W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Mirosławcu  
ul. Wolności 37
78-650 Mirosławiec
tel.: +48 (67) 259 50 42; fax: + 48 (67) 259 61 88  
NIP: 765 100 33 97 REGON:00124 15 40
Serwis www: miroslawiec.pl 
TERYT: 3217033
adres skrytki ePUAP: /3217033/skrytka  
email: urzad@miroslawiec.pl


Dane dla kontrahentów do wystawiania faktur:
GMINA MIROSŁAWIEC 
ul. Wolności 37, 78-650 Mirosławiec
NIP:  765 160 34 18 REGON: 570791508
Skrzynka PEPPOL: GMINA MIROSŁAWIEC
Nr PEPPOL: 7651603418 

Zarządzenie nr 51/2010

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Burmistrza Mirosławca Elżbieta Rębecka-Sabak
z dnia
w sprawie utworzenia Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego
Status obowiązujące

ZARZĄDZENIE NR 51/2010

Burmistrza Mirosławca

z dnia 24 czerwca 2010 r.

w sprawie utworzenia Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego

Na podstawie art.19 ust. 1, 4 i 6 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarzadzaniu kryzysowym (Dz.U. z 2007 r. Nr 89 poz. 590 ze zmianami):

§ 1. Powołuję Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego do kierowania przedsięwzięciami, polegającymi na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do podejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych dzialań, reagowaniu w przypadkacu wystąpienia sytuacji kryzysowych oraz odtwarzaniu infrastruktury lub przywróceniu jej pierwotnego charakteru.

§ 2. W skład zespołu, o którym mowa w § 1 wchodzi:

I. Szef Zespołu- Sekretarz Gminy Mirosławiec

II. Zastępca Szefa Zespołu- Inspektor ds zarządzania kryzysowego Urzedu Gminy i Miasta w Mirosławcu

III. Grupy reagowania kryzysowego o charakterze stałym:

1.  Grupa planowania cywilnego:1/ Przewodniczący - Inspektor ds zarządzania kryzysowego Urzędu Gminy i Miasta w Mirosławcu 2/ Członek- Inspektor ds gospodarki gruntami i planowania przestrzennego Urzędu Gminy i Miasta w Mirosławcu 3/ Członek- Inspektor ds ochrony środowiska, rolnictwa, leśnictwa i gospodarki wodnej Urzedu Gminy i Miasta w Mirosławcu 4/ Członek- Kierownik USC

2. Grupa monitorowania, prognoz i analiz: 1/ Przewodniczący- Podinspektor ds inwestycji i gospodarki komunalnej w Urzędzie Gminy i Miasta w Mirosławcu 2/ Członek- Referent ds zamówień publicznych i gospodarki komunalnej Urzędu Gminy i Miasta w Mirosławcu 3/ Członek- Podinspektor ds obsługi Rady Miejskiej i kadr Urzędu Gminy i Miasta w Mirosławcu

IV. Grupy reagowania kryzysowego o charakterze czasowym:

1.  Grupa operacji i organizacji działań: 1/ Przewodniczący- Komendant Gminny Ochrony Przeciwpożarowej w Mirosławcu 2/ Członek- Kierownik Posterunku Policji w Mirosławcu 3/ Członek- Przedstawiciel Straży Miejskiej w Mirosławcu 4/ Członek- Lekarz weterynarii - Prywatny Punkt Weterynaryjny w Mirosławcu

2. Grupa zabezpieczenia logistycznego:1/ Przewodniczący- Skarbnik Gminy Mirosławiec 2/ Członek- Dyrektor ZECWiK w Mirosławcu

3.  Grupa opieki zdrowotnej i pomocy socjalno-bytowej: 1/ Przewodniczący- Kierownik Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mirosławcu 2/ Członek- Inspektor ds przedsiębiorczości i zdrowia Urzędu Gminy i Miasta w Mirosławcu 3/ Członek- Lekarz - Praktyka Lekarza Rodzinnego w Mirosławcu

§ 3. Koszty funkcjonowania zespołu oraz zapewnienie niezbędnych potrzeb materiałowo-sprzętowych finansowane są z budżetu gminy.

§ 4. Pracami zespołu kieruje szef tego zespołu a w razie jego nieobecności zastępca szefa zespołu.

§ 5. Do zadań szefa zespołu należy w szczególności: 1/ przygotowanie rocznego planu pracy zespołu, 2/ opracowanie regulaminu bieżących prac zespołu oraz działań polegających na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, 3/ ustalenie przedmiotu i terminu posiedzeń, 4/ zawiadamianie o terminach posiedzeń, 5/ przewodniczenie posiedzeniom, 6/ zapraszanie na posiedzenia osób nie będących członkami zespołu, 7/ inicjowanie i organizowanie prac zespołu.

§ 6. Na miejsce posiedzeń zespołu wyznacza się lokal Urzędu Gminy i Miasta w Mirosławcu.

§ 7. Tryb pracy Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego: 1/ w stanie zwykłej gotowości zespół pracuje zgodnie z rozkladem czasu pracy Urzędu Gminy i Miasta w Mirosławcu. 2/ w stanie pełnej gotowości zespół pracuje w trybie ciągłym z zapewnieniem zmianowej pracy członków zespołu.

§ 8. Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego działa na podstawie planu pracy zatwierdzonego przez Burmistrza Mirosławca.

§ 9. Obsługę kancelaryjno-biurową zespołu zapewnia Urząd Gminy i Miasta w Mirosławcu.

§ 10. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.

§ 11. Traci moc zarządzenie Burmistrza Gminy i Miasta w Mirosławcu nr 8/2004 z dnia 10 marca 2004 r. w sprawie utwoerzenia Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego.

§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 51/2010

Burmistrza Mirosławca

z dnia 24 czerwca 2010 r.

REGULAMIN

SZCZEGÓŁOWYCH ZASAD BIEŻĄCYCH PRAC

GMINNEGO ZESPOŁU ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

DZIAŁ I.

§ 1. Regulamin Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, zwanego dalej "Gminnym Zespołem" określa:

1/ podstawowe cele i zadania Gminnego Zespołu,

2/ zakres jego działania,

3/ zakresy obowiązków przewodniczacego, zastępcy i członków Gminnego Zespołu,

4/ zasady funkcjonowania Gminnego Zespołu.

§ 2. Gminny Zespół działa na podstawie:

1/ Ustawy z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski żywiołowej (Dz.U. z 2002 r. Nr 62 poz. 558 i Nr 47, poz. 676, z 2006 r. Nr 50, poz. 360 i Nr 191, poz. 1410, z 2007 r. Nr 89, poz. 590, z 2009 r. Nr 11, poz. 59);

2/ Ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz.U. z 2007 r. Nr 89, poz. 59, z 2009 r. Nr 11, poz.59, Nr 85 poz. 716, Nr 131, poz.1076, Nr 65, poz.553);

3/ Niniejszego regulaminu.

DZIAŁ II.

PODSTAWOWY CEL I ZADANIA

GMINNEGO ZESPOŁU ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

§ 3. 

1. Gminny Zespół jest komórką organizacyjną Urzędu Gminy i Miasta, zlokalizowany w pomieszczeniach Urzędu Gminy i Miasta Mirosławiec, a w szczególnych przypadkach w pomieszczeniach Zespołu Szkół w Mirosławcu (Zapasowe Miejsce Pracy).

2. Celem działania Gminnego Zespołu jest dążenie do zmniejszenia lub wyeliminowania możliwości wystąpienia nadzwyczajnych zagrożeń na obszarze gminy, a w przypadku ich zaistnienia sprawne wykorzystanie wszystkich dostępnych sił i środków do prowadzenia akcji ratunkowych i likwidacji skutków zagożeń.

3. Zadaniem Gminnego Zespołu jest koordynowanie działań zmierzających do zapobiegania i likwidacji nadzwyczajnych zagrożeń ludzi i środowiska, będących następstwem działania sił przyrody lub wypadkami i katastrofami spowodowanymi rozwojem cywilizacyjnym, zwanych dalej "nadzwyczajnymi zagrożeniami" oraz zapobiegania przemocy wśród uczestników imprez masowych.

4. Nadzwyczjne zagrożenia jakie mogą wystąpić na obszarze Gminy i Miasta Mirosławiec, mogą być spowodowane między innymi:

1/ awariami obiektów technicznych,

2/ działaniami sił przyrody,

3/ katastrofami budowlanymi, komunikacyjnymi i innymi,

4/ epidemiami,

5/ działaniami terrorystycznymi lub innymi działaniami ludzi.

5. Następstwami nadzwyczajnych zagrożeń, o których mowa w ust.3 mogą być:

1/ skażenia radiacyjne i chemiczne,

2/ pożary,

3/ powodzie,

4/ masowe zakażenia biologiczne,

5/ huragany, gradobicia, śnieżyce, susze, długotrwałe deszcze, itp.,

6/ zerwania łączności, zakłócenia w zaopatrzeniu w wodę, energię i podstawowe środki zaopatrzenia ludności,

7/ zerwania lub zakłócenia pracy podstawowych systemów informacyjnych,

8/ zakłócenia porządku publicznego.

6. W skład Gminnego Zespołu wchodzą grupy robocze o charakterze stałym i czasowym:

1/ grupami o charakterze stałym są:

-  grupa monitorowania, prognoz i analiz,

-  grupa planowania cywilnego

2/ grupami roboczymi o charakterze czasowym są:

-  grupa operacji i organizacji działań,

-  grupa zabezpieczenia logistycznego,

-  grupa opieki zdrowotnej i pomocy socjalno-bytowej


3/ sklad poszczególnych grup określa Zarządzenie Burmistrza Mirosławca Nr 51 z dnia 24 czerwca 2010 r.

7. Zadania szczegółowe grup:

Grupa monitorowania, prognoz i analiz oraz grupa planowania cywilnego pracuje zgodnie z rozkładem czasu pracy obowiązującym w Urzędzie Gminy i Miasta realizaując zadania wynikające z programów przygotowawczych i zapobiegania.

1/ do zadań grupy monitorowania, prognoz i analiz należy:

-  prowadzenie kart zdarzeń w wypadku uruchamiania grup o charakterze czasowym,

-  przygotowanie analiz i bieżących raportów o stanie bezpieczeństwa ludności gminy,

-  bieżąca analiza funkcjonowania systemów monitorujących zagrożenia,

-  organizacja systemu ostrzegania i alarmowania ludności,

-  organizacja systemu łączności,

- zabezpieczenie logistyczne Zespołu ( sprzę łączności, alarmowania, zasilania energetycznego, informatycznego itp),

-  opracowywanie prognoz rozmiarów zagrożenia,

- prowadzenie raportów odbudowy wraz z analizą, opisem zdarzenia i wnioskami oraz propozycjami działań,

- dokumentowanie prowadzonych działań,

2/ do zadań grupy planowania cywilnego należy:

-  określenie występowania miejscowych zagrożeń,

-  kategoryzacja zagrożeń,

-  opracowanie i aktualizacja zasadniczych elementów planu reagowania kryzysowego,

-  analiza ryzyka wystąpienia zagrożeń,

- tworzenie warunków dla współdziałania różnych podmiotów ratowniczych i organizacji pozarządowych (system umów i porozumień),

-  planowanie i realizacja budżetu Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,

-  opracowanie i uaktualnienie bazy danych Gminnego Zespołu Zarzadzania Kryzysowego,

-  sporządzenie projektu wniosku do Wojewody o wprowadzenie stanu klęski żywiołowej,

-  przygotowanie i organizacja ćwiczeń,

-  edukacja społeczeństwa,

-  określenie i wdrażanie procedur reagowania kryzysowego,

-  wdrażanie programów planowania cywilnego,

-  podejmowanie dzialań hamujących zdarzenie, ograniczanie zniszczeń i strat,

-  szacowanie strat i odnowa,

- opracowanie projektów zarządzeń lub decyzji Burmistrza dotyczących wprowadzenia niezbędnych ograniczeń wolności i praw człowieka i obywatela.

3/ do zadań grupy operacji i organizacji działań należy:

-  dokonanie oceny zaistnialej sytuacji oraz prognozy jej realizacji,

-  przygotowanie możliwych wariantów likwidacji skutków sytuacji kryzysowej,

-  koordynowanie działań służb, inspekcji i straży oraz przekazywanie im zadań,

- opracowanie dokumentów planistycznych, decyzyjnych i sprawozdawczych związanych z podjęciem decyzji przez Burmistrza,

- prowadzenie niezbędnej dokumentacji z przebiegu zdarzenia,

- sporządzenie bieżących i okresowych meldunków, sprawozdań i przekazywanie ich dla GZZK.

4/ do zadań grupy zabezpieczenia logistycznego należy:

- ocena i analiza bieżących potrzeb logistycznego zabezpieczenia sił ratowniczych oraz poszkodowanej ludności,

-  opracowanie planu zabezpieczenia logistycznego działań ratowniczych,

-  prowadzenie niezbędnej dokumentacji z przebiegu zdarzenia,

-  sporządzenie bieżących i okresowych meldunków i sprawozdań.

5/ do zadań grupy opieki zdrowotnej i pomocy socjalno-bytowej należy:

-  analiza i ocena możliwości i potrzeb w zakresie opieki zdrowotnej i pomocy socjalno-bytowej,

- koordynowanie działań w zakresie pomocy zdrowotnej oraz pomocy socjalno-bytowej dla poszkodowanych,

-  udzielenie pomocy społecznej dla ludności poszkodowanej i służb ochrony zdrowia,

-  gromadzenie danych o osobach poszkodowanych, zaginionych, ewakuowanych itp.,

-  prowadzenie niezbędnej dokumentacji z przebiegu zdarzenia,

-  sporządzenie bieżącej i okresowych meldunków, sprawozdań dla Burmistrza.

DZIAŁ III.

ZAKRES DZIAŁANIA GMINNEGO ZESPOŁU

§ 4. 

1. W zakresie działania Gminnego Zespołu wyróżnia się cztery fazy:

1/ zapobiegania,

2/ przygotowania,

3/ reagowania,

4/ odbudowy.

2. W poszczególnych fazach do Gminnego Zespołu należy:

1/ w fazie zapobiegania:

a/ analiza i ocena możliwości powstania nadzwyczajnych zagrożeń na obszarze gminy Mirosławiec,

b/ wypracowanie wniosków i propozycji dotyczących zapobiegania wystąpieniu nadzwyczejnych zagrożeń,

c/ opracowanie koncepcji likwidacji przewidywanych zagrożeń w aspekcie finansowym, materialnym i organizacyjnym,

d/ ocena opracowanych przez poszczególnych członków Gminnego Zespołu, stosownie do ich kompetencji i zakresu dzialania, planów likwidacji nadzwyczajnych zagrożeń orazusuwaniu ich skutków,

2/ w fazie przygotowania:

a/ ocena okresowych analiz zagrożeń i dokonywanych prognoz,

b/ tworzenie procedur reagowania na wypadek występowania nadzwyczajnych zagrożeń,

c/ opracowanie planów potrzeb materiałowo-technicznych i finansowych do realizacji przyjętych zadań,

d/ tworzenie, w ramach przedsięwzięć koordynacyjnych, warunków organizacyjno-technicznych do sprawnego i bezpiecznego prowadzenia działań ratowniczych,

e/ tworzenie i utrzymywanie w gotowości systemów przepływu informacji,

f/ ocena poziomu edukacji ludności gminy Mirosławiec oraz przygotowania kadry kierowniczej do dzialania w warunkach nadzwyczjnych zagrożeń,

3/ w fazie reagowania:

a/ niezwłoczne podjęcie działalności w miejscu i skladzie wyznaczonym przez Przewodniczacego Gminnego Zespołu,

b/ określenie zagrożenia (ocena zagrożenia)

c/ podejmowanie decyzji dotyczących alarmowania (ostrzegania, powiadamiania) ludności o zagrożeniu,

d/ uruchamianie kolejnych działań poszukiwawczych i ratowniczych,

e/ uruchamianie zespołu kierowania akcjami ratowniczymi,

f/ podejmowanie działań zapewniających udział w akcji ratowniczej sił i środkow podporządkowania wowewódzkiego,

g/ zapewnienie bieżącego informowania ludności,

h/ podejmowanie działań zapewniających wszechstronną pomoc, bezpieczeństwo i warunki bytowania poszkodowanym oraz zabezpieczenie ich mienia,

i/ inicjowanie działań w zakresie szacowania strat i szkód,

j/ bieżące dokumentowanie podejmowanie działań,

4/ w fazie odbudowy:

a/ analiza oceny skutków zdarzenia - określenie zadań, kolejności ich realizacji i wykonawców,

b/ uruchomienie służb informacyjnych, informujących poszkodowanych o przysługujących im uprawnieniach i obowiązkach,

c/ uruchomienie działań w zakresie pomocy dla ludności poszkodowanej (darowizny, pożyczki, inna pomoc finansowa),

d/ uruchomienie działań w zakresie napraw, odbudowy zniszczonych obiektów

e/ analiza doświadczeń (przebiegu akcji ratowniczych),

f/ ocena reagowania służb i instytucji, zachowania się ludności, wystarczalności i rozmieszczenia sił i środków ratowniczych oraz przygotowanie propozycji mających na celu doskonalenie systemu ochrony ludności i środowiska w powiecie wałeckim.

DZIAŁ IV.

ZAKRES OBOWIĄZKÓW SZEFA, ZASTĘPCY SZEFA

ORAZ CZŁONKÓW GMINNEGO ZESPOŁU

§ 5. Do obowiązków Szefa Gminnego Zespołu - Sekretarza Gminy należy:

1/ kierowanie pracą Gminnego Zespołu zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulaminem,

2/ opracowanie rocznego planu pracy Gminnego Zespołu i przedstawienia Burmistrzowi do zatwierdzenia oraz sprawowanie nadzoru nad jego realizacją,

3/ zwoływanie posiedzeń Gminnego Zespołu i przewodniczenie jego obradom,

4/ sprawowanie nadzoru nad realizacją ustaleń (zaleceń) przyjętych na posiedzeniach Gminnego Zespołu,

5/ ustalenie, w przypadku wystapienia nadzwyczajnego zdarzenia, składu i miejsca posiedzenia Gminnego Zespołu,

6/ sporządzenie rocznego raportu z prac Gminnego Zespołu,

7/ przedstawienie do zatwierdzenia planu finansowego Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,

8/ informowanie przedstawicieli mediów o przebiegu sytuacji kryzysowej,

9/ współdziałanie z ościennymi powiatami (gminami) i organami wojewódzkimi w zakresie problematyki zapobiegania i likwidacji zadzwyczajnych zagrożeń.

§ 6.  Do obowiązków Zastępcy Szefa Gminnego Zespołu - Inspektora ds. zarządzania kryzysowego należy:

1/ opracowywanie i referowanie na posiedzeniach Gminnego Zespołu zagadnień, stosowanie do zakresu działania i kompetencji,

2/ zapewnienie realizacji ustaleń (zaleceń) podejmowanych na posiedzeniach Gminnego Zespołu oraz zadań wynikających z rocznego planu pracy,

3/ zastępowanie Przewodniczacego Gminnego Zespołu,

4/ niezwłoczne stawianie się do dyspozycji Przewodniczącego Gminnego Zespołu na wezwanie w określonym miejscu i czasie,

5/ zgłaszanie propozycji zamierzeń do rocznego planu pracy Gminnego espołu,

6/ współudział w sporządzeniu rocznego planu pracy Gminnego Zespołu,

7/ zapewnienie realizacji zadań (ustaleń) podejmowanych na posiedzeniach Gminnego Zespołu oraz zadań wynikających z rocznego planu pracy,

8/ zapewnienie obsługi kancelaryjno-biurowej Gminnego Zespołu przezInspektora ds obsługi Rady Miejskiej i kadr,

9/ opracowanie sprawozdań z posiedzeń grup o charakterze stałym i czasowym.

§ 7. Do obowiązków Człoków Gminnego Zespołu - Kierowników grup roboczych o charakterze stałym i czasowym należy:

1/ opracowywanie i referowanie na posiedzeniach Gminnego Zespołu zagadnień, stosownie do zakresu działania i kompetencji,

2/ branie udziału w posiedzeniach Gminnego Zespołu lub kierowanie na nie stałego zastepcy, do udziału w pracach zespołu o ile taki został wyznaczony,

3/ niezwloczne stawianie się do dyspozycji Przewodniczącego Gminnego Zespołu, na wezwanie w określonym miejscu i czasie,

4/ realizowanie ustaleń (zaleceń) podejmowanych na posiedzeniach Gminnego Zespołu oraz zadań wynikających z rocznego planu pracy,

5/ przedstawianie Przewodniczącemu Gminnego Zespołu, raz na pół roku, wniosków z analizy zagrożeń, zgodnie ze swoimi kompetencjami,

6/opracowywanie i dysponowanie planami wykorzystywania posiadanych sił i środków do likwidacji nadzwyczajnych zagrożeń i usuwania ich skutków oraz zapobiegania aktom przemocy wśróduczestników imprez masowych,

7/ zgłaszanie propozycji zamierzeń do rocznego planu pracy Gminnego Zespołu.

DZIAŁ V.

ZASADY FUNKCJONOWANIA GMINNEGO ZESPOŁU

§ 8. 

1. podstawę bieżącej pracy Gminnego Zespołu stanowi zatwierdzony przez Burmistrza Gminy i Miasta roczny plan pracy.

2. Roczny plan posiedzeń Gminnego Zespołu, z uwzględnieniem wniosków składanych przez jego członków, Zastępcę Szefa Gminnego Zespołu.

3. Rozpatrywanie spraw należących do zakresu działania Gminnego Zespołu odbywa się na zwoływanych posiedzeniach.

§ 9. 

1. Posiedzenie Gminnego Zespołu zwołuje Szef na polecenie Burmistrza nie rzadziej niż raz na kwartał a także w zależności od potrzeb.

2. W trybie natychmiastowym w momencie wystąpienia zagrożenia.

3. Ćwiczenia Zespołu zarządza Burmistrz co najmniej raz w roku w pełnym składzie.

§ 10. 

1. Posiedzeniom Gminnego Zespołu przewodniczy Szef, a w razie zaistnienia okoliczności uniemożliwiających Szefowi Gminnego Zespołu sprawowanie jego funkcji, powierza kierowanie pracami Zespołu swojemu Zastępcy, zgodnie z §6 pkt 3 określonego zakresun obowiązków.

2. W planowanych posiedzeniach Gminnego Zespołu uczestniczą wszyscy jego członkowie osobiście; postanowienia §7 pkt 2 stosuje się odpowiednia.

3. Członek Gminnego Zespołu może za zgoda Szefa wyznaczyć swego stałego zastępcę do udziału w prachach Zespołu; wyznaczenie stałego zastępcy następuje drogą pisemną.

4. W doraźnie zwoływanych posiedzeniach Gminnego Zespołu biorą udział tylko członkowie wezwani przez Szefa.

§ 11. 

1. Wszystkie posiedzenia Gminnego Zespołu są protokołowane.

2. Protokół powinien zawierać: określenie przedmiotu obrad, istotne dla rozpatrywanej sprawy stanowiska zabierających głos, powzięte ustalenia; składową część protokołu stanowi lista obecności osób uczestniczących w posiedzeniu.

3. protokół posiedzenia Gminnego Zespołu podpisuje osoba protokołująca a zatwierdza Przewodniczący.

§ 12. Członek Gminnego Zespołu - Inspektor ds. zarządzania kryzysowego w ramach czynności organizowania pracy Gminnego Zespołu może osobiście występować do Szefa oraz utrzymywać bezpośrednio kontakty z członkami Gminnego Zespołu oraz osobami uczestniczącymi w jego pracach.

DZIAŁ VI.

ZASADY FUNKCJONOWANIA ZESPOŁU W PRZYPADKU

ZAISTNIENIA NADZWYCZAJNEGO ZDARZENIA

§ 13. 

1. W przypadkach wymagających natychmiastowej analizy i oceny zagrożeń, koordynowania lub kierowania dzialaniami gminnego systemu ratowniczego, Szef Gmonnego Zespołu możezarządzić posiedzenie Zespołu w trybie natychmiastowym.

2. W przypadku wystapienia sytuacji nadzwyczajnego zagrożenia życia, zdrowia lub środowiska na obszarze Gminy Mirosławiec Zespół pełni funkcję sztabu.

3. O konieczności natychmiastowego stawienia się w okolicznościach, o których mowa w ust.1, członków Gminnego Zespołu powiadamia Zastępca Szefa Gminnego Zespołu.

4. Zastepca SzefaGminnego Zespołu podejmuje czynności zawsze stosownie do kompetencji i zakresu działania.

5. Członkowie Gminnego Zespołu lub wskazane osoby zapoznają się z zaistniałą sytuacją, w razie konieczności dokonują wizji lokalnej i przedstawiają Gminnemu Zespołowi ocenę zagrożenia, sposoby działań ratowniczych oraz likwidacji jego skutków.

6. Gminny Zespół, w razie potrzeby, podejmuje ustalenia koordynujące realizację przedsięwzięć ratowniczych i ochronnych oraz likwidujących skutki zdarzenia.

7. Gminny Zespół w czasie prowadzenia akcji ratunkowej utrzymuje stałą współpracę ze sztabami kryzysowymi szczebla wojewódzkiego i sąsiednich powiatów (gmin).

8. Decyzję użycia sił specjalistycznych w przypadku zaistnienia nadzwyczajnego zagrożenia podejmuje Burmistrz, po wysłuchaniu propozycji członków Gminnego Zespołu. Natomiast za sposób i zakres użycia sił i środków odpowiadają osoby, którym są one podporządkowane.

O przydzielenie sił specjalistycznych Burmistrz Mirosławca zwraca się do Starosty.

DZIAŁ VII.

FINANSOWANIE PRAC ZESPOŁU

§ 14. Finansowanie prac Zespołu odbywać się będzie poprzez:

1. Budżet Gminy

2. Dotacje celowe z Budżetu Państwa.

3. Budżet Państwa.

DZIAŁ VIII.

DOKUMENTY ZESPOŁU

1. Roczny plan pracy.

2. Plan ćwiczeń.

3. Sprawozdania z posiedzeń grup roboczych o charakterze stałym.

4. Sprawozdania z posiedzeń grup roboczych o charakterze czasowym.

5. Roczne raporty dotyczace prac zespołu.

6. Karty zdarzeń, w przypadku uruchomienia grup o charakterze czasowym.

7. Raporty odbudowy.

8. Inne dokumenty ustalone regulaminem.

Załączniki

51/2010 pdf, 1.64 MB

Powiadom znajomego