Zarządzenie nr 104
Wersja strony w formacie XML| wydane przez | Burmistrza Mirosławca |
|---|---|
| z dnia | |
| w sprawie | przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących podziału sołectwa "Hanki" na sołectwo "Hanki" i "Hanki-Kolonia" i projektów statutów |
| Status | obowiązujące |
ZARZĄDZENIE NR 104
Burmistrza Mirosławca
z dnia 22 sierpnia 2024 r.
w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących podziału sołectwa "Hanki" na sołectwo "Hanki" i "Hanki-Kolonia" i projektów statutów
Na podstawie art. 5 ust. 2, art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609 i 721) oraz uchwały Nr XXXVIII/320/2014 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 27 lutego 2014 r. w sprawie zasad i trybu konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Mirosławiec (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2014 r. poz. 1601 ze zm. ) zarządza się, co następuje:
§ 1. Zarządzam przeprowadzenie konsultacji społecznych w sołectwie "Hanki" w przedmiocie podziału sołectwa "Hanki" na sołectwo "Hanki" i sołectwo "Hanki-Kolonia" oraz projektów statutów dla tych sołectw z załącznikami graficznymi określającymi obszar sołectw po podziale.
§ 2. Zasięg terytorialny konsultacji obejmie sołectwo "Hanki".
§ 3. Uprawnionymi do wzięcia udziału w konsultacjach są mieszkańcy sołectwa "Hanki".
§ 4. Konsultacje zostaną przeprowadzone w formie:
1) udostępnienia projektu uchwały w sprawie podziału sołectwa "Hanki" wraz z projektami statutów dla sołectwa "Hanki" i sołectwa "Hanki-Kolonia" z załącznikami graficznymi określającymi obszar sołectw po podziale:
a) w Urzędzie Miejskim przy ul. Wolności 37 w Mirosławcu pokój nr 8,
b) u sołtysa sołectwa "Hanki",
c) na stronie www.bip.miroslawiec.pl i na stronie www.miroslawiec.pl,
2) bezpośredniego spotkania z mieszkańcami sołectwa "Hanki" w Świetlicy Wiejskiej w Hankach podczas Zebrania Wiejskiego w dniu 4 września 2024 r.
§ 5. Projekt uchwały w sprawie podziału sołectwa "Hanki" wraz z projektami statutów dla sołectwa "Hanki" i sołectwa "Hanki-Kolonia" z załącznikami graficznymi określającymi obszar sołectw po podziale stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia
§ 6.
1. Konsultacje zostaną przeprowadzone w terminie od 30 sierpnia do 27 września 2024 r.
2. Konsultacje mają na celu poznanie opinii mieszkańców z terenu sołectwa "Hanki" na temat podziału sołectwa "Hanki" na sołectwo "Hanki" i sołectwo "Hanki-Kolonia"oraz projektów statutów dla tych sołectw.
§ 7. Uwagi i opinie w przedmiocie prowadzonych konsultacji społecznych należy składać w terminie określonym w § 6 w pokoju nr 8 w Urzędzie Miejskim w Mirosławcu ul. Wolności 37, u Sołtysa sołectwa "Hanki", bezpośrednio na Zebraniu Wiejskim w Hankach w dniu 4 września 2024 r., poprzez pocztę elektroniczną na adres urzad@miroslawiec.pl za pomocą formularza, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 8. Informacja o wynikach konsultacji zostanie podana do wiadomości mieszkańców do 11 października 2024 r. na stronie internetowej www.bip.miroslawiec.pl , www.miroslawiec.pl, na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Mirosławcu oraz na najbliższej sesji Rady Miejskiej w Mirosławcu.
§ 9. Za przeprowadzenie konsultacji odpowiedzialny jest Sekretarz Gminy Mirosławiec.
§ 10. Informacja o konsultacjach zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń w sołectwie "Hanki" oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Mirosławcu, na stronie www.bip.miroslawiec.pl i www.miroslawiec.pl.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Mirosławca
Piotr Pawlik
Załącznik Nr 1 do zarządzenia Nr 104
Burmistrza Mirosławca
z dnia 22 sierpnia 2024 r.
Zalacznik1.pdf
Załącznik Nr 2 do zarządzenia Nr 104
Burmistrza Mirosławca
z dnia 22 sierpnia 2024 r.
FORMULARZ KONSULTACJI W PRZEDMIOCIE:
- podziału sołectwa "Hanki" na sołectwo "Hanki" i sołectwo "Hanki-Kolonia",
- projektów statutów dla tych sołectw z załącznikami graficznymi określającymi obszar sołectw
1. Wskazanie przedmiotu konsultacji:
....................................................................................................................
....................................................................................................................
2. Podmiot zgłaszający ( imię, nazwisko, miejscowość):
.....................................................................................................................
.....................................................................................................................
3. Opinia:
1) podział sołectwa ( WSTAWIĆ X PRZY OKREŚLONYM WYBORZE):
TAK -
NIE -
2) uwagi ogólne:
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
3) DO PROJEKTÓW STATUTÓW proponowane zmienione nowe brzmienie zapisu lub brzmienie nowego :
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
4) uzasadnienie proponowanych zmian:
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
................
podpis
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.
Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku.
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Mirosławcu jest Burmistrz Mirosławca, ul. Wolności 37, 78-650 Mirosławiec.
2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu Miejskiego w Mirosławcu, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Miejskim w Mirosławcu za pośrednictwem adresu e-mail: iodo@miroslawiec.pl.
3. Administrator danych osobowych przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa i na podstawie udzielonej zgody.
4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu/celach:
a) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Urzędzie na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( t.j. Dz. U. z 2024. poz. 609 ze zm.) oraz ustawy z dnia 29 sierpnia 2003 r. o urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1443)
b) w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
5. W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt 4 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
b) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
c) prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
- osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
- dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
- dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
d) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy:
- osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
- przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
- Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
e) prawo do przenoszenia danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
- przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
- przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;
f) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
-- zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,
- przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.
8. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
9. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Urzędzie Miejskim w Mirosławcu Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
10. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
11. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
12. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Uzasadnienie
Na podstawie art. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609 z późn. zm.) gmina może tworzyć jednostki pomocnicze: sołectwa oraz dzielnice, osiedla i inne(...) a jednostkę pomocniczą tworzy rada gminy w drodze uchwały, po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami lub z ich inicjatywy".
Zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609 z późn. zm.) organizację i zakres działania jednostki pomocniczej określa rada gminy odrębnym statutem, po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami.
Mieszkańcy miejscowości Hanki-Kolonia zwrócili się do Burmistrza Mirosławca z wnioskiem o wyłączenie z istniejącego sołectwa "Hanki" nowego samodzielnego sołectwa "Hanki-Kolonia" obejmującego obszar wsi Hanki-Kolonia.
Pod wnioskiem podpisało się 36 mieszkańców wsi Hanki-Kolonia.
Wobec powyższego zasadne jest przeprowadzenie konsultacji z mieszkańcami sołectwa "Hanki" w przedmiotowej sprawie.