Zarządzenie nr 25
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Burmistrza Mirosławca |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | wprowadzenia Regulaminu wyboru przedstawiciela pracowników Urzędu Miejskiego w Mirosławcu oraz powołania Komisji i ustalenia terminu wyborów |
Status | obowiązujące |
ZARZĄDZENIE NR 25
Burmistrza Mirosławca
z dnia 8 lutego 2024 r.
w sprawie wprowadzenia Regulaminu wyboru przedstawiciela pracowników Urzędu Miejskiego w Mirosławcu oraz powołania Komisji i ustalenia terminu wyborów
Na podstawie art. 33 ust. 3 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40, 572, 1463 i 1688) oraz art. 150, art. 23713a ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465) oraz art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 998 i 1586) Burmistrz Mirosławca zarządza, co następuje:
§ 1. Wprowadza się Regulamin wyboru przedstawiciela pracowników Urzędu Miejskiego w Mirosławcu, w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszego Zarządzenia.
§ 2.
1. Ustala się termin wyboru przedstawiciela pracowników na dzień 1 marca 2024 roku w godzinach 8.00 do 10.00, w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Mirosławcu.
2. Ustala się termin zgłaszania kandydatów do dnia 29 lutego 2024 r. do godz. 12.00.
§ 3. Powołuje się komisję do przeprowadzenia wyboru przedstawiciela pracowników w składzie: Monika Stąporek - przewodnicząca komisji, Monika Kędzia - członek komisji, Aleksandra Mróz - członek komisji.
§ 4. Wykonanie zarządzenia powierzyć Sekretarzowi Gminy Mirosławiec.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Mirosławca
Piotr Pawlik
Załącznik do zarządzenia Nr 25
Burmistrza Mirosławca
z dnia 8 lutego 2024 r.
Regulamin wyboru przedstawiciela pracowników Urzędu Miejskiego w Mirosławcu
§ 1.
1. Przedstawiciel pracowników Urzędu Miejskiego w Mirosławcu wybierany jest do reprezentowania ich interesów wobec pracodawcy w zakresie spraw wynikających z prawa pracy i innych przepisów, w tym także prowadzonej przez pracodawcę działalności socjalnej na zasadach określonych w ustawie o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.
2. Wybory przedstawiciela pracowników przeprowadza się w terminie określonym przez pracodawcę.
§ 2.
1. Każda osoba zatrudniona w Urzędzie Miejskim w Mirosławcu ma czynne i bierne prawo wyborcze, co oznacza iż ma prawo dokonać wyboru przedstawiciela osób zatrudnionych, jak i wziąć udział w wyborach jako kandydat.
2. Każdej osobie zatrudnionej w Urzędzie Miejskim w Mirosławcu przysługuje jeden głos podczas tajnych i bezpośrednich wyborów przedstawiciela pracowników Urzędu Miejskiego w Mirosławcu.
3. Wyłączona jest możliwość głosowania za pośrednictwem pełnomocnika.
§ 3.
1. Uprawnione osoby zgłaszają swoje kandydatury na przedstawiciela pracowników poprzez zgłoszenie do komisji do przeprowadzenia wyboru przedstawiciela pracowników wraz ze zgodą kandydata na udział w wyborach.
2. Komisja informuje pracowników o zgłoszonych kandydatach poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu.
3. Głosowanie odbywa się poprzez wrzucenie karty do głosowania zapisanej imieniem i nazwiskiem kandydata do urny wyborczej znajdującej się w sali narad w terminie wskazanym w zarządzeniu.
§ 4. Komisja wyborcza w dniu wyboru dokonuje zliczenia zgłoszonych kart i stwierdza kto z kandydatów otrzymał największa ilość głosów. Z czynności niniejszych sporządzany jest protokół podpisany przez wszystkich członków komisji wyborczej.
§ 6.
1. Wybory są ważne, bez względu na ilość osób biorących udział w głosowaniu.
2. Jako przedstawiciel pracowników, o którym mowa w § 1, zostanie wybrana 1 osoba, która otrzyma największą liczbę głosów podczas głosowania.
3. Jeżeli co najmniej 2 kandydatów otrzyma równą liczbę głosów o wyborze rozstrzyga losowanie przeprowadzane przez przewodniczącego komisji w obecności pozostałych członków komisji.
4. Komisja informuje Burmistrza oraz pracowników Urzędu o wyniku wyborów poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu.
§ 7. Kadencja przedstawiciela pracowników trwa 4 lata od daty wyboru. Kolejne wybory będą przeprowadzone nie później niż 30 dni przed zakończeniem kadencji.
2. Pracownicy mogą odwołać przedstawiciela pracowników podczas trwania kadencji. W tym
celu należy złożyć do pracodawcy uzasadnione pisemne odwołanie przedstawiciela. Żeby
odwołanie było skuteczne musi być podpisane przez minimum 30% pracowników zatrudnionych
na dzień jego składania.
3. Przedstawiciel pracowników może zrzec się swej funkcji z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia. Pisemne oświadczenie o zrzeczeniu się funkcji przedstawiciel składa pracodawcy.
4. Kadencja przedstawiciela pracowników zostaje skrócona wskutek ustania stosunku pracy.
5. W przypadku odwołania lub zrzeczenia się funkcji przedstawiciela pracowników, jego miejsce, na czas upływu kadencji zajmuje kandydat, który w wyborach na daną kadencję uzyskał kolejno największą ilość głosów.