosku, o którym mowa w § 3 ust. 1 uchwały, z tym że część za grudzień zostanie przekazana do 15 grudnia.
§ 5.
1. Podmiot prowadzący żłobek otrzymujący dotację, o której mowa w § 1 uchwały zobowiązany jest do rozliczenia dotacji w terminie do dnia 20 stycznia roku następującego po roku którego, dotyczy rozliczenie. Wzór rozliczenia stanowi załącznik nr 3 do uchwały.
2. Podmiot dotowany prowadzący żłobek, który zakończył działalność w trakcie roku kalendarzowego zobowiązany jest złożyć rozliczenie dotacji, o którym mowa w ust. 1, w terminie 15 dni od zakończenia miesiąca, za który udzielono ostatniej miesięcznej kwoty dotacji.
§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Mirosławca.
§ 7.
1. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
2. Uchwała wchodzi w życie dnia 1 stycznia 2024 r.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Piotr Czech
Załącznik Nr 1 do uchwały Nr LXI/482/2023
Rady Miejskiej w Mirosławcu
z dnia 30 listopada 2023 r.
Wniosek podmiotu prowadzącego żłobek o przyznanie dotacji celowej dla żłobka z budżetu Gminy Mirosławiec w 2024 r.
1. Nazwa (imię nazwisko) podmiotu prowadzącego żłobek:
…………………………………………………………………………………………………
2. Siedziba podmiotu prowadzącego żłobek:
…………………………………………………………………………………………………
3. NIP podmiotu prowadzącego: ……………………………………………………………...
4. REGON podmiotu prowadzącego: …………………………………………………………
5. Nazwa żłobka:
…………………………………………………………………………………………………
6. Siedziba żłobka:
…………………………………………………………………………………………………
7. Numer i data wydania zaświadczenia o wpisie do rejestru żłobków i klubów dziecięcych:
………………………………………………………………………………………………...
8. Nr konta bankowego, na który ma być przekazywana dotacja:
…………………………………………………………………………………………………
9. Planowana liczba dzieci objętych opieką w danych miesiącach:
2024 r.
Planowana liczba dzieci objęta opieką żłobkową
Styczeń
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
Oświadczam, że wszystkie podane dane są zgodne ze stanem faktycznym.
…………………………….. ……………………….....………
(miejscowość i data) (pieczęć i podpis Wnioskodawcy)
Załącznik Nr 2 do uchwały Nr LXI/482/2023
Rady Miejskiej w Mirosławcu
z dnia 30 listopada 2023 r.
Informacja o liczbie dzieci objętych opieką żłobkową
1. Nazwa i adres żłobka:
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
2. Nazwa i adres podmiotu prowadzącego żłobek:
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
2. Liczba dzieci w miesiącu ……………………………2024 r. ………………
Liczba dzieci podana jest wg stanu na pierwszy dzień miesiąca.
Oświadczam, że wszystkie podane dane są zgodne ze stanem faktycznym.
…………………………….. ……………………….....………
(miejscowość i data) (pieczęć i podpis składającego informację)
Załącznik Nr 3 do uchwały Nr LXI/482/2023
Rady Miejskiej w Mirosławcu
z dnia 30 listopada 2023 r.
Roczne rozliczenie przyznanej dotacji celowej dla żłobka z budżetu Gminy Mirosławiec w 2024 r.
1. Nazwa i adres żłobka:…………………………………………………………………………………………………
2. Nazwa i adres podmiotu prowadzącego żłobek:………………………………………………………………………
3. NIP …………………………………………REGON…………………………………………
4. Rozliczenie dotacji:
Rok rozliczeniowy
I
II
III
IV
V
VI
VII
VIII
IX
X
XI
XII
Ilość dzieci w
poszczególnych miesiącach
rozliczeniowych
Kwota dotacji
otrzymana
w miesiącach
rozliczeniowych
Kwota dotacji
wykorzystana
w miesiącach
rozliczeniowych
Kwota
niewykorzystanej dotacji w miesiącach
rozliczeniowych
5. Wyszczególnienie wydatków sfinansowanych z otrzymanej dotacji:
Lp.
Rodzaj wydatku
Kwota
1.
Wynagrodzenia pracowników
2.
Pochodne od wynagrodzeń (składki ZUS, FP)
3.
Zakup materiałów i wyposażenia
4.
Zakup pomocy dydaktycznych
5.
Wydatki eksploatacyjne, w tym zakup energii, wody, gazu itp.
6.
Pozostałe wydatki (wskazać jakie):
-………………………………………………………………
-………………………………………………………………
7.
Suma wydatków sfinansowanych z dotacji
8.
Kwota otrzymanej dotacji
9.
Kwota dotacji niewykorzystanej/ podlegającej zwrotowi
Oświadczam, że wszystkie podane dane są zgodne ze stanem faktycznym.
…………………………….. ……………………….....………
(miejscowość i data) (pieczęć i podpis składającego rozliczenie)