Zarządzenie nr 32
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Burmistrza Mirosławca |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | określenia sposobu postępowania w Urzędzie Miejskim w Mirosławcu przy załatwianiu spraw z zakresu działalności lobbingowej |
Status | obowiązujące |
ZARZĄDZENIE NR 32
Burmistrza Mirosławca
z dnia 28 lutego 2023 r.
w sprawie określenia sposobu postępowania w Urzędzie Miejskim w Mirosławcu przy załatwianiu spraw z zakresu działalności lobbingowej
Na podstawie art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 248) zarządza się, co następuje:
§ 1. Zarządzenie określa:
1) sposób postępowania pracowników Urzędu Miejskiego w Mirosławcu, zwanego dalej "Urzędem", wobec działań podejmowanych przez podmioty wykonujące:
a) zawodową działalność lobbingową, o której mowa w art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa, oraz
b) czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej bez wpisu do rejestru podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową, zwanego dalej "rejestrem";
2) sposób dokumentowania kontaktów podejmowanych przez podmioty, o których mowa w pkt 1.
§ 2. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1) osobie koordynującej - należy przez to rozumieć Sekretarza Gminy Mirosławiec, a w przypadku nieobecności Sekretarza Gminy, Kierownika Referatu Organizacyjno-Prawnego;
2) komórce organizacyjnej - należy przez to rozumieć komórki organizacyjne Urzędu, tj. referaty i samodzielne stanowiska pracy;
3) podmiocie - należy przez to rozumieć podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej;
4) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa.
§ 3. Podmioty mogą kierować do Urzędu:
1) zgłoszenia zainteresowania pracami nad projektem założeń projektu uchwały, w tym aktu prawa miejscowego lub nad projektem zarządzenia;
2) propozycji spotkania w celu omówienia określonej kwestii uregulowanej prawnie lub wymagającej takiej regulacji ze wskazaniem przedmiotu spotkania.
§ 4.
1. Wpływające do Urzędu wystąpienia, o których mowa w § 3, są przekazywane do osoby koordynującej.
2. Do wystąpienia, o którym mowa w § 3, podmiot dołącza:
1) zaświadczenie albo oświadczenie o wpisie do rejestru;
2) oświadczenie wskazujące podmioty, na rzecz których wykonuje zawodową działalność lobbingową;
3) w przypadku gdy podmiot działa na rzecz osoby prawnej zarejestrowanej w Krajowym
Rejestrze Sądowym - wyciąg albo oświadczenie o wpisie do rejestru przedsiębiorców
w Krajowym Rejestrze Sądowym dotyczącym tej osoby prawnej;
4) w przypadku gdy podmiot jest reprezentowany przez osobę umocowaną - pełnomocnictwa do złożenia wystąpienia lub do reprezentowania podmiotu w Urzędzie wraz z dołączonym potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej.
3. W przypadku stwierdzenia braku któregokolwiek z dokumentów, o których mowa w ust. 2, lub stwierdzenia braków formalnych zgłoszenia, osoba koordynująca występuje o uzupełnienie braków wyznaczając podmiotowi termin nie dłuższy niż 7 dni.
4. Nieuzupełnienie braków w wyznaczonym terminie przyjmuje się za rezygnację podmiotu z wystąpienia.
§ 5.
1. Osoba koordynująca po otrzymaniu wystąpienia, o którym mowa w § 3 podejmuje następujące czynności:
1) rejestruje zgłoszenie,
2) dokonuje sprawdzenia czy zgłoszenie, które wpłynęło do Urzędu spełnia wymagania określone w ustawie,
3) zamieszcza zgłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej, tj. na stronie www.bip.miroslawiec.pl, ze wskazaniem podmiotu, od którego pochodzi zgłoszenie oraz jego treść a także nazwy podmiotu, na rzecz którego jest ono realizowane z wyjątkiem adresów osób fizycznych,
4) zgłoszenie wymagające udzielenia podmiotowi pisemnej odpowiedzi jest przekazywane do właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych w celu jego rozpatrzenia,
5) po przygotowaniu projektu pisemnej odpowiedzi przez komórkę organizacyjną, komórka ta przekazuje niniejszy projekt do osoby koordynującej celem udzielenia odpowiedzi właściwemu podmiotowi.
§ 6.
1. W przypadku wystąpienia, o którym mowa w § 3 pkt 2, nie zawierającego wskazania przedmiotu spotkania, osoba koordynująca zwraca się do wnioskodawcy o uzupełnienie.
2. Osoba koordynująca ustala w uzgodnieniu z komórką organizacyjną termin spotkania, z zastrzeżeniem ust. 1.
3. Przyjęcia podmiotów odbywają się w miejscu wskazanym przez osobę koordynującą, w dniach i godzinach pracy urzędu, w obecności pracownika właściwej merytorycznie komórki organizacyjnej i osoby koordynującej.
§ 7.
1. Ze spotkania z podmiotem osoba koordynująca sporządza notatkę służbową.
2. Notatka służbowa zawiera, w szczególności:
1) miejsce i termin spotkania;
2) imiona i nazwiska osób obecnych na spotkaniu, w tym wskazanie podmiotu oraz osób reprezentujących Urząd;
3) opis przedmiotu spotkania, w tym określenie form podjętej zawodowej działalności podmiotu wraz ze wskazaniem, czy polegała ona na wspieraniu określonych projektów, czy też na występowaniu przeciwko tym projektom;
4) zaproponowany przez podmiot zgłaszający sposób rozstrzygnięcia sprawy,
5) stanowisko osób reprezentujących Urząd w przedmiocie rozstrzyganej sprawy,
6) podpis osoby koordynującej, sporządzającego notatkę.
§ 8.
1. Osoba koordynująca prowadzi rejestr wystąpień podmiotów.
2. Rejestr wystąpień powinien zawierać w szczególności:
1) imię i nazwisko albo nazwę podmiotu, od którego pochodzi wystąpienie;
2) numer wpisu do rejestru podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową, o ile podmiot jest wpisany do tego rejestru,
3) informację o pisemnym oświadczeniu wskazującym podmioty, na rzecz których wykonywana jest zawodowa działalność lobbingowa;
3) termin i formę wystąpienia;
4) informację, jakiego projektu aktu normatywnego dotyczyło wystąpienie;
5) informację, jaki jest oczekiwany przez podmiot sposób rozstrzygnięcia sprawy,
6) informację o sposobie załatwienia sprawy.
§ 9.
1. Osoba koordynująca opracowuje do końca lutego każdego roku, informację o działaniach podejmowanych wobec Urzędu w roku poprzednim przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową, o której mowa w art. 18 ustawy.
2. Osoba koordynująca zamieszcza informację, o której mowa w ust. 1 w Biuletynie Informacji Publicznej, tj. na stronie www.bip.miroslawiec.pl.
§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy Mirosławiec.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Mirosławca
Piotr Pawlik