W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Mirosławcu  
ul. Wolności 37
78-650 Mirosławiec
tel.: +48 (67) 259 50 42; fax: + 48 (67) 259 61 88  
NIP: 765 100 33 97 REGON:00124 15 40
Serwis www: miroslawiec.pl 
TERYT: 3217033
adres skrytki ePUAP: /3217033/skrytka  
email: urzad@miroslawiec.pl


Dane dla kontrahentów do wystawiania faktur:
GMINA MIROSŁAWIEC 
ul. Wolności 37, 78-650 Mirosławiec
NIP:  765 160 34 18 REGON: 570791508
Skrzynka PEPPOL: GMINA MIROSŁAWIEC
Nr PEPPOL: 7651603418 

UCHWAŁA NR XX/127/2008 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 28 lutego 2008 r. w sprawie określenia rodzajów świadczeń, warunków i sposobu ich przyznawania w ramach środków przeznaczonych na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej.

Szczegóły
jakiego organu Rady Miejskiej
z dnia
w sprawie określenia rodzajów świadczeń, warunków i sposobu ich przyznawania w ramach środków przeznaczonych na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej.
status uchwały obowiązująca

UCHWAŁA NR XX/127/2008

Rady Miejskiej w Mirosławcu

z dnia 28 lutego 2008 r.

w sprawie określenia rodzajów świadczeń, warunków i sposobu ich przyznawania w ramach środków przeznaczonych na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. 2001 r. nr 142, poz.1591 ze zmianami) oraz art. 72 i art. 91d pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2006 r, Nr 97, poz. 674 ze zmianami) Rada Miejska w Mirosławcu Uchwala co następuje:

§ 1. 

1. 1Uchwala się zasady przyznawania środków finansowych na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej oraz rodzaje świadczeń przyznawanych w ramach tej pomocy a także warunki i sposoby ich przyznawania.

2. Zasady określone w niniejszej uchwale mają zastosowanie do nauczycieli zatrudnionych co najmniej w połowie obowiązującego wymiaru godzin zajęć dydaktyczno – wychowawczych oraz nauczycieli emerytów i rencistów, zwani dalej „nauczycielami”.

§ 2. 

1. Na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej przeznacza się w każdym roku kalendarzowym środki finansowe w wysokości 0,3% rocznego limitu wynagrodzeń osobowych nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu, dla których organem prowadzącym jest Gmina Mirosławiec.

2. Środki finansowe, o których mowa w ust. 1 wyodrębnia się w budżetach szkół i przedszkola.

3. Dysponentami środków o których mowa w ust. 1 są dyrektorzy szkół i przedszkola.

§ 3. 

1. Pomoc zdrowotna udzielana jest w formie zasiłku pieniężnego.

2. Wysokość jednorazowego zasiłku pieniężnego ustala dyrektor szkoły/przedszkola w zależności od wysokości środków, o których mowa w § 2 ust. 2, sytuacji materialnej wnioskodawcy oraz ilości złożonych wniosków.

3. Wysokość jednorazowej pomocy finansowej przyznanej nauczycielowi nie może być niższa niż 100 zł ( słownie: sto złotych 00/100).

4. Maksymalna pomoc przyznana osobie uprawnionej nie może przekroczyć w ciągu roku kalendarzowego kwoty 400 zł (słownie: czterysta złotych 00/100).

5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach górna granica udzielonej pomocy, o której mowa w ust. 4, może być zwiększona.

§ 4. Pomoc zdrowotna przyznawana jest w związku z:

1) długotrwałą, przewlekłą lub ciężką chorobą nauczyciela,

2) długotrwałym leczeniem szpitalnym z koniecznością dalszego leczenia w domu,

3) długotrwałym leczeniem specjalistycznym, w szczególności: choroby laryngologiczne, ciśnieniowe, nerwicowe.

§ 5. 

1. Warunkiem przyznania pomocy zdrowotnej jest złożenie przez nauczyciela pisemnego wniosku do dyrektora na druku stanowiącym załącznik nr 1.

2. Wniosek o przyznanie pomocy zdrowotnej może być złożony przez:

1) nauczyciela,

2) dyrektora szkoły lub przedszkola,

3) przedstawiciela związków zawodowych,

4) członka rady pedagogicznej,

5) opiekuna, jeżeli nauczyciel nie jest zdolny osobiście do podejmowania czynności w tym zakresie.

3. Do wniosku należy dołączyć:

1) aktualne zaświadczenie lekarskie o chorobie nauczyciela,

2) dokumenty potwierdzające poniesione koszty leczenia,

3) oświadczenie o wysokości dochodu przypadającego na jednego członka rodziny liczonego na podstawie dochodu rodziny netto ze wszystkich źródeł przychodu z ostatnich trzech miesięcy poprzedzających złożenie wniosku.

§ 6. 

1. Dyrektor szkoły lub przedszkola powołuje 3 - osobową komisję z grona pracowników pedagogicznych do rozpatrzenia złożonych wniosków.

2. Do zadań Komisji należy opiniowanie wniosków o przyznanie pomocy finansowej z funduszu.

3. Z prac komisji sporządza się protokół.

4. Wnioski w sprawie przyznania pomocy zdrowotnej należy składać:

1) do 31 maja,

2) do 15 listopada danego roku kalendarzowego.

5. Posiedzenia komisji odbywać się będą dwa razy w roku w terminach:

1) do 15 czerwca,

2) do 25 listopada danego roku kalendarzowego.

6. Pomoc zdrowotna udzielana jest raz w roku. W szczególnie uzasadnionych przypadkach zasiłek może zostać przyznany dwa razy w roku.

7. Dyrektor szkoły lub przedszkola informuje wnioskodawcę w formie pisemnej o przyznaniu lub nie przyznaniu pomocy zdrowotnej, wysokości udzielonej pomocy, terminie oraz sposobie wypłaty.

8. Decyzja o odmowie przyznania pomocy zdrowotnej musi być uzasadniona i przekazana w formie pisemnej osobie zainteresowanej.

§ 7. Członków komisji obowiązuje bezwzględna dyskrecja co do okoliczności, o których dowiedzieli się w związku z pracą komisji. Informacje uzyskane podczas posiedzenia komisji stanowią tajemnicę służbową.

§ 8. Obsługę finansową funduszu zdrowotnego prowadzi księgowość w Zespole Szkół w Mirosławcu.

§ 9. Traci moc uchwała Nr XX/113/2004 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 19 maja 2004 r. w sprawie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej.

§ 10. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Mirosławca.

§ 11. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XX/127/2008 

Rady Miejskiej w Mirosławcu 

z dnia 28 lutego 2008 r.

Wniosek o przyznanie pomocy zdrowotnej

………………………………….

Wnioskodawca (imię i nazwisko)

………………………………….

Adres zamieszkania i nr telefonu

………………………………………………………….

Szkoła, w której wnioskodawca jest lub był zatrudniony

Dyrektor Szkoły

…………………………………….

…………………………………….

(nazwa i adres Szkoły)

WNIOSEK
o przyznanie pomocy zdrowotnej

Zwracam się z prośbą o przyznanie pomocy zdrowotnej.

Uzasadnienie wniosku:

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

W załączeniu do wniosku przedkładam:

1. ……………………………………………………………………………………………….

2 . ……………………………………………………………………………………………….

3 . ……………………………………………………………………………………………….

4 . ……………………………………………………………………………………………….

5 . ……………………………………………………………………………………………….

OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY:

Oświadczam, że średnia wysokość moich dochodów przypadających na jednego członka rodziny (netto) ze wszystkich źródeł z trzech ostatnich miesięcy poprzedzających złożenie wniosku wynosi: ………………… zł słownie:………………………………………………...

………………………………….. ………………………………….

(miejscowość i data) (podpis ubiegającego sję o świadczenie)

Opinia Komisji Zdrowotnej i proponowana wysokość pomocy finansowej:

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

Podpisy członków Komisji Zdrowotnej:

……………………..................

………………………….........

……………………..................

Opinia Dyrektora Szkoły:

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

........................................................

(data i podpis dyrektora szkoły)

Powiadom znajomego