W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Mirosławcu  
ul. Wolności 37
78-650 Mirosławiec
tel.: +48 (67) 259 50 42; fax: + 48 (67) 259 61 88  
NIP: 765 100 33 97 REGON:00124 15 40
Serwis www: miroslawiec.pl 
TERYT: 3217033
adres skrytki ePUAP: /3217033/skrytka  
email: urzad@miroslawiec.pl


Dane dla kontrahentów do wystawiania faktur:
GMINA MIROSŁAWIEC 
ul. Wolności 37, 78-650 Mirosławiec
NIP:  765 160 34 18 REGON: 570791508
Skrzynka PEPPOL: GMINA MIROSŁAWIEC
Nr PEPPOL: 7651603418 

UCHWAŁA NR XXIX/157/2005 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy i Miasta w Mirosławcu na 2005 r.

Szczegóły
jakiego organu Rady Miejskiej
z dnia
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy i Miasta w Mirosławcu na 2005 r.
status uchwały obowiązująca

UCHWAŁA NR XXIX/157/2005

Rady Miejskiej w Mirosławcu

z dnia 31 stycznia 2005 r.

w sprawie uchwalenia budżetu Gminy i Miasta w Mirosławcu na 2005 r.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. nr 142 poz. 1591 ze zmian.) oraz art. 119, art. 120, art. 121 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. i finansach publicznych (tekst jednolity z 2003 r. nr 15 poz. 148 ze zmian.) oraz uchwały nr X/72/2003 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 29 września 2003 r. w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu uchwala się co następuje:

§ 1. Ustala się prognozowane dochody budżetu Gminy i Miasta (załącznik nr 1) w wysokości 12 178 727 zł, z tego:

1) dochody związanie z realizacją zadań własnych (załącznik nr 2) w wysokości 10 780 187 zł, w tym: dochody z opłat za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych (art 181 ustawy o wychowaniu w trzeźwości) oraz za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych (art. 111 ) - załącznik nr 3 - 80 000zł.

2) dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej innych zadań zleconych ustawami w wysokości 1 398 540 zł., zgodnie z załącznikiem nr 4.

§ 2. Ustala się wydatki budżetu Gminy i Miasta (załącznik nr 5) w wysokości 11 294 543 zł., z tego:

1) wydatki związane z realizacją zadań własnych 9 896 003 zł., (załącznik nr 6) w tym: wydatki związane z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (załącznik nr 7) w wysokości 80 000 zł.

2) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w wysokości 1 398 540 zł., zgodnie z załącznikiem nr 8.

3) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu właściwości gminy na podstawie porozumień w wysokości 40 000 zł., zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 3. Nadwyżka budżetowa w wysokości 884 184 zł. przeznaczona zostanie na spłatę rat kredytów.

§ 4. Ustala się rozchody budżetu Gminy i Miasta z przeznaczeniem na spłatę rat w wysokości 884 184 zł:

- kredytu w BGZ Wałcz - 112 500 zł.

- kredytu w SBL Złotów O/Mirosławiec - 325 800 zł.

- kredytu w BOŚ Koszalin - 445 884 zł.

§ 5. 

1. Ustala się rezerwę ogólną w wysokości 107 373 zł.

2. Ustala się rezerwę celową w wysokości 56 684 zł., przeznaczoną na dofinansowanie wydatków bieżących Zespołu Szkół w Mirosławcu oraz Zespołu Szkół w Piecniku.

§ 6. Ustala się limit wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne określone w załączniku nr 10.

§ 7. ustala się plany przychodów i kosztów zakładu budżetowego jednostki budżetowej zgodnie z załącznikiem nr 11.

§ 8. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem nr 12 i 12a.

§ 9. Ustala się dotację przedmiotową dla zakładu budżetowego - Przedszkola Samorządowego w Mirosławcu przeznaczoną na wydatki bieżące w łącznej kwocie 477 280 zł.

§ 10. Ustala się dotację dla (instytucji kultury) Ośrodka KUltury w Mirosławcu (art. 28 ust. 2 ustawy o
organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej) przeznaczoną na wydatki bieżące w łącznej kwocie

312 000 zł.

§ 11. Ustala się dotacje celowe na zadania publiczne wykonywane przez przedmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku, w tym dla organizacji (stowarzyszeń) pozarządowych w kwocie ogółem 79 000 zł., zgodnie z załącznikiem nr 13, z tego na:

1) dofinansowanie zadań w zakresie pomocy społecznej dla osób niepełnosprawnych w wysokości 8 000 zł.

2) dofinansowanie zadań w zakresie sportu i kultury fizycznej w wysokości 71 000 zł., z tego:

- organizację zajęć sportowych -żeglarskich - 17 000 zł

- organizację zajęć sportowych w zakresie piłki nożnej, w tym na wynagrodzenie trenera - 40 000 zł.

- organizację zajęć sportowych w zakresie biegi maratońskie - 1 000 zł.

- utrzymanie stadionu - 13 000 zł.

§ 12. Ustala się dotację celową na pomoc finansową dla Starostwa Powiatowego w Wałczu (art. 117a ustawy o finansach publicznych) przeznaczoną dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Wałczu w wysokości 40 000 zł. na dofinansowanie zakupu samochodu strażackiego.

§ 13. Ustala się prognozę łącznej kwoty długu na lata 2005-2008 zgodnie z załącznikiem nr 14.

§ 14. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań w roku budżetowym do łącznej kwoty 500 000 zł.

§ 15. Upoważnia się Burmistrza Gminy i Miasta do:

1) dokonywania zmian w planie wydatków budżetowych z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.

2) zaciągania kredytów i pożyczek przeznaczonych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu, podlegających spłacie w roku budżetowym do wysokości 350 000 zł.

§ 16. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2005 r.

Załącznik do Uchwały Nr XXIX/157/2005

Rady Miejskiej w Mirosławcu

z dnia 31 stycznia 2005 r.

Prognozowane dochody budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec (ogółem) w 2005 r.

Dział

§

Nazwa podziałki klasyfikacji budżetowej

Kwota ( w zł )

1

3

4

5

020


Leśnictwo

2 000

0750

Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego  lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze

2 000

700


Gospodarka mieszkaniowa

706 488

0470

Wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości

11 000

0750

Dochody z najmu  i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze

58 000

0830

Wpływy z usług

480 000

0870

Wpływy ze sprzedaży  składników majątkowych

153 488

0920

Pozostałe odsetki

4 000

710


Działalność usługowa

8 000

0690

Wpływy z różnych opłat

8 000

750


Administracja publiczna

73 100


2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

73 100

751


Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

940

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

940

752


Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

500

210

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

500

754


Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 

2 000

0571

Grzywny, mandaty i inne kary pieniężne od ludności

2 000

756


Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej

5 382 949


0010

Podatek dochodowy od osób fizycznych

1 546 949


0020

Podatek od osób prawnych

170 000


0310

Podatek od nieruchomości

2 972 000


0320

Podatek rolny 

219 200


0330

Podatek leśny

185 300


0340

Podatek od środków transportowych

77 000


0350

Podatek od działalności gospodarczej od osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej

10 000


0360

Podatek od spadków i darowizn

7 000


0370

Podatek od posiadania psów

8 000


0410

Wpływy z opłaty skarbowej

17 000


0430

Wpływy z opłaty targowej

12 000


0440

Wpływy z opłaty miejscowej

2 500


0480

Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu

80 000


0500

Podatek od czynności cywilnoprawnych

31 000


0690

Wpływy z różnych opłat

5 000


0910

Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat

40 000

758


Różne rozliczenia

4 507 750

2920

Subwencje ogólne z budżetu państwa

4 507 750

852


Pomoc społeczna

1 495 000

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

1 324 000

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących gmin (związków gmin) 

171 000

OGÓŁEM

12 178 727

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXIX/157/2005

Rady Miejskiej w Mirosławcu

z dnia 31 stycznia 2005 r.

Prognozowane dochody budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec związane z realizacją zadań własnych w 2005 r.

Dział

§

Nazwa podziałki klasyfikacji budżetowej

Kwota ( w zł )

1

3

4

5

020


Leśnictwo

2 000

0750

Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego  lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze

2 000

700


Gospodarka mieszkaniowa

706 488

0470

Wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości

11 000

0750

Dochody z najmu  i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze

58 000

0830

Wpływy z usług

480 000

0870

Wpływy ze sprzedaży  składników majątkowych

153 488

0920

Pozostałe odsetki

4 000

710


Działalność usługowa

8 000

0690

Wpływy z różnych opłat

8 000

754


Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 

2 000


0570

Grzywny, mandaty i inne kary pieniężne od ludności

2 000

756


Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej

5 382 949


0010

Podatek dochodowy od osób fizycznych

1 546 949


0020

Podatek od osób prawnych

170 000


0310

Podatek od nieruchomości

2 972 000


0320

Podatek rolny 

219 200


0330

Podatek leśny

185 300


0340

Podatek od środków transportowych

77 000


0350

Podatek od działalności gospodarczej od osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej

10 000


0360

Podatek od spadków i darowizn

7 000


0370

Podatek od posiadania psów

8 000


0410

Wpływy z opłaty skarbowej

17 000


0430

Wpływy z opłaty targowej

12 000


0440

Wpływy z opłaty miejscowej

2 500


0480

Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu

80 000


0500

Podatek od czynności cywilnoprawnych

31 000


0690

Wpływy z różnych opłat

5 000


0910

Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat

40 000

758


Różne rozliczenia

4 507 750

2920

Subwencje ogólne z budżetu państwa

4 507 750

852


Pomoc społeczna

171 000

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących gmin (związków gmin) 

171 000

OGÓŁEM

10 780 187

Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXIX/157/2005

Rady Miejskiej w Mirosławcu

z dnia 31 stycznia 2005 r.

Prognozowane dochody budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec z opłat za wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowychoraz za korzystanie z tych zezwoleń w 2005 r.

Dział

Rozdział

§

Nazwa podziałki klasyfikacji budżetowej

Kwota ( w zł )

1

2

3

4

5

756



Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych  i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej

80 000


75618


Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw

80 000



0480

Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu

80 000

RAZEM

80 000

Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XXIX/157/2005

Rady Miejskiej w Mirosławcu

z dnia 31 stycznia 2005 r.

Prognozowane dochody budżetu Gminy Mirosławiec związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w 2005 r.

Dział

Rozdział

§

Nazwa podziałki klasyfikacji budżetowej

Kwota ( w zł )

1

2

3

4

5

750



Administracja publiczna

73 100

75011


Urzędy Wojewódzkie

73 100

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

73 100

751



Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

940

75101


Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa 

940

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

940

752



Obrona narodowa

500

75212


Pozostałe wydatki obronne

500

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na
realizację zadań bieżących z zakresu administracji
rządowej oraz innych zadań zleconych gminie

500

     

(związkom gmin) ustawami

 

852



Pomoc społeczna

1 324 000

85212


Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

1 263 000

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

1 263 000

85213


Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej

9 000

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

9 000

85214


Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne

52 000

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

52 000

RAZEM

1 398 540

Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XXIX/157/2005

Rady Miejskiej w Mirosławcu

z dnia 31 stycznia 2005 r.

WYDATKI budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec (ogółem) w 2005 r.


Dział

Rozdział

Nazwa podziałki klasyfikacji budżetowej

Plan wydatków ogółem

z tego:

Wydatki bieżące

Wydatki majątkowe

Ogółem

w tym:

Wynagrodzenia i pochodne

Dotacje

Wydatki na obsługę długu

Wydatki związane z tytułu gwarancji i poręczeń

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

010


Rolnictwo i łowiectwo

13 708

13 708







01030

Izby rolnicze

4 384

4 384







01095

Pozostała działalność

9 324

9 324






600


Transport i łączność

620 407

47 000





573 407


60016

Drogi publiczne gminne

620 407

47 000





573 407

630


Turystyka

6 000

6 000







63095

Pozostała działalność

6 000

6 000






700


Gospodarka mieszkaniowa

733 372

733 372







70004

Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej

705 372

705 372







70005

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

28 000

28 000






710


Działalność usługowa

107 000

107 000







71004

Plany zagospodarowania przestrzennego

55 000

55 000







71013

Prace geodezyjne i kartograficzne

20 000

20 000







71014

Opracowania geodezyjne i kartograficzne

20 000

20 000







71035

Cmentarze

12 000

12 000






750


Administracja publiczna

1 546 221

1 542 721

1 086 728

40 000



3 500

75011

Urzędy wojewódzkie

73 100

73 100

73100





75022

Rady gmin

65 400

65 400






75023

Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)

1 371 674

1 368 174

1 013 628

40 000



3 500

75045

Komisje poborowe

1 000

1 000






75095

Pozostała działalność

35 047

35 047






751


Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

940

940







75101

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa 

940

940






752


Obrona narodowa

500

500







75212

Pozostałe wydatki obronne

500

500






754


Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

85 500

85 500

10 000






75412

Ochotnicze Straże Pożarne

73 500

73 500

10 000





75414

Obrona cywilna

2 800

2 800






75416

Straż Miejska

9 200

9 200






756


Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

13 200

13 200







75647

Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych

13 200

13 200






757


Obsługa długu publicznego

268 000

268 000



268 000




75702

Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego

268 000

268 000



268 000



758


Różne rozliczenia

164 057

164 057







75818

Rezerwy ogólne i celowe

164 057

164 057






801


Oświata i wychowanie

4 282 663

4 270 663

2 773 212

477 280



12 000


80101

Szkoły podstawowe

2 566 277

2 554 277

1 876 507




12 000


80104

Przedszkola

477 280

477 280


477 280





80110

Gimnazja

1 009 945

1 009 945

896 705






80113

Dowożenie uczniów do szkół

207 388

207 388







80146

Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli

21 773

21 773






851


Ochrona zdrowia

156 372

156 372

1 000






85121

Lecznictwo ambulatoryjne

76 372

76 372







85154

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

80 000

80 000

1 000





852


Pomoc społeczna

2 304 929

2 304 929

222 372






85212

Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

1 265 537

1 265 537

36 921






85213

Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej

9 000

9 000







85214

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne

442 000

442 000







85215

Dodatki mieszkaniowe

300 000

300 000







85219

Ośrodki pomocy społecznej

195 566

195 566

163 430






85228

Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze

24 846

24 846

22 021






85295

Pozostała działalność

67 980

67 980






853


Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

8 000

8 000


8 000





85395

Pozostała działalność

8 000

8 000


8 000




854


Edukacyjna opieka wychowawcza

134 760

134 760

116 380






85401

Świetlice szkolne

134 760

134 760

116 380





900


Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

376 730

286 730





90 000


90003

Oczyszczanie miast i wsi

117 000

117 000







90004

Utrzymanie zieleni w miastach i gminach

38 000

38 000







90015

Oświetlenie ulic, placów i dróg

139 630

94 630





45 000


90095

Pozostała działalność

82 100

37 100





45 000

921


Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

398 184

363 184


312 000



35 000


92109

Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

398 184

363 184


312 000



35 000

926


Kultura fizyczna i sport

74 000

74 000


71 000





92605

Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu

74 000

74 000


71 000




OGÓŁEM

11 294 543

10 580 636

4 209 692

908 280

268 000


713 907

Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XXIX/157/2005

Rady Miejskiej w Mirosławcu

z dnia 31 stycznia 2005 r.

Wydatki budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec związane z realizacją zadań własnych w 2005 r.

Dział

Rozdział

Nazwa podziałki klasyfikacji budżetowej

Plan wydatków ogółem

z tego:

Wydatki bieżące

Wydatki majątkowe

Ogółem

w tym:

Wynagrodzenia i pochodne

Dotacje

Wydatki na obsługę długu

Wydatki związane z tytułu gwarancji i poręczeń

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

010


Rolnictwo i łowiectwo

13 708

13 708







01030

Izby rolnicze

4 384

4 384







01095

Pozostała działalność

9 324

9 324






600


Transport i łączność

620 407

47 000





573 407


60016

Drogi publiczne gminne

620 407

47 000





573 407

630


Turystyka

6 000

6 000







63095

Pozostała działalność

6 000

6 000






700


Gospodarka mieszkaniowa

733 372

733 372







70004

Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej

705 372

705 372







70005

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

28 000

28 000






710


Działalność usługowa

107 000

107 000







71004

Plany zagospodarowania przestrzennego

55 000

55 000







71013

Prace geodezyjne i kartograficzne

20 000

20 000







71014

Opracowania geodezyjne i kartograficzne

20 000

20 000







71035

Cmentarze

12 000

12 000






750


Administracja publiczna

1 546 221

1 542 721

1 086 728

40 000



3 500


75022

Rady gmin

65 400

65 400






75023

Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)

1 371 674

1 368 174

1 013 628

40 000



3 500

75045

Komisje poborowe

1 000

1 000






75095

Pozostała działalność

35 047

35 047






754


Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

85 500

85 500

10 000





75412

Ochotnicze Straże Pożarne

73 500

73 500

10 000





75414

Obrona cywilna

2 800

2 800






75416

Straż Miejska

9 200

9 200






756


Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

13 200

13 200







75647

Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych

13 200

13 200






757


Obsługa długu publicznego

268 000

268 000



268 000




75702

Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego

268 000

268 000



268 000



758


Różne rozliczenia

164 057

164 057







75818

Rezerwy ogólne i celowe

164 057

164 057






801


Oświata i wychowanie

4 282 663

4 270 663

2 773 212

477 280



12 000


80101

Szkoły podstawowe

2 566 277

2 554 277

1 876 507




12 000


80104

Przedszkola

477 280

477 280


477 280





80110

Gimnazja

1 009 945

1 009 945

896 705






80113

Dowożenie uczniów do szkół

207 388

207 388







80146

Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli

21 773

21 773






851


Ochrona zdrowia

156 372

156 372

1 000






85121

Lecznictwo ambulatoryjne

76 372

76 372







85154

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

80 000

80 000

1 000





852


Pomoc społeczna

2 304 929

2 304 929

222 372






85212

Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

1 265 537

1 265 537

36 921






85213

Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej

9 000

9 000







85214

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne

442 000

442 000







85215

Dodatki mieszkaniowe

300 000

300 000







85219

Ośrodki pomocy społecznej

195 566

195 566

163 430






85228

Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze

24 846

24 846

22 021






85295

Pozostała działalność

67 980

67 980






853


Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

8 000

8 000


8 000





85395

Pozostała działalność

8 000

8 000


8 000




854


Edukacyjna opieka wychowawcza

134 760

134 760

116 380






85401

Świetlice szkolne

134 760

134 760

116 380





900


Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

376 730

286 730





90 000


90003

Oczyszczanie miast i wsi

117 000

117 000







90004

Utrzymanie zieleni w miastach i gminach

38 000

38 000







90015

Oświetlenie ulic, placów i dróg

139 630

94 630





45 000


90095

Pozostała działalność

82 100

37 100





45 000

921


Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

398 184

363 184


312 000



35 000


92109

Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

398 184

363 184


312 000



35 000

926


Kultura fizyczna i sport

74 000

74 000


71 000





92605

Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu

74 000

74 000


71 000




OGÓŁEM

9 896 003

9 182 096

4 099 671

908 280

268 000


713 907

Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XXIX/157/2005

Rady Miejskiej w Mirosławcu

z dnia 31 stycznia 2005 r.

Wydatki budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec związane z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w 2005 r.

Dział

Rozdział

Nazwa podziałki klasyfikacji budżetowej

Plan wydatków ogółem

z tego:

Wydatki bieżące

Wydatki majątkowe

Ogółem

w tym:

Wynagrodzenia i pochodne

Dotacje

Wydatki na obsługę długu

Wydatki związane z tytułu gwarancji i poręczeń

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

851


Ochrona zdrowia

80 000

80 000

1 000






85154

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

80 000

80 000

1 000





RAZEM

80 000

80 000

1 000





Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XXIX/157/2005

Rady Miejskiej w Mirosławcu

z dnia 31 stycznia 2005 r.

Wydatki budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej orazinnych zadań zleconych ustawami w 2005 r.

Dział

Rozdział

Nazwa podziałki klasyfikacji budżetowej

Plan wydatków ogółem

z tego:

Wydatki bieżące

Wydatki majątkowe

Ogółem

w tym:

Wynagrodzenia i pochodne

Dotacje

Wydatki na obsługę długu

Wydatki związane z tytułu gwarancji i poręczeń

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

750


Administracja publiczna

73 100

73 100

73 100






75011

Urzędy Wojewódzkie

73 100

73 100

73 100





751


Urzędy naczelnych organów
władzy państwowej, kontroli i
ochrony prawa oraz
sądownictwa

940

940






                   

75101

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa 

940

940






752


Obrona narodowa

500

500






75212

Pozostałe wydatki obronne

500

500






852


Pomoc społeczna

1 324 000

1 324 000

36 921





85212

Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

1 263 000

1 263 000

36 921





85213

Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej

9 000

9 000






85214

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne.

52 000

52 000






OGÓŁEM

1 398 540

1 398 540

110 021





Załącznik Nr 9 do Uchwały Nr XXIX/157/2005

Rady Miejskiej w Mirosławcu

z dnia 31 stycznia 2005 r.

Wydatki budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec związane z realizacją zadań z zakresu właściwości gminy na podstawie porozumień Gminy i Miasta Mirosławiec w 2005 r.

Dział

Rozdział

Nazwa podziałki klasyfikacji budżetowej

Plan wydatków ogółem

z tego:

Wydatki bieżące

Wydatki majątkowe

Ogółem

w tym:

Wynagrodzenia i pochodne

Dotacje

Wydatki na obsługę długu

Wydatki związane z tytułu gwarancji i poręczeń

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

750


Administracja publiczna

40 000

40 000


40 000





75023

Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)

40 000

40 000


40 000




OGÓŁEM


40 000


40 000




Załącznik Nr 11 do Uchwały Nr XXIX/157/2005

Rady Miejskiej w Mirosławcu

z dnia 31 stycznia 2005 r.

Plan przychodów i kosztów zakładów budżetowych, jednostek budżetowych Gminy i Miasta Mirosławiec w 2005 r.

Przychody

Koszty

Dział

Paragraf

Nazwa podziałki klasyfikacji budżetowej

Kwota

Dział

Rozdział

Nazwa podziałki kwalifikacji budżetowej

Kwota

1

3

4

5

6

7

8

9

801

0830

Wpływy z usług

91 640

801

80104

Przedszkola

568 920

801

2650

Dotacja przedmiotowa dla zakładu budżetowego

477 280





RAZEM

568 920

RAZEM

568 920

Załącznik Nr 12 do Uchwały Nr XXIX/157/2005

Rady Miejskiej w Mirosławcu

z dnia 31 stycznia 2005 r.

Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Gminy i Miasta Mirosławiec w 2005 r.

Przychody

Koszty

Dział

Paragraf

Nazwa podziałki klasyfikacji budżetowej

Kwota

Dział

Rozdział

Nazwa podziałki kwalifikacji budżetowej

Kwota

1

3

4

5

6

7

8

9

900

0690

Wpływy z różnych opłat

22 000

900

90011

Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

17 100

900

0920

Pozostałe odsetki

1 500





RAZEM

23 500

RAZEM

17 100

Załącznik Nr 12a do Uchwały Nr XXIX/157/2005

Rady Miejskiej w Mirosławcu

z dnia 31 stycznia 2005 r.

Szczegółowy plan finansowy funduszu celowego na 2005 r.

Dział900Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Rozdział90011Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Poz. / §

Treść

Kwota

I

Stan funduszu na początek roku

10 000

1

Środki pieniężne

10 000

2

Należności 


3

Zobowiązania


II

Przychody

23 500


Wpływy z różnych opłat

22 000

069

Wpływy otrzymane z Urzędu Marszałkowskiego z tytułu opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska

1 500

092

Pozostałe odsetki

1 500


Odsetki bankowe


III

Wydatki

17 100

1

Wydatki bieżące (własne) w tym:

15 000

3030

Różne wydatki na rzecz osób fizycznych

2 00

4210

Zakup materiałów

100

4300

Zakup usług pozostałych


6110

Wydatki inwestycyjne funduszy celowych


2

Dotacje celowe


IV

Stan funduszu na koniec roku

16 400

1

Środki pieniężne

16 400

2

Należności 


3

Zobowiązania


Załącznik Nr 13 do Uchwały Nr XXIX/157/2005

Rady Miejskiej w Mirosławcu

z dnia 31 stycznia 2005 r.

Dotacje celowe na zadania publiczne wykonane przez podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku

Dział 

Rozdział

Dotowane zadanie

Przeznaczenie dotacji

Kwota dotacji

853

85395

Pomoc społeczna dla osób niepełnosprawnych

Działalność bieżąca

8 000

926

92605

Zadania w zakresie sportu i kultury fizycznej, z tego na:

Działalność bieżąca

71 000


organizację zajęć sportowych - żeglarskich

Działalność bieżąca

17 000

organizację zajęć sportowych w zakresie piłki nożnej, w tym na wynagrodzenie trenera

Działalność bieżąca

40 000

organizację zajęć sportowych w zakresie - biegi maratońskie

Działalność bieżąca

1 000



utrzymanie stadionu

Działalność bieżąca

13 000

OGÓŁEM

79 000

Załącznik Nr 14 do Uchwały Nr XXIX/157/2005

Rady Miejskiej w Mirosławcu

z dnia 31 stycznia 2005 r.

Prognoza łącznej kwoty długu publicznego Gminy i Miasta Mirosławiec na lata 2005-2008

Lp

Wyszczególnienie

Wykonanie

Przewidywane wykonanie

2003

2004

2005

2006

2007

2008

1

A.Dochody

8 961 482

11 593 615

12 178 727

11 600 000

11 600 000

11 600 000

2

B. Wydatki

10 117 088

10 255 305

11 294 543

10 545 716

10 980 134

10 320 000


 z tego:







3

wydatki bieżące

9 359 260

9 863 468

10 580 636

10 245 716

10 680 134

10 020 000

4

wydatki majątkowe

757 828

391 837

713 907

300 000

300 000

300 000

5

C. Rozchody ogółem

624 764

908 478

884 184

1 054 284

619 866

1 280 000


z tego:







6

1) spłaty kredytów

524 764

814 184

884 184

1 054 284

619 866

1 280 000

7

2) pożyczki udzielone







8

3) spłaty pożyczek

100 000

94 294





9

4) wykup papierów wartościowych







10

5) wykup obligacji samorządowych







11

6) inne cele







12

D. Wynik (A - B - C)

1 780 370

429 832





13

E. Finansowanie

2 000 000







z tego:







14

1) kredyty bankowe

2 000 000






15

2) pożyczki udzielone







16

3) spłaty pożyczek udzielonych







17

4) nadwyżka z lat ubiegłych







18

5) papiery wartościowe







19

6) obligacje j.s.t







20

7) prywatyzacja majątku j.s.t







21

8) inne źródła







22

F. Umorzenie pożyczki







23

G. Dług na koniec roku

4 960 622

3 842 834

2 954 150

1 899 866

1 280 000



z tego:







24

1) wyemitowane papiery wartościowe







25

2) zaciągnięte kredyty

4 652 518

3 838 334

2 954 150

1 899 866

1 280 000


26

3) zaciągnięte pożyczki

94 294






27

4) przyjęte depozyty







28

5) wymagalne zobowiązania:

213 810

4 500





29

a) jednostek budżetowych organu (02 r. wg Rb-28S)

182 434

4 500





30

b) wynikające z ustaw i orzeczeń sądu







31

c) wynikające z udzielonych poręczeń i gwarancji







32

d) wynikające z innych tytułów







33

e) pozostałych jednostek organizacyjnych

31 376






34

H. Wskaźnik długu do dochodu (poz.23 / poz. 1) w %

55,35

33,15

24,26

16,38

11,03


35

I. Obciążenie roczne budżetu z tytułu spłaty zadłużenia

853 985

1 186 478

1 152 184

1 251 100

745 200

1 326 700


z tego:







36

1) raty kredytów z odsetkami

741 579

1 087 627

1 152 184

1 251 100

745 200

1 326 700

37

2) raty pożyczek z odsetkami

112 406

98 851





38

3) potencjalne spłaty udzielonych poręczeń z należnymi odsetkami







39

4) wykup papierów wartościowych wyemitowanych przez j.s.t







40

J.Wskaźnik rocznej spłaty zadłużenia do dochodu ( poz.35 / poz.1)%

9,53

10,23

9,46

10,79

6,42

11,44

Załącznik Nr 15 do Uchwały Nr XXIX/157/2005

Rady Miejskiej w Mirosławcu

z dnia 31 stycznia 2005 r.

Informacja o stanie mienia komunalnego

Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej oraz ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym powołały samorząd terytorialny w konsekwencji czego część mienia ogólnonarodowego (państwowego) stała się własnością gmin. Sposób inwentaryzacji mienia komunalnego określa ustawa z dnia 10 maja 1990 r. - przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych Gmina w świetle powyższej ustawy nabyła mienie z mocy decyzji obligatoryjnej (tzw. z mocy prawa) i z mocy decyzji fakultatywnej (na wniosek Gminy):

Z mocy prawa Gmina nabyła:

1) mienie państwowe należące do rad narodowych i terenowych organów administracji państwowej stopnia podstawowego wchodzące w skład zasobu gruntów i zasobów mieszkaniowych państwowych,

2) nieruchomości:

- gruntowe zajęte przez budynki mieszkalne,

- niezabudowane i zabudowane nieruchomości będące w użytkowaniu wieczystym osób fizycznych,

- służące użyteczności publicznej,

- znajdujących się w zarządzie jednostek organizacyjnych i zakładów nie będących przedsiębiorstwami państwowymi.

Nabycie mienia komunalnego odbyło się na mocy decyzji Wojewody Pilskiego. Z mocy decyzji fakultatywnej (na wniosek) Gmina nabyła wszystkie grunty Państwowego Funduszu Ziemi na terenie miasta i gminy oraz parking w Nieradziu.

Na wniosek, w roku 1994, skomunalizowana została oświata. Decyzją szkół podstawowych wraz z przynależnościami położonymi na terenie miasta i gminy o łącznej wartości 1 454 160 zł.

Proces komunalizacji mienia z mocy prawa zakończył się w 1994 r., jednakże nadal występują pojedyncze przypadki komunalizacji nieruchomości na wniosek Gminy i z mocy prawa.

W 2004 r. Gmina nabyła nieodpłatnie z mocy prawa, cmentarze położone na terenie gminy o wartości 49 500 zł.

Ponadto Gmina otrzymała od Starostwa Powiatowego w Wałczu w ramach darowizny, Przychodnię Zdrowia w Mirosławcu o wartości 122 091 zł.

Rozdysponowanie mienia komunalnego w 2004 r.:

1. Sprzedaż lokali na wartość 169 224,20 zł. (40 136,75)

2. Sprzedaż lokali użytkowych 45 641,34 zł. (41 810,36)

3. Sprzedaż działek budowlanych na wartość 69 325 zł.

4. Sprzedaż działek rolnych 43 240 zł.

Stan mienia komunalnego

Lp

Mienie

Stan na dzień 30.09.2003

Zwiększenia

Zmniejszenia

Stan na dzień 30.09.2004

1

Place, tereny zielone, cmentarze itp..

29 179

49 500


78 679

2

Tereny rekreacyjne

43 294,10



43 294,10

3

Działki budowlane

19 754,62

121 938,42

69 325

72 368,04

4

Grunty rolne

719 087,60


43 240

675 847,60

5

Działki przemysłowe

19 170,48



19170,48

6

Budynki mieszkalne

669 342,22


169 224,20

500 118,02

7

Oświata

1 340 826,75



1 340 826,75

8

Budynki pozostałe

1 170 700


45 641,34

1 125 058,66

9

Budowle (szamba, studnie, ogrodzenia itp.)

1 104 600



1 104 600

10

Urządzenia

78 193



78 193

11

Przychodnia Zdrowia

122 091



122 091

SUMA

5 316 238,77

171 438,42

327 430,54

5 160 246,65

Przewidywana sprzedaż mienia na rok 2005- 145 500 zł.

SPRZEDAŻ MIENIA KOMUNALNEGO W 2004 r.

1. Działki pod budownictwo mieszkaniowe i usługowe:

Lp.

Nr działki

Powierzchnia (m²)

Wycena (zł)

Cena sprzedaży (zł)

Położenie 

Uwagi 

1

261

459

3 617

3 617

ul. Sprzymierzonych

uzupełniająca

2

282

54

449

860

ul. Sprzymierzonych


3

60

783

6 640

6 750

ul. Żurawia


4

319/10

1260

12 638

15 150

ul. Wałecka


5

79 / 4

300

438

438

Piecnik

uzupełniająca

6

241

700

1 050

1 050

Łowicz Wałecki

uzupełniająca

7

246,247/1

267

4 598

6 100

ul. Wolności


8

319/8

2174

21 175

24 750

ul. Wałecka


9

107

1096

9 754

10 610

ul. Krucza


2. Działki rolne i ogrodnicze:

Lp.

Nr działki

Powierzchnia (m²)

Wycena (zł)

Cena sprzedaży (zł)

Położenie 

Uwagi 

1

34 /1

14900

4 914

5 560

Piecnik


2

102/4

135

217

610

Piecnik


3

33 /8

4600

931

1 370

Jadwiżyn


4

32 /7

4700

931

1 370

Jadwiżyn


5

33/2

1800

328

810

Jadwiżyn


6

33/4

1400

1 960

2 380

Jadwiżyn


7

573/4

7007

2 976

5 050

obręb nr 34


             

8

249/2

1000

350

760

obręb nr 34


9

249/9

567

234

1 520

obręb nr 34


10

249/7

3337

1 145

2 530

obręb nr 34


11

357/1, 357/4, 357/5

10600

28 702

14 100

Hanki

negocjacje

12

187/8

500

203

610

Łowicz Wałecki


13

6/3

1900

2 242

2 680

Jabłonowo


14

21/3

6600

2 327

3 030

obręb nr 34


15

10/5

1300

474

860

Łowicz Wałecki


3. Lokale mieszkalne:

- ul. Sprzymierzonych 27/1 - wycena 10 859 zł., po zniżkach 1 628,85 zł.

- ul. Sprzymierzonych 27/2 - wycena 10 834 zł., po zniżkach 1 625,10 zł.

- ul. Zamkowa 41/2 - wycena 1 463 zł., po zniżkach 3 365,75 zł.

- ul. Wolności 35/3 - wycena 18 347 zł., po zniżkach 4 586,75 zł.

- ul. Wolności 16/7 - wycena 19 982 zł., po zniżkach 4 995,50 zł.

- ul. Wolności 16/9 - wycena 12 631 zł., po zniżkach 3 157,75 zł.

- ul. Wolności 22/27 - wycena 11 268 zł, po zniżkach 2 817 zł.

- ul. Sprzymierzonych 42/2 - wycena 6 792 zł., po zniżkach 1 698 zł.

- ul. Spokojna 4/7 - wycena 6 723 zł., po zniżkach 1 680,75 zł.

- ul. Wałecka 8/4 - wycena 5 351 zł., po zniżkach 1 337,75 zł.

- ul. Wolności 16/1 - wycena 13 360 zł., po zniżkach 3 340 zł.

- ul. Wolności 16/5 - wycena 14 261,20 zł., po zniżkach 3 565,30 zł.

- ul. Parkowa 3/32 - wycena 5 532 zł., po zniżkach 1 383 zł.

- Piecnik 39 - wycena 6 005 zł., po zniżkach 1 501,25 zł.

4. Lokale użytkowe:

- pl. Wolności 8/2 - wycena 6 009 zł. z podatkiem VAT 7 330,98 zł ( na raty dla najemcy)

- Pl. Wolności 8/1 - wycena 5 738 zł. z podatkiem VAT 7 000,36 zł. (za gotówkę dla najemcy)

- Hanki 38/2 - wycena 29 424 zł. sprzedaż 31 310 zł.

Załącznik Nr 16 do Uchwały Nr XXIX/157/2005

Rady Miejskiej w Mirosławcu

z dnia 31 stycznia 2005 r.

PRELIMINARZ kosztów realizacji Miejsko-Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2005

I. PLANOWANE DOCHODY 80 000 zł.

II. PLANOWANE WYDATKI 80 000 zł., w tym:

1. Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych i współuzależnionych oraz udzielenie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie poprzez m. in. :

- współfinansowanie prowadzenia punktu konsultacyjnego działającego przy Poradni Zdrowia Psychicznego w Wałczu dla:

* uzależnionych,

* współuzależnionych,

* ofiar przemocy w rodzinie

5 520 zł.

- kontynuowanie działalności świetlic socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży oraz doposażenie świetlic (mat. biurowe, gry, węgiel, wynagrodzenie opiekuna itp.)


29 500 zł.

- dofinansowanie remontu i doposażenie w sprzęt audio-wizualny świetlic środowiskowych oraz modernizacja boisk sportowych

22 480 zł.

RAZEM57 500 zł.

2. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej szczególnie dla dzieci i młodzieży poprzez:

- organizację imprez okolicznościowych dla dzieci oraz zakup nagród dla dzieci biorących udział w konkursach z zakresu problematyki alkoholowej

3 000 zł

RAZEM3 000 zł.

3. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych poprzez:

- wspieranie różnych form działalności sportowo- rekreacyjnej dzieci i młodzieży jako działania służące promowaniu zdrowego trybu życia, rozwijanie prawidłowej relacji społecznej, identyfikacji z prawidłowymi wzorami osobowymi (klub sportowy "Mirstal", Koło wędkarskie "SUM", "Lin", Młodzieżowe Drużyny Pożarnicze, UKS, ZHP itp.) Działania głównie dla dzieci i młodzieży ze środowisk zagrożonych.

10 000 zł.

RAZEM10 000 zł.

4. Kontynuowanie działalności Miejsko-Gminnej Komisji ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych:

-  wynagrodzenie członków komisji za posiedzenia

3 000 zł.

-  koszty obsługi biura i komisji (zakup niezbędnych materiałów, refundacja kosztów dojazdu itp)

5 500 zł.

-  wydanie opinii przez biegłego w przedmiocie uzależnienia


1 000 zł.

RAZEM9 500 zł.

Środki dodatkowo uzyskane w roku 2005 z tytułu opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu będą przeznaczone na realizację zadań określonych w Miejsko-Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Uzasadnienie

Objaśnienia do UCHWAły nr XXIX/157/2005 Rday Miejskiej w Mirosławcu z dnia 31 stycznia2005 r.

DOCHODY

Prognozowane dochody budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec ustalono na podstawie planów sporządzonych przez pracowników UGiM Mirosławiec uwzględniających przewidywane ich wykonanie za 2004 r. oraz uchwalone podwyżki stawek podatków. Ponadto uwzględniono dotacje i subwencje zawarte w niżej wyszczególnionych pismach tj:

1. Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Koszalinie - informacja nr 18/2004 z dnia 20.10.2004 określającego projekt dotacji celowej na sfinansowanie kosztów dotyczących prowadzenia i aktualizacji stałego rejestru wyborców na 2005 r. (dział 751, rozdział 75101, § 2010) w kwocie 940 zł.

2. Wojewody Zachodniopomorskiego nr FB.1-MG-3011-2/1/2005 z dnia 17.01.2005 r. określającego podział dotacji celowych przekazanych z budżetu państwa dla gmin na zadania z zakresu administracji rządowej oraz zadania własne według ustawy budżetowej na 2005 r. tj:

- dział 750 rozdział 7511 § 2010 w wysokości 73 100 zł.

- dział 752 rozdział 85212 § 2010 w wysokości 500 zł.

- dział 852 rozdział 85212 § 2010 w wysokości 1 263 000 zł.

- dział 852 rozdział 85213 § 2010 w wysokości 9 000 zł.

- dział 852 rozdział 85214 § 2010 w wysokości 52 000 zł.

- dział 852 rozdział 85214 § 2030 w wysokości 82 000 zł.

- dział 852 rozdział 85219 § 2030 w wysokości 89 000 zł.

3. Ministra Finansów nr ST3/4820-3/2005 z dnia 6.01.2005 r. określającego subwencje ogólne na 2005 r. oraz planowane udziały gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych na 2005 r. tj:

- część wyrównawcza w wysokości - 582 443 zł.

- część równoważąca w wysokości -182 058 zł.

- część światowa w wysokości -3 743 249 zł.

- udziały gmin w podatku dochodowym od osób fizycznych-1 546 949 zł.

Prognozowane dochody budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec na rok 2005 ustalono w kwocie 12 178 737 zł., z tego:

- związane z realizacją zadań własnych w wysokości 10 780 187 zł.

- związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zdań zleconych ustawami w wysokości 1 398 540 zł.

Dział 020 - Leśnictwo

Plan dochodów za dzierżawę obwodów łowieckich ustalono na poziomie 2004 r. tj. w wysokości 2 000 zł.

Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa

Prognozowane dochody ustalono w wysokości 706488 zł. przy uwzględnieniu przewidywanego wykonania za 2004 r., planowanej sprzedaży składników majątkowych gminy (działki, lokale mieszkalne) oraz wzrostu wpływów z czynszu z tytułu zwiększonej ilości lokali WAM w Mirosławcu Górnym przekazanych do użytkowania mieszkańcom Gminy.

1. Dochody z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości.

Prognozowane dochody ustalono na poziomie przewidywanego wykonania 2004 r. tj. w wysokości 11 000 zł.

2. Dochody z najmu i dzierżawy.

Dochody stanowią czynsze za lokale użytkowe, wpływy z dzierżawy gruntów. Dochody zaplanowano na poziomie 2004 r. tj. w wysokości 58 000 zł.

3. Wpływy ze sprzedaży usług.

Prognozowane dochody stanowią czynsze komunalne lokale mieszkalne oraz pozostałe wpływy z usług, które ustalono na poziomie 480 000 zł. Dochody zaplanowano na wyższy poziomie niż przewidywane wykonanie 2004 r. z uwagi na fakt, iż przekazano większą ilość lokal mieszkalnych na Osiedlu w Mirosławcu Górnym. W planie ujęto także przewidywane wpływy zaległości czynszowych.

4. Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych.

Plan sprzedaży mienia komunalnego ustalono na podstawie prognozowane sprzedaży majątku w kwocie 153 488 zł. z tego :

- wpływy ze sprzedaży majątku w kwocie 145 000 zł.

- raty przypadające do spłaty w 2005 r. 8 488 zł.

5. Odsetki.

Wpływy z tytułu odsetek zaplanowano w wysokości 4 000 zł tj. na poziomie przewidywanego ich wykonania za 2004 r.

Dział 710 - Działalność usługowa

Prognozowane dochody ustalono z tytułu opłat za korzystanie z cmentarza komunalnego w kwocie 8 000 zł.

Dział 750 - Administracja publiczna

Prognozowane dochody ustalono w kwocie ogółem 73 100 zł. z tego na zadania zlecone 73 100 zł.

Do dochodów na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych w Gminie przyjęto wysokość prognozowanej dotacji (rozdział 75011) w wysokości 73 100 zł. na dofinansowanie wynagrodzeń pracowników prowadzących dowody osobiste oraz obronę cywilną.

Dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

Do dochodów przyjęto kwotę prognozowanej dotacji celowej przesłanej w piśmie Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Koszalinie nr 18/2004 z dnia 20.10.2004 r. na sfinansowanie kosztów dotyczących prowadzenia i aktualizacji stałego rejestru wyborców na 2005 r. (dział 751, rozdział 75101, § 2010) w kwocie 940 zł.

Dział 752 - Obrona narodowa

Do dochodów przyjęto kwotę prognozowanej dotacji celowej przesłanej w piśmie Wojewody Zachodniopomorskiego nr FB.1-3010/22a/2004 z dnia 20.10.2004 r. na sfinansowanie kosztów szkoleń (dział 752, rozdział 75212 § 2010) w kwocie 500 zł.

Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Prognozowane dochody z tytułu grzywien, mandatów i innych kar pieniężnych od ludności ustalono w wysokości 2 000 zł.

Dział 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej

Dochody własne Gminy i Miasta Mirosławiec ustalone zostały w oparciu o prognozowane ich wykonanie za 2004 r. oraz uchwalone stawki podatkowe na 2005 r.

Planowane udziały gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych na podstawie prognozy Ministerstwa Finansów oraz planowane udziały w podatku od osób prawnych w stosunku do przewidywanego wykonania 2004 r.

Łączne dochody w dziale 756 ustalono w wysokości 5 382 949 zł.

1. Podatek dochodowy od osób fizycznych .

Wysokość prognozowanego udziału (35,61%) Gminy we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) ustalona została przez Ministra Finansów w piśmie nr ST3/4820-3/2005 z dnia 06.01.2005 r. w kwocie 1 546 949 zł.

2. Podatek dochodowy od osób prawnych.

Wysokość udziału (6,71%) we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) ustalono w kwocie 170 000 zł. tj. na poziomie przewidywanego wykonania za 2004 r.

3. Podatek od nieruchomości.

Dochody z tytułu podatku ustalono w wysokości 2 972 000 zł. Przy ustalaniu prognozowanych dochodów przyjęto stawkę podatkową uchwaloną na 2005 r.

4. Podatek rolny.

Podatek rolny ustalono w kwocie 219 200 zł. Do planu przyjęto wysokość podatku wyliczoną według liczby ha opodatkowanych uwzględniając cenę za 1 q żyta ustaloną na 2005 r.

5. Podatek leśny .

Plan podatku leśnego przyjęto w wysokości 185 300 zł. Do ustalenia planu przyjęto średnią cenę 1 m³ sprzedaży drewna ustaloną na 2005 r.

6. Podatek od środków transportowych.

Dochody zaplanowano w kwocie 77 000 zł. Wysokość podatku od osób prawnych i fizycznych ustalono na poziomie przewidywanego wykonania 2004 r. oraz uchwalonych stawek na 2005 r. Uwzględniono również możliwość egzekucji zaległych należności.

7. Podatek od działalności gospodarczej od osób fizycznych, opłacany w formie karty podatkowej.

Wpływy z karty podatkowej dotyczą dochodów uzyskanych od osób prowadzących działalność gospodarczą (usługi i drobna wytwórczość) opłaconą w formie karty podatkowej. Plan dochodów ustalono na podstawie prognozowanego wykonania za 2004 r. tj. w wysokości 10 000 zł.

8. Podatek od spadków i darowizn.

Prognozowane dochody przyjęto na podstawie przewidywanego wykonania za 2004 r. w wysokości 7 000 zł.

9. Podatek od posiadania psów.

Prognozowane dochody przyjęto na podstawie przewidywanego wykonania za 2004 r. w wysokości 8 000 zł.

10. Wpływy z opłaty skarbowej.

Planowane dochody przyjęto na bazie przewidywanego wykonania za 2004 r. Wysokość opłaty skarbowej ustalono w kwocie 17 000 zł.

11. Wpływy z opłaty targowej.

Wysokość dochodów ustalono w oparciu o przewidywane wykonanie w 2004 r. z targowisk w Mirosławcu i Mirosławcu Górnym. Plan dochodów ustalono na poziomie 12 000zł.

12. Wpływy z opłaty miejscowej.

Do planu przyjęto dochody w wysokości 2 500 zł. tj. uwzględniające zmniejszenie stawek w porównaniu z 2004 r.

13. Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu.

Plan dochodów z opłat za sprzedaż napojów alkoholowych ustalono w wysokości 80 000 zł. tj. n podstawie prowadzonej ewidencji punktów sprzedaży napojów alkoholowych.

14. Podatek od czynności cywilnoprawnych.

Podatek ten pobierany jest za czynności cywilnoprawne tj. umowy sprzedaży, umowy pożyczek, umowy majątkowe małżeńskie, ustanowienie hipoteki, spadki i darowizny, akty założycielskie spółek. Plan dochodów ustalono w kwocie 31 000 zł. Wysokość dochodów ustalono na podstawie przewidywanego wykonania 2004 r.

15. Wpływy z różnych opłat.

Opłaty za wpis, zmianę i wypis z rejestru działalności gospodarczej ustalono na poziomie przewidywanego wykonania za 2004 r. tj. w wysokości 5 000 zł.

16. Odsetki od osób fizycznych i prawnych.

Dochody z tytułu odsetek od podatków i opłat ustalono w kwocie 40 000 zł. tj. na poziomie przewidywanego wykonania 2004 r.

Dział 758 - Różne rozliczenia

Prognozowana kwota subwencji ogólnej wprowadzona została do budżetu na podstawie pisma Ministra Finansów nr ST3-4820-3/2005 w wysokości 4 507 750 zł.

Zgodnie z ww pismem prognozowane kwoty części wyrównawczej i równoważącej subwencji ogólnej obliczone zostały dla gmin istniejących w roku poprzedzającym rok bazowy, bez uwzględnienia zmian w podziale administracyjnym kraju, które weszły w życie z dniem 1 stycznia 2004 r.

Łącznie prognozowana kwota subwencji ogólnej wynosi 4 507 750 zł. z tego:

- część wyrównawcza - 582 443 zł.

- część równoważąca - 182 058 zł.

- część oświatowa - 3 743 249 zł.

Dział 852 - Pomoc społeczna

Plan dochodów ustalono na podstawie pisma Wojewody Zachodniopomorskiego nr FB.1-MG-3011-2/1/2005 z dnia 17.01.2005 r. określającego podziała dotacji celowych przekazanych z budżetu państwa dla gmin na zadania z zakresu administracji rządowej oraz zadania własne według projektu ustawy budżetowej na 2005 r. tj. w ogólnej kwocie 1 495 000 zł. z tego:

1. Na zadania zlecone ogółem 1 324 000 zł., z tego:

- dział 852, rozdział 85212 § 2010 w wysokości 1 263 000 zł.

- dział 852, rozdział 85213 § 2010 w wysokości 9 000 zł.

- dział 852, rozdział 85214 § 2010 w wysokości 52 000 zł.

2. Na zadania własne ogółem 171 000 zł. z tego:

- dział 852, rozdział 85214 § 2030 w wysokości82 000 zł.

- dział 852, rozdział 85219 § 2030 w wysokości89 000 zł.

WYDATKI

Planowane wydatki ustalone zostały na podstawie jednostkowych planów sporządzonych przez pracowników UGiM, jednostki budżetowe oraz zakład budżetowy.

Plan wydatków skorygowane zostały do wysokości prognozowanych dochodów. Wydatki zaplanowano w ogólnej kwocie 11 294 543 zł, z tego:

- związane z realizacją zadań własnych w wysokości 9 896 003 zł.

- związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w wysokości 1 398 540 zł.

Dział 010 - Rolnictwo i łowiectwo

W dziale tym zaplanowano środki w kwocie 13 708 zł. związane z realizacją zadań własnych.

Rozdział 01030 - Izby rolnicze

Wydatki zaplanowano na opłacenie składki (2% od planowanej wysokości podatku rolnego tj. kwoty 219 200 zł.) na rzecz Izb Rolniczych - 4 384 zł.

Rozdział 01095 - Pozostała działalność

Wydatki bieżące zaplanowano w wysokości 9 324 zł.

W wydatkach bieżących zaplanowano środki do dyspozycji sołectw w wysokości 6 412 zł. oraz na pozostałe wydatki (naprawy studni, opłaty) kwotę 2 912 zł. Środki zaplanowane do dyspozycji sołectw (Rady Osiedla) przeliczono według wzoru (liczba mieszkańców x 2zł., nie mniej jednak niż 100 zł) tj.:

- Łowicz Wałecki - 584 zł.

- Jabłonowo - 890 zł.

- Piecnik - 364 zł.

- Hanki - 720 zł.

- Bronikowo - 742 zł.

- Jadwiżyn - 196 zł.

- Toporzyk - 100 zł.

- Mirosławiec Górny - 2 816 zł.

Dział 600 - Transport i łączność

Środki związane z realizacją zadań własnych zaplanowano w kwocie 620 407 zł., z tego:

- wydatki bieżące 47 000 zł.

- wydatki majątkowe 573 407 zł.

Rozdział 60016 - Drogi publiczne gminne

Wydatki bieżące w łącznej kwocie 47 000 zł. przeznaczone zostaną na:

- uzupełnienie oznakowania - 5 000 zł.

- naprawy bieżące dróg - 10 000 zł.

- remont przepustów drogowych - 5 000 zł.

- remont przystanków autobusowych - 15 000 zł.

- utrzymanie zimowe dróg - 12 000 zł.

Wydatki majątkowe w kwocie 573 407 zł. planuje się przeznaczyć na:

- sfinansowanie części ścieżki pieszo-rowerowej Mirosławiec - Mirosławiec Górny w wysokości 544 407 zł.

- odwodnienie części ulicy w Łowiczu Wałecki - 4 000 zł.

- wykonanie chodnika i drogi osiedlowej Parkowa 3 - 25 000 zł.

Dział 630- Turystyka

Rozdział 63095 - Pozostała działalność.

Środki przeznaczone na naprawę pomostów na jeziorach Kosiakowo, Bytyń w łącznej kwocie 6 000 zł.

Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa

W dziale tym zaplanowano środki w kwocie 733 372 zł. związane z realizacją zadań własnych.

Rozdział 70004 - Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej.

Środki zaplanowano na bieżące wydatki w budynkach komunalnych w ogólnej kwocie 705 372 zł. w tym na:

- obsługę programu Sarcz 5 292 zł.

- ogrzewanie budynków182 000 zł.

- opłacenie zużycia wody i zrzutu ścieków34 800 zł.

- przeglądy27 280 zł.

- zakup tabliczek z nazwami ulic4 000 zł.

- czynsz za lokale dla WAM360 000 zł.

- inwentaryzacje budynku Parkowa 34 000 zł.

- oświetlenie klatek35 000 zł.

- remonty budynków - awarie25 000 zł.

- naprawy przewodów kominowych10 000 zł.

- wymiany przyłączy ul. Spokojna 7, 9 i 138 000 zł.

- ocieplenie budynków10 000 zł.

Rozdział 70005 - Gospodarka gruntami i nieruchomościami.

Wydatki bieżące zaplanowano w wysokości 28 000 zł z przeznaczeniem na wyceny nieruchomości do sprzedaży.

Dział 710 - Działalność usługowa

W dziale 710 zaplanowano środki w kwocie 107 000 zł. związane z realizacją zadań własnych.

Rozdział 71004 - Plany zagospodarowania przestrzennego.

Środki zaplanowano na:

- opracowania planów zagospodarowania przestrzennego w kwocie 40 000 zł.

- opracowanie projektów decyzji o zabudowie terenu w kwocie 15 000 zł.

Rozdział 71013 - Prace geodezyjne i kartograficzne

Wydatki na prace geodezyjne zaplanowano w wysokości 20 000 zł.

Rozdział 71014 - Opracowania geodezyjne i kartograficzne.

Wydatki na opracowania geodezyjne ustalono w wysokości 20 000 zł.

Rozdział 71035 - Cmentarze.

Wydatki zaplanowano w kwocie ogółem 12 000 zł. z przeznaczeniem na:

- utrzymanie cmentarza - 7 000 zł.

- wyposażenie kaplicy - 5 000 zł.

Dział 750- Administracja publiczna

W dziale 750 zaplanowano środki w ogólnej kwocie 1 546 221 zł. w tym na:

- zadania zlecone z zakresu administracji rządowej - 73 100 zł.

- zadania własne w kwocie - 1 473 121 zł.

Rozdziała 75011 - Urzędy wojewódzkie.

Środki zaplanowano na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej na wynagrodzenia, dodatkowe wynagrodzenie roczne wraz z pochodnymi od płac, zgodnie z prognozowaną kwota dotacji tj. w wysokości 73 100 zł.

Rozdział 75022 - Rada gmin.

Wydatki zaplanowano w kwocie 65 400 zł. z przeznaczeniem na:

- diety radnych - 55 200 zł.

- zakup materiałów - 4 200 zł.

- szkolenia - 4 000 zł.

- podróże służbowe - 2 000 zł.

Rozdziała 75023 - Urzędy gmin(miast i miast na prawach powiatu)

Środki zaplanowano w kwocie ogółem 1 371 674 zł. w tym na:

- wynagrodzenia i pochodne 1 013 628 zł., z tego:

* wynagrodzenie osobowe pracowników - 789 240 zł.

* wynagrodzenie roczne "13" - 58 085 zł.

* składki na ubezpieczenia społeczne - 145 693 zł.

* składki na fundusz pracy - 20 610 zł.

- pozostałe wydatki w wysokości 314 546 zł., przeznaczone będą na zakup materiałów, energii, usług remontowych, zdrowotnych, pozostałych usług, podróże służbowe, opłaty i składki, odpis na ZFŚS;

- dotację w wysokości 40 000 zł. (w ramach porozumienia ze Starostwem Powiatowym w Wałczu) na dofinansowanie zakupu samochodu strażackiego dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Wałczu;

- wydatki majątkowe przeznaczone na zakup licencji programu do USC - 3 500 zł.

Rozdział 75045 - Komisje poborowe.

Zaplanowano środki na koszty dojazdu poborowych na Komisje Poborowe w kwocie 1 000 zł.

Rozdział 75095 - Pozostała działalność.

Wydatki zaplanowano w wysokości 35 047 zł. w tym na:

- organizację dożynek - 5 000 zł.

- opłacenie składek na:

* Stowarzyszenie Regionalne Gmin Pojezierza Wałeckiego - 4 930 zł.

* WOKISS - 5 535 zł.

* Pilski Bank Żywności - 5686 zł.

- zakup materiałów promocyjnych, flag, dekoracji świątecznych, reprezentację i reklamę, uczestnictwo w targach - 11 896 zł.

- organizację uroczystości 60-lecia wyzwolenia Mirosławca - 2 000 zł.

Dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy, kontroli i sądownictwa

Rozdział 75101 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa.

W rozdziale tym zaplanowano wydatki na zadania związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w wysokości prognozowanej dotacji tj. w kwocie 940 zł., z przeznaczeniem na prowadzenie i aktualizację rejestrów wyborców.

Dział 752 - Obrona narodowa

Rozdział 75212 - Pozostałe wydatki obronne.

W rozdziale tym zaplanowano wydatki na zadania związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w wysokości prognozowanej dotacji tj. w kwocie 500 zł., z przeznaczeniem na szkolenia.

Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

W dziale 754 zaplanowano środki w kwocie 85 500 zł. związane z realizacją zadań własnych.

Rozdział 75412 - Ochotnicze Straże Pożarne.

Środki zaplanowano w wysokości 73 500 zł. w tym na:

- wynagrodzenia i pochodne od płac ( pochodne od umów zlecenia kierowców i komendanta gminnego) - 10 000 zł.

- pozostałe wydatki w kwocie 63 500 zł. zaplanowano na opłacenie umów zlecenia kierowców, ekwiwalentów członków OSP za udział w akcjach ratowniczych, utrzymanie i legalizację sprzętu , zakup paliwa, badania lekarskie, ubezpieczenia, organizację zawodów strażackich a także na utrzymanie obiektów strażackich.

Rozdział 75416 - Straż Miejska.

Środki zaplanowano w kwocie 9 200 zł. z przeznaczeniem na zakup paliwa, opłaty za telefon komórkowy, ubezpieczenie samochodu, a także bieżące naprawy samochodu straży miejskiej.

Dział 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

Rozdział 75647 - Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych.

Wydatki zaplanowano w łącznej kwocie 13 200 zł. z przeznaczeniem na wynagrodzenia inkasentów (12 000 zł.) oraz koszty przejazdu sołtysów 1 200 zł.

Dział 757 - Obsługa długu publicznego

Rozdział 75702 - Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego.

Wydatki zaplanowano w wysokości 268000 zł. na opłacenie odsetek od kredytów bankowych.

Dział 758 - Różne rozliczenia

Zaplanowano utworzenie rezerw w łącznej kwocie 164 057 zł. w tym na:

- rezerwę ogólną - 107 373 zł.

- rezerwę celową oświatową - 56 684 zł.

Dział 801 - Oświata i wychowanie

W ramach działu 801 zaplanowano wydatki związane z realizacją zadań własnych w wysokości 4 282 663 zł.

Wydatki sfinansowane będą w sposób następujący:

1. Środki z prognozowanej subwencji oświatowej w kwocie 3 551 805 zł. przeznaczono na:

- szkoły podstawowe - 2 520 087 zł.

- gimnazja - 1 009 945 zł.

- doskonalenie i dokształcanie nauczycieli - 21 773

2. Z dochodów własnych gminy w wysokości 730 858 zł., z tego na:

- oddział „O" - 46 190 zł.

- Przedszkole Samorządowe (dotacja) - 477 280 zł.

- dowożenie uczniów - 207 388 zł.

Rozdział 80101 - Szkoły podstawowe.

Zaplanowano wydatki w ogólnej kwocie 2 566 277 zł., z tego na:

- wynagrodzenia i pochodne - 1 876 507 zł.

* Zespołu Szkół w Mirosławcu - 1 413 597 zł.

* Zespołu Szkół w Piecniku - 462 910 zł.

- wydatki bieżące - 677 770 zł.

* Zespołu Szkół w Mirosławcu - 467 590 zł.

* Zespołu Szkół w Piecniku - 210 180 zł.

- wydatki majątkowe - 12 000 zł. przeznaczone na zakup dwóch kominów jednościennych do o.c. i ciepłej wody w Zespole Szkół w Mirosławcu.

Rozdział 80104 - Przedszkola.

Dla Przedszkola Samorządowego zaplanowano dotację przedmiotową w wysokości 477 280 zł. w tym na remont drogi dojazdowej zleconej przez PIP w kwocie 8 000 zł.

Rozdział 80110 - Gimnazja.

Zaplanowano wydatki w ogólnej kwocie 1 009 945 zł., z tego na:

- wynagrodzenia i pochodne - 896 705 zł.

* Zespół Szkół w Mirosławcu - 723 245 zł.

* Zespół Szkół w Piecniku - 173 460 zł.

- wydatki bieżące - 113 240 zł.

* Zespołu Szkół w Mirosławcu - 90 750 zł.

* Zespołu Szkół w Piecniku - 22 490 zł.

Rozdział 80113 - Dowożenie uczniów do szkół.

Zaplanowano wydatki w wysokości 207 388 zł. z przeznaczeniem na dopłaty do kursu PKS - Orle oraz dowożenie uczniów przez firmę przewozową oraz dopłaty do biletów szkolnych.

Rozdział 80146 - Dokształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli.

Wydatki zaplanowano w wysokości 1% planowanych rocznych wynagrodzeń nauczycieli na sfinansowanie kosztów dokształcania i doskonalenia tj. w kwocie 21 773 zł.

Dział 851 - Ochrona zdrowia

Ogółem w dziale zaplanowano środki na realizację zadań własnych w kwocie 156 372 zł.

Rozdział 85121 - Lecznictwo ambulatoryjne.

Środki zaplanowano na utrzymanie Ośrodka Zdrowia w kwocie 76 372 zł.

Rozdział 85154 - Przeciwdziałanie alkoholizmowi.

Środki zaplanowano na podstawie preliminarza wydatków, na realizację Miejsko-Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w kwocie 80 000 zł. z przeznaczeniem na:

- wynagrodzenia i pochodne - 1 000 zł.

- wydatki bieżące - 79 000 zł.

Dział 852 - Pomoc społeczna

W ramach działu 852 zaplanowano wydatki w wysokości 2 304 929 zł. z tego na realizację:

- zadań własnych w kwocie -980 929 zł.

- zadań zleconych w wysokości - 1 324 000 zł.

Rozdział 85212 - Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego.

Zaplanowano środki rodzinne w łącznej wysokości 1 265 537 zł. z tego na:

- zadania zlecone w ramach prognozowanej dotacji w kwocie - 1 263 000 zł.

- zadania własne, z dochodów Gminy w kwocie - 2 537 zł.

Wynagrodzenia i pochodne pracowników zaplanowano w wysokości 36 921 zł w tym na składki na ubezpieczenia społeczne opłacane za osoby pobierające świadczenia kwotę 8 195 zł.

Pozostałe wydatki bieżące w kwocie 1 228 616 zł. zaplanowano n wypłatę świadczeń rodzinnych (1 217 065 zł.) oraz na utrzymanie komórki świadczeń rodzinnych (11 551 zł.)

Rozdział 85213 - Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej.

Wydatki na zadania zlecone zaplanowano do wysokości prognozowanej dotacji tj. do kwoty 9 000 zł.

Rozdział 85214 - Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne.

Wydatki zaplanowano w łącznej kwocie 442 000 zł. z tego:

- na realizację zadań własnych finansowanych z dochodów Gminy - 390 000 zł.

- na realizację zadań zleconych w ramach dotacji w wysokości 52 000 zł.

Rozdział 85215 - Dodatki mieszkaniowe.

Wypłatę dodatków mieszkaniowych zaplanowano w wysokości 300 000 zł tj. na 25 000 zł miesięcznie.

Rozdział 85219 - Ośrodki Pomocy Społecznej.

Wydatki na MGOPS zaplanowano w kwocie ogółem 195 566 zł. z tego na:

- wynagrodzenia i pochodne - 163 430 zł.

- wydatki bieżące na utrzymanie Ośrodka - 32 136 zł.

Plan wydatków MGOPS dofinansowany jest w kwocie prognozowanej dotacji na realizację zadań własnych w wysokości 89 000 zł.

Rozdział 85228 -Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze.

Wydatki na usługi opiekuńcze zaplanowano w kwocie ogółem 24 846 zł. z tego na:

- wynagrodzenia i pochodne - 22 021 zł.

- wydatki bieżące - 2 825 zł.

Rozdział 85295 - Pozostała działalność (dożywianie uczniów).

Wydatki MGOPS na dożywianie uczniów zaplanowano w kwocie 67 980 zł. Dożywianie uczniów sfinansowane będzie z dochodów własnych Gminy na realizację Rządowego Programu "Posiłek dla potrzebujących".

Dział 853 - Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

Rozdział 85395 - Pozostała działalność.

W rozdziale tym zaplanowano środki na pomoc społeczną dla osób niepełnosprawnych w wysokości 8 000 zł.

Dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza

W ramach działu 854 zaplanowano wydatki związane z realizacją zadań własnych w wysokości 134 760 zł. w ramach prognozowanej subwencji oświatowej.

Rozdział 85401 - Świetlice szkolne.

Zaplanowano wydatki w ogólnej kwocie 134 760 zł, z tego na:

- wynagrodzenia i pochodne - 116 30 zł.

* Zespół Szkół w Mirosławcu - 93 510 zł.

* Zespół Szkół w Piecniku - 22 870 zł.

- wydatki bieżące - 18 380 zł.

* Zespół Szkół w Mirosławcu - 14 150 zł.

* Zespół Szkół w Piecniku - 4 230 zł.

Dział 900 - Gospodarka komunalna

W dziale tym zaplanowano środki związane z realizacją zadań własnych w wysokości 376 730 zł. z tego na:

- wydatki bieżące - 286 730 zł.

- wydatki majątkowe - 90 000 zł.

Rozdział 90003 - Oczyszczanie miast i wsi.

Na wydatki zaplanowano łączną kwotę 117 000 zł.

Rozdział 90004 - Utrzymanie zieleni w miastach i gminie.

Wydatki zaplanowano w wysokości 38 000 zł.

Rozdział 90015 - Oświetlenie ulic, placów i dróg.

Łącznie na ten cel przeznaczono kwotę 139 630 zł. z tego na:

- wydatki bieżące - 94 630 zł. (wydatki bieżące przeznaczone będą na oświetlenie i konserwację oświetlenia ulicznego);

- wydatki majątkowe - 45 000 zł. (wydatki majątkowe zaplanowano na spłatę zobowiązań wobec ENEA wynikających z modernizacji oświetlenia ulicznego na energooszczędne).

Rozdział 90095 - Pozostała działalność.

W dziale tym zaplanowano wydatki w kwocie ogółem 82 100 zł. z tego na:

- wydatki bieżące - 37 100 zł. (wydatki bieżące przeznaczone zostaną na dzierżawę WC na targowisku (2 100 zł.) oraz zmianę nawierzchni chodnika - ul. Nowa, od Wąskiej do Wolności w kwocie 35 000 zł.);

- wydatki majątkowe - 45 000 zł.(środki zaplanowano na wykonanie projektu oczyszczalni ścieków dla Jabłonkowa - 30 000 zł. oraz na kanalizację sanitarną Pl. Wolności 5 - 15 000 zł.

Dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

W ramach tego działu zaplanowano środki na realizację zadań własnych w kwocie ogółem 398 184 zł., z tego na:

- wydatki bieżące - 363 184 zł.

- wydatki majątkowe - 35 000 zł.

Rozdział 92109 - Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby.

W dziale tym zaplanowano środki na:

- dotacje dla instytucji kultury ( OK w Mirosławcu) w kwocie 312 000 zł. w tym na remont budynku - 10 00 zł., sekcję karate - 1 000 zł. oraz sekcję piłki siatkowej - 1 000 zł.

- wydatki bieżące na:

* utrzymanie oraz remont klubów wiejskich (w Piecniku i Jabłonowie) w łącznej kwocie50 291 zł.

* oświetlenie i utrzymanie świetlicy w Próchnowie w kwocie 893 zł.

- wydatki majątkowe zaplanowane na budowę świetlicy w Hankach w wysokości 35 000 zł.

Dział 926 - Kultura fizyczna i sport

Środki przeznaczono w kwocie ogółem 74 000 zł.

Rozdział 92605 - Zadania z zakresu kultury fizycznej i sportu.

Wydatki zaplanowano na:

- dofinansowanie zadań w zakresie sportu i kultury fizycznej w kwocie 71000 zł.

- zakup materiałów i koszenie boisk gminnych w wysokości - 3 000 zł.

W prognozowanych wydatkach na 2005 r. przyjęto wskaźnik wzrostu wynagrodzeń w wysokości 3% tj. wysokości przyjętej w założeniach do projektu budżetu państwa na 2005 r.

Powiadom znajomego