UCHWAŁA NR V/34/2007 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 31 stycznia 2007 r. w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec za I półrocze
jakiego organu | Rady Miejskiej |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec za I półrocze |
status uchwały | obowiązująca |
UCHWAŁA NR V/34/2007
Rady Miejskiej w Mirosławcu
z dnia 31 stycznia 2007 r.
w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec za I półrocze
Na podstawie art. 198b ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (z 2005 r. Dz.U. nr 249 poz. 2104 ze zmian.) Rada Miejska w Mirosławcu uchwala co następuje:
§ 1.
1. Określa się zakres informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec za I półrocze każdego z kolejnych lat budżetowych.
2. 2. Zakres informacji, o której mowa w § 1, pkt 1 obejuje wykonanie dochodów i wydatków, przychodów i wydatków budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec w podziale na część tabelaryczną i opisową.
§ 2. Ustala się uszczegółowienie infomacji części wymienionych w § 1 pkt 2:
1. Część tabelaryczna obejmuje:
- zmiany dochodów budżetowych wg działów klasyfikacji budżetowej tj. plan według uchwały budżetowej, zwiększenia, zmniejszenia oraz plan na koniec okresu sprawozdawczego,
- zmiany planu wydatków budżetowych wg działów klasyfikacji budżetowej, tj. plan według uchwały budżetowej, zwiększenia, zmniejszenia oraz plan na koniec okresu sprawozdawczego,
- zestawienie planu i wykonani dochodów budżetowych wg działów klasyfikacji budżetowej,
- zestawienie planu i wykonania dochodów budżetowych według działów klasyfikacji budżetowej i ważniejzych źródeł,
- zestawienia planu i wykonania dochodów budżetu gminy dotyczącychopłat za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
- zestwienie planu i wykonania dochodów gminy związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleonych ustawami według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej,
- zestawiewnie wydatków budżetu gminy ogółem wg działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej z podziałem na: * wydatki bieżące > wynagrodzenia i pochodne > pozostae wydatki > dotacje > wydatki na obsługę długu * wydatki majątkowe.
- zestawienie planu i wykonania wydatków gminy związanego z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Zwalczania Narkomanii według działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej, z podziałem na wydatki bieżące,w tym: wynagrodzeniaipochodne oraz pozostałe wydatki,
- zestawienie planu i wykonania wydatków budżetu z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami, według działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej, z podzialem na wydatki bieżące w tym: wynagrodzenia i pochodne, pozostałe wydatki oraz wydatki majątkowe.
2. Część opisowa obejmuje:
- zmiany dokonywane w budżecie gminy obejmujące wykaz zarządzeń Burmistrza i uchwał Rady Miejskiej,
- zwiększenia i zmniejszenia dotacji celowych otrzymanych w okresie sprawozdawczym,
- zestawienie przychodów i rozchodów budżetu gminy,
- syntetyczne zestawienie planu i wykonania dochodów budżetu z podziałem na subwencje, udziały w podatkach dochodowych(w tym od odób fizycznych i prawnych), przyznane dotacje ogółem (w tym na zadania własne i zlecone). dochody własne oraz dochody z innych źródeł,
- syntetyczne zestawienie planu i wykonania wydatków budżetu z podziałem na wydatki bieżące oraz wydatki majątkowe,
- analize wykonanych dochodów według poszczególnych działów klasyfikacji budżetowej i źródeł pochodzenia, dochodów pozyskanych z innych źródeł oraz dotacji na zadania własne i zlecone,
- analiże wykonania wydatków wedlug poszczególnych rozdziałów klasyfikacji budżetowej w podziale na zadania bieżące i majątkowe,
- syntetyczne zestawienie zadlużenia Gminy i Miasta Mirosławiecz wyszczególnieniem zobowiązan wymaganych, kredytów i pożyczek oraz wydatków na obsługę długu
- analize stopnia realizacji wieloletniego planu inwestycyjnego według zadań inwestycyjnych wykonanych na koniec półrocza w ramach poszczególnych rozdziałów klasyfikacji budżetowej,
- omówienie stopniarealizacji wydatkowanych dotacji na zadania własne i zlecone oraz stopień realizacji wydatków ze środków pozyskanych z innych źródeł,
- omówienie dotacji przekazanych z budżetu gminy i miasta,
- omówienie gospodarki pozabudżetowej, która winna obejmować: * zakład budżetowy - Przedszkole Samorządowe, * Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
- informacja o przebiegu wykonania planu finansowego intytucji kultury - Ośrodka Kultury, informacja winna obejmować szczegółowe zestawienie planu i wykonania dochodów (z podziałem na dochody własne i otrzymane dotacje) oraz wydatków z podziałem na wydatki bieżące (wynagrodzenia i pochodne, poostałe koszty) oraz wydatki majątkowe, w stosunku do założeń planowanych; informacja winna zawierać zestawienie i omówienie stanu należności i zobowiązań, w tym wymagalnych,
- stan należności i zobowiązań gminy, w tym zobowiązań wymagalnych.
§ 3. Ustala się dwie fromy prezentacji informacji: * w wersji drukowanej, * w wersji elektronicznej ( na stronie internetowej Urzędu Gminy i Miasta).
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Mirosławca.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie
Stosownie do art. 198 ustawy o finansach publicznych Rada Miejska określa zakres i formę informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze każdego z kolejnych lat budżetowych, w której winna być uwzględniona informacja o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowej instytucji kultury.