W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Mirosławcu  
ul. Wolności 37
78-650 Mirosławiec
tel.: +48 (67) 259 50 42; fax: + 48 (67) 259 61 88  
NIP: 765 100 33 97 REGON:00124 15 40
Serwis www: miroslawiec.pl 
TERYT: 3217033
adres skrytki ePUAP: /3217033/skrytka  
email: urzad@miroslawiec.pl


Dane dla kontrahentów do wystawiania faktur:
GMINA MIROSŁAWIEC 
ul. Wolności 37, 78-650 Mirosławiec
NIP:  765 160 34 18 REGON: 570791508
Skrzynka PEPPOL: GMINA MIROSŁAWIEC
Nr PEPPOL: 7651603418 

UCHWAŁA NR VIII/48/2007 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 26 marca 2007 r. w sprawie przyjęcia "Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Mirosławiec na lata 2007-2011".

Szczegóły
jakiego organu Rady Miejskiej
z dnia
w sprawie przyjęcia "Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Mirosławiec na lata 2007-2011".
status uchwały unieważniona

UCHWAŁA NR VIII/48/2007

Rady Miejskiej w Mirosławcu

z dnia 26 marca 2007 r.

w sprawie przyjęcia "Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Mirosławiec na lata 2007-2011".

Na podstawie art 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591, zm.: z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, Nr 167 poz. 1759 Dz. U. z 2005 r. Nr 172 poz. 1441, Nr 175 poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337/ oraz art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego/t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 31 poz. 266; z 2006 r. Nr 86 poz. 602, Nr 94 poz. 657, Nr 167 poz. 1193, Nr 249 poz. 1833/ Rada Miejska Mirosławiec uchwala, co następuje:

§ 1. Przyjmuje się „Wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Mirosławiec na lata 2007-2011” w brzmieniu załącznika do niniejszej uchwały.

§ 2. Traci moc uchwała NR XXIX/171/2002 Rady Miejskiej Mirosławiec z dnia 25.04.2002 r. w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Mirosławiec.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Mirosławca.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Rozdział 1.

PROGNOZA DOTYCZĄCA WIELKOŚCI ORAZ STANU TECHNICZNEGO ZASOBU MIESZKANIOWEGO GMINY MIROSŁAWIEC W LATACH 2007-2011

§ 1. Określenie mieszkaniowego zasobu gminy, jego wielkości oraz struktury.

1. Mieszkaniowy zasób, objęty wieloletnim programem stanowią lokale będące własnością Gminy usytuowane w budynkach stanowiących współwłasność Gminy i innych podmiotów.

2. Wielkość zasobu mieszkaniowego Gminy wg stanu na 31 grudnia 2006 r. przedstawia się wg danych zawartych w tabeli nr 1 Tabela nr 1. Struktura zasobu mieszkalnego gminy

Lp

Wyszczególnienie

Stan na 31.12.2006 r.

1.
2.

3.

a) Liczba budynków stanowiących w całości własność Gminy
b) Liczba budynków z udziałem własności Gminy
Liczba lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy
- w tym lokali socjalnych
Powierzchnia użytkowa lokali mieszkalnych stanowiących własność gminy
- w tym powierzchnia użytkowa lokali socjalnych

21 szt
39 szt
167 szt
4szt

8037 m²
143 m²




3. Prognoza dotycząca wielkości zasobu mieszkalnego na lata 2007-2011. Lokale mieszkalne w zasobie
Gminy wynajmowane są na czas nieoznaczony. Jedynie ok. 1,8 % zasobu wykorzystana jest jako lokale socjalne.
Gmina pozyskuje lokale mieszkalne w wyniku naturalnego ruchu ludności, a także podejmując działania
zmierzające do odzyskania mieszkań. Coroczne pozyskanie lokali mieszkalnych z ruchu ludności w ramach
istniejącego zasobu nie zabezpiecza potrzeb Gminy na realizowanie nałożonych ustawą obowiązków, zapewnienia
lokali socjalnych, lokali zamiennych oraz świadczenia pomocy mieszkaniowej gospodarstwom domowym
o niskich dochodach. W odniesieniu do lokali mieszkalnych wynajętych na czas nieograniczony postanawia się

kontynuować proces sprzedaży umożliwiający najemcom nabycie zajmowanych przez nich lokali na własność pomniejszając tym samym ponoszone przez Gminę koszty utrzymania tej części zasobu mieszkalnego. Tabela nr 2 Prognozowana struktura zasobu mieszkaniowego gminy

Lp

Wyszczególnienie

2007

2008

2009

2010

2011

1.

2.


3.

Liczba budynków stanowiących w całości własności Gminy
Liczba lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy
- w tym lokale socjalne
Powierzchnia użytkowa lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy
- w tym lokale socjalne

21


159
4


7627
143

23


151
24


7217
887

22


143
24


6807
887

22


137
24


6498
887

21


130
24


6138
887

§ 2. Ocena stanu technicznego budynków stanowiących w całości własności Gminy. Stan techniczny oceniany jest przede wszystkim na podstawie posiadanych protokołów przeglądu technicznego dokonanego w ramach obowiązku ciążącego na zarządcy zgodnie z przepisami prawa budowlanego. Jest on zróżnicowany w zależności od wieku, konstrukcji, wyposażenia. Prawie wszystkie budynki stanowiące 100% własności gminy to budynki wybudowane w okresie przed 1939 r. Wyjątek stanowią 2 budynki wybudowane na lata 1965-74. Budynki przedstawiają różnorodny stan wyeksploatowania w dużym stopniu odbiegający od wymogów i norm obecnie obowiązujących. Budynki te obciążone są wieloma wadami budowlanymi szczegółowo określonymi w protokołach przeglądu technicznego. Usunięcie tych wad oraz skutków z nich wynikających wiąże się z ogromnymi kosztami. W latach 2007-2011 przewiduje się poprawę stanu technicznego budynków w miarę wygospodarowanych środków. Przewiduje się również rozbiórkę n/w budynków ze względu na zły stan techniczny. Tabela nr 3. Plan rozbiórki na lata 2007-2011

2007

2008

2009

2010

2011




Wolności 9

Wolności 7

Rozdział 2.

PLAN REMONTÓW NA LATA 2007-2011 ZASOBU MIESZKANIOWEGO GMINY MIROSŁAWIEC ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W BUDYNKACH I W NIERUCHOMOŚCIACH WSPÓLNOT MIESZKANIOWYCH.

§ 3. Analiza potrzeb remontowych i plan remontów zasobu. Źródłem pozyskania środków finansowych na utrzymanie mieszkalnego zasobu Gminy i poprawę jego stanu technicznego są przychody z czynszów za lokale mieszkalne i użytkowe. Zostaną one jednak pomniejszone ze względu na objęcie od 2007 roku podatkiem dochodowym dochodów uzyskiwanych z czynszu za lokale użytkowe. Ogólny stan techniczny mieszkalnego zasobu Gminy będzie ulegać systematycznej poprawie w miarę dostosowania stawek czynszu do poziomu odzwierciedlającego rzeczywiste nakłady na utrzymanie budynków. Mając na uwadze bezpieczeństwo użytkowników lokali mieszkalnych, zarządzający nieruchomościami kieruje się priorytetami wynikającymi z okresowych przeglądów technicznych, ekspertyz oraz protokołów pokontrolnych i nakazów instytucji zewnętrznych (takich jak: Straż pożarna, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego i inne).

1. Założenie standardów, jakich powinien odpowiadać mieszkaniowy zasób gminy

1) Standard budynków:

a) instalacja gazowa o potwierdzonej szczelności

b) sprawna instalacja odgromowa

c) elementy konstrukcji budynków bez zagrożeń

d) elewacja bez ubytków tynku

e) sprawne przewody dymowe, spalinowe i wentylacyjne

f) malowanie klatek schodowych wraz ze stolarką okienną co najmniej co 10 lat

g) kompletne i zakonserwowane obróbki blacharskie

2) Standard lokalu mieszkalnego:

a) sprawne i odpowiednie do kubatury lokalu źródła ciepła

b) sprawna wentylacja w kuchni i łazience

c) sprawne instalacje gazowe i elektryczne

d) wyposażenie lokalu w pomieszczenia sanitarne

2. Plan remontów przedstawia się następująco: rok 2007

1) wymiana ½ pokrycia dachowego budynku ul. Sprzymierzonych 34

2) wymiana pokrycia dachowego budynku ul. Sprzymierzonych 13

3) wymiana pokrycia dachowego budynku przy ul. Wolności 28

4) wymiana ½ pokrycia dachowego budynku przy ul. Poznańskiej 7

5) wymiana pokrycia dachowego ul. Spokojna 13

6) spinka budynku mieszkalnego przy ul. Wolności 14 W razie wydatkowania kwot mniejszych niż zakładano, zakres zostanie poszerzony o zakres robót z 2008 roku. rok 2008

1) wymiana pokrycia dachowego budynku ul. Wolności 14

2) wymiana pokrycia dachowego (częściowo eternit) budynku ul. Wolności 12

3) wymiana pokrycia dachowego (eternit) budynku Toporzyk 5

4) wymiana stropów w budynku ul. Wolności 14

5) wymiana pokrycia dachowego ul. Sprzymierzonych 37 rok 2009

1) wymiana pokrycia dachowego budynku Łowicz Wałecki 34

2) wymiana pokrycia dachowego budynku Toporzyk 2

3) wymiana pokrycia dachowego budynku ul. Zamkowa 31 rok 2010

1) wymiana pokrycia dachowego budynku ul. Kościuszki 15

2) wymiana pokrycia dachowego budynku ul. Orla 6

3) wymiana pokrycia dachowego ul. Wolności 5

4) rozpoczęcie termomodernizacji budynków przy ul. Wolności 14, 12, 28 rok 2011

1) wymiana pokrycia dachowego ul. Spokojna 7

2) wymiana pokrycia dachowego ul. Orla 1

3) wymiana pokrycia dachowego ul. Wałecka 16

4) wymiana pokrycia dachowego ul. Wałecka 14

W związku z faktem iż gro wspólnot mieszkaniowych nie określiło się co do partycypacji w kosztach remontu na dzień dzisiejszy nie są ujęte w planie remontowym.

1. Analizując potrzeby finansowe na lata 2007-2011 w zakresie remontów i podstawowych prac modernizacyjnych wynikających ze stanu technicznego budynków, powinno się przeznaczyć następująca wielkość środków.

lp

zakres

2007

2008

2009

2010

2011

1.

Dachy, elewacja , termomodernizacja

184

190

190

190

190

2.

Remonty kapitalne budynków

70

150

150

100

100

3.

Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, bramy

23

25

25

25

25

4.

Remonty instalacji wodno - kanalizacyjnej

16

16

16

16

16

5.

Remonty instalacji centralnego ogrzewania

5

10

10

10

10

6.

Remonty instalacji elektrycznej

5

5

5

5

5

7.

Roboty zduńskie

7

5

5

5

5

8.

Remonty bieżące - pozostałe branże

40

40

40

40

40

9.

Przeglądy techniczne, dokumentacje, ekspertyzy

44

20

20

20

20

10.

Rozbiórki

-

-

-

20

20

RAZEM

394

461

461

431

431

OGÓŁEM2178


Rozdział 3.

PLANOWANA SPRZEDAŻ LOKALI MIESZKALNYCH W LATACH 2007 -2011 STANOWIĄCYCH WŁASNOŚĆ GMINY MIROSŁAWIEC

§ 4. Sprzedaż lokali komunalnych.

1. Celem sprzedaży lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy jest:

- racjonalne gospodarowanie mieszkaniowym zasobem,

- prywatyzacja zasobu mieszkaniowego,

- pozyskanie środków na rzecz mieszkalnictwa.

2. Obowiązujące obecnie przepisy gminy umożliwiają najemcy lokalu nabycie na własność zajmowanego lokalu po preferencyjnej cenie.

§ 5. Prognoza sprzedaży lokali mieszkalnych.

1. Analizując dotychczasową sprzedaż lokali mieszkalnych (w latach 2002-2006 sprywatyzowano 70 lokali) należy założyć, że w latach 2007-2011 zostanie sprzedanych 37 lokali. Realizując plan rozbiórki budynków zakłada się, że w 2011 Gmina będzie posiadała ok. 154 lokali mieszkalnych. Tabela nr 5. Planowana sprzedaż

Rok

Sprzedaż lokali

Powierzchnia użytkowa m²

Łączna powierzchnia lokali sprzedanych narastająco w latach

2007

8

410

410

2008

8

410

820

2009

8

410

1230

2010

6

309

1539

2011

7

360

1899

2. Przewiduje się sprzedaż lokali mieszkalnych głównie w nieruchomościach, w których nastąpiło już wyodrębnienie lokali i powstały wspólnoty mieszkaniowe.

1) W nieruchomościach wspólnot mieszkaniowych gdzie własnością Gminy jest niewielka ilość lokali (do 5) należy najemcom nie wyrażającym woli wykupienia lokalu proponować do zasiedlenia lokal w innym budynku, a zwolniony w ten sposób lokal proponować osobom oczekującym na zabezpieczenie potrzeb mieszkaniowych, którzy wyrażą chęć kupna po powstaniu stosunku najmu, albo dokonać sprzedaży lokalu na wolnym rynku.

2) Nieruchomości stanowiące w całości własność Gminy z wyłączeniem tych nie przewidzianych do prywatyzacji przeznaczyć do sprzedaży pod warunkiem, że nastąpi ona jednocześnie dla wszystkich najemców lokali mieszkalnych.

3. Oprócz sprzedaży opierając się na ocenie stanu technicznego i zbyt wysokich kosztach remontów, planuje się umniejszenie zasobu mieszkalnego w poszczególnych latach poprzez rozbiórki budynków. Tabela nr 6. Budynki przeznaczone do rozbiórki w poszczególnych latach

Rok

Liczba budynków

Liczba lokali ogółem

Powierzchnia użytkowa m² ogółem

2007
2008
2009
2010
2011

-
-
-
1
1

-
-
-
1
2

-
-
-
106
75

RAZEM

2

3

181

4. Wyłącza się ze sprzedaży niżej wymienione nieruchomości stanowiące w całości własności Gminy w celu swobodnego gospodarowania lokali w nich się znajdującym, a także w celu realizacji rozbiórki na potrzeby urbanistyczne lub ze względu na zły stan techniczny.

1) ul. Sprzymierzonych 34 (obiekt użyteczności publicznej)

2) ul. Akacjowa 1 (niezadawalający stan techniczny)

3) ul. Akacjowa 3 (niezadawalajacy stan techniczny)

4) ul. Wolności 9 (budynek przeznaczony do rozbiórki)

5) ul. Wolności 7 (budynek przeznaczony do rozbiórki)

Rozdział 4.

SPOSÓB I ZASADY ZARZĄDZANIA LOKALAMI I BUDYNKAMI WCHODZĄCYMI W SKŁAD MIESZKANIOWEGO ZASOBU GMINY MIROSŁAWIEC

§ 6. 

1. W latach 2007-2011 nie przewiduje się istotnych zmian w zakresie zarządzania mieszkaniowym zasobem Gminy.

2. Zakłada się, że zarządzanie lokalami i budynkami stanowiącymi własność Gminy będzie spowodowane przez Zakład Energetyki Cieplnej Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o. o. w Mirosławcu na dotychczasowych zasadach, z założeniem dalszej poprawy obsługi lokatorów.

Rozdział 5.

PLANOWANE ŹRÓDŁA FINANSOWANIA GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ W LATACH 2007-2011 GMINY MIROSŁAWIEC

§ 7. Źródła finansowania gospodarki mieszkaniowej.

1. Podstawowym źródłem finansowania gospodarki mieszkaniowej w latach 2007-2011 są wpływy z opłat czynszowych i budżetu Gminy Tabela nr 7 Przewidywane wpływy z czynszu na przestrzeni lat 2007-2011 i dopłaty z budżetu gminy. w tys. zł

lp

Wyszczególnienie

lata

2007

2008

2009

2010

2011

1.



2.


3.

Czynsz z:
- lokali mieszkalnych w tym z lokali socjalnych

Czynsz z:
- lokali użytkowych

Środki z budżetu Gminy


273
1


6

570


287
2


6

599


301
2


7

629


290
3


7

605


290
3


8

605


Ogółem wpłaty

849

894

939

905

905

2. Dodatkowymi źródłami finansowania gospodarki mieszkaniowej mogą być:

a) fundusze Unii Europejskiej,

b) środki z budżetu państwa,

c) kredyty na remonty i termomodernizację,

Rozdział 6.

PLANOWANA WYSOKOŚĆ WYDATKÓW NA UTRZYMANIE MIESZKANIOWEGO ZASOBU KOMUNALNEGO GMINY MIROSŁAWIEC

§ 8. Koszty utrzymania zasobu mieszkaniowego.

1. Na koszty utrzymania składają się koszty eksploatacyjne, koszty utrzymania technicznego oraz koszty zarządu nieruchomościami. Tab. 9 Prognozowane wydatki na utrzymanie zasobu w latach 2007-2011

lp

Wyszczególnienie

2007

2008

2009

2010

2011

1.

2.


3.

Koszty bieżącej eksploatacji

Koszty remontów i remontów gruntowych

Koszty zarządu nieruchomości wspólnych

280


350


45

280


441


47

294


441


50

276


391


53

265


391


55


Razem

675

768

785

720

711

Rozdział 7.

OPIS INNYCH DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU POPRAWĘ WYKORZYSTYWANIA I RACJONALIZACJĘ GOSPODAROWANIA MIESZKANIOWYM ZASOBEM GMINY MIROSŁAWIEC

§ 9. Działania w zakresie racjonalnego gospodarowania zasobem mieszkaniowym.

1. Dokonanie zmian lokali:

a) z przyczyn ekonomicznych,

b) ze względu na stan zdrowia lub stopień niepełnosprawności,

c) w celu uwolnienia lokalu socjalnego,

2. Przewiduje się sukcesywną likwidację lokali socjalnych w nieruchomościach w Łowiczu Wałeckim w celu adaptacji uwolnionych lokali na pełnostandardowe lokale mieszkalne.

§ 10. Dodatkowe działania dotyczące zaspokajania potrzeb mieszkaniowych.

1. Wynajem lokali mieszkalnych od podmiotów dysponujących mieszkaniami.

2. Współpraca z Wałecką Spółdzielnią Mieszkaniową polegająca na zabezpieczeniu przez Gminę lokali socjalnych celem realizacji wyroków sądowych dłużników Spółdzielni w zamian za możliwość zasiedlenia uwolnionych lokali osobami skierowanymi przez Gminę.

3. Współpraca z Zakładem Energetyki Cieplnej Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. w Mirosławcu polegająca na partycypacji Gminy w kosztach budowy nowych budynków mieszkalnych, w zamian za prawo wielokrotnego kierowania osób, wobec których Gmina jest zobowiązana do zabezpieczenia ich potrzeb mieszkaniowych oraz na przeznaczaniu terenów na realizacje budownictwa czynszowego.

Powiadom znajomego