W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Mirosławcu  
ul. Wolności 37
78-650 Mirosławiec
tel.: +48 (67) 259 50 42; fax: + 48 (67) 259 61 88  
NIP: 765 100 33 97 REGON:00124 15 40
Serwis www: miroslawiec.pl 
TERYT: 3217033
adres skrytki ePUAP: /3217033/skrytka  
email: urzad@miroslawiec.pl


Dane dla kontrahentów do wystawiania faktur:
GMINA MIROSŁAWIEC 
ul. Wolności 37, 78-650 Mirosławiec
NIP:  765 160 34 18 REGON: 570791508
Skrzynka PEPPOL: GMINA MIROSŁAWIEC
Nr PEPPOL: 7651603418 

Zarządzenie nr 32

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Burmistrza Mirosławca
z dnia
w sprawie określenia sposobu postępowania w Urzędzie Miejskim w Mirosławcu przy załatwianiu spraw z zakresu działalności lobbingowej
Status obowiązujące

ZARZĄDZENIE NR 32

Burmistrza Mirosławca

z dnia 28 lutego 2023 r.

w sprawie określenia sposobu postępowania w Urzędzie Miejskim w Mirosławcu przy załatwianiu spraw z zakresu działalności lobbingowej

Na podstawie art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 248) zarządza się, co następuje:

§ 1. Zarządzenie określa:

1)  sposób postępowania pracowników Urzędu Miejskiego w Mirosławcu, zwanego dalej "Urzędem", wobec działań podejmowanych przez podmioty wykonujące:

a)  zawodową działalność lobbingową, o której mowa w art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa, oraz

b)  czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej bez wpisu do rejestru podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową, zwanego dalej "rejestrem";

2)  sposób dokumentowania kontaktów podejmowanych przez podmioty, o których mowa w pkt 1.

§ 2. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:

1)  osobie koordynującej - należy przez to rozumieć Sekretarza Gminy Mirosławiec, a w przypadku nieobecności Sekretarza Gminy, Kierownika Referatu Organizacyjno-Prawnego;

2)  komórce organizacyjnej - należy przez to rozumieć komórki organizacyjne Urzędu, tj. referaty i samodzielne stanowiska pracy;

3)  podmiocie - należy przez to rozumieć podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową oraz podmioty wykonujące bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej;

4)  ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa.

§ 3. Podmioty mogą kierować do Urzędu:

1) zgłoszenia zainteresowania pracami nad projektem założeń projektu uchwały, w tym aktu prawa miejscowego lub nad projektem zarządzenia;

2) propozycji spotkania w celu omówienia określonej kwestii uregulowanej prawnie lub wymagającej takiej regulacji ze wskazaniem przedmiotu spotkania.

§ 4. 

1. Wpływające do Urzędu wystąpienia, o których mowa w § 3, są przekazywane do osoby koordynującej. 

2.  Do wystąpienia, o którym mowa w § 3, podmiot dołącza:

1) zaświadczenie albo oświadczenie o wpisie do rejestru;

2) oświadczenie wskazujące podmioty, na rzecz których wykonuje zawodową działalność lobbingową;

3) w przypadku gdy podmiot działa na rzecz osoby prawnej zarejestrowanej w Krajowym
Rejestrze Sądowym - wyciąg albo oświadczenie o wpisie do rejestru przedsiębiorców
w Krajowym Rejestrze Sądowym dotyczącym tej osoby prawnej;

4) w przypadku gdy podmiot jest reprezentowany przez osobę umocowaną - pełnomocnictwa do złożenia wystąpienia lub do reprezentowania podmiotu w Urzędzie wraz z dołączonym potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej.

3.  W przypadku stwierdzenia braku któregokolwiek z dokumentów, o których mowa w ust. 2, lub stwierdzenia braków formalnych zgłoszenia, osoba koordynująca występuje o uzupełnienie braków wyznaczając podmiotowi termin nie dłuższy niż 7 dni.

4. Nieuzupełnienie braków w wyznaczonym terminie przyjmuje się za rezygnację podmiotu z wystąpienia.

§ 5. 

1. Osoba koordynująca po otrzymaniu wystąpienia, o którym mowa w  § 3 podejmuje następujące czynności:

1) rejestruje zgłoszenie,

2) dokonuje sprawdzenia czy zgłoszenie, które wpłynęło do Urzędu spełnia wymagania określone w ustawie,

3) zamieszcza zgłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej, tj. na stronie www.bip.miroslawiec.pl, ze wskazaniem podmiotu, od którego pochodzi zgłoszenie oraz jego treść a także nazwy podmiotu, na rzecz którego jest ono realizowane z wyjątkiem adresów osób fizycznych,

4) zgłoszenie wymagające udzielenia podmiotowi pisemnej odpowiedzi jest przekazywane do właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych w celu jego rozpatrzenia,

5) po przygotowaniu projektu pisemnej odpowiedzi przez komórkę organizacyjną, komórka ta przekazuje niniejszy projekt do osoby koordynującej celem udzielenia odpowiedzi właściwemu podmiotowi.

§ 6. 

1. W przypadku wystąpienia, o którym mowa w § 3 pkt 2, nie zawierającego wskazania przedmiotu spotkania, osoba koordynująca zwraca się do wnioskodawcy o uzupełnienie.

2.  Osoba koordynująca ustala w uzgodnieniu z komórką organizacyjną termin spotkania, z zastrzeżeniem ust. 1.

3.  Przyjęcia podmiotów odbywają się w miejscu wskazanym przez osobę koordynującą, w dniach i godzinach pracy urzędu, w obecności pracownika właściwej merytorycznie komórki organizacyjnej i osoby koordynującej.

§ 7. 

1. Ze spotkania z podmiotem osoba koordynująca sporządza notatkę służbową.

2.  Notatka służbowa zawiera, w szczególności:

1) miejsce i termin spotkania;

2) imiona i nazwiska osób obecnych na spotkaniu, w tym wskazanie podmiotu oraz osób reprezentujących Urząd;

3) opis przedmiotu spotkania, w tym określenie form podjętej zawodowej działalności podmiotu wraz ze wskazaniem, czy polegała ona na wspieraniu określonych projektów, czy też na występowaniu przeciwko tym projektom;

4) zaproponowany przez podmiot zgłaszający sposób rozstrzygnięcia sprawy,

5) stanowisko osób reprezentujących Urząd w przedmiocie rozstrzyganej sprawy,

6) podpis osoby koordynującej, sporządzającego notatkę.
§ 8. 

1. Osoba koordynująca prowadzi rejestr wystąpień podmiotów.

2.  Rejestr wystąpień powinien zawierać w szczególności:

1)  imię i nazwisko albo nazwę podmiotu, od którego pochodzi wystąpienie;

2)  numer wpisu do rejestru podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową, o ile podmiot jest wpisany do tego rejestru,

3) informację o pisemnym oświadczeniu wskazującym podmioty, na rzecz których wykonywana jest zawodowa działalność lobbingowa;

3)  termin i formę wystąpienia;

4)  informację, jakiego projektu aktu normatywnego dotyczyło wystąpienie;

5)  informację, jaki jest oczekiwany przez podmiot sposób rozstrzygnięcia sprawy,

6) informację o sposobie załatwienia sprawy.

§ 9. 

1. Osoba koordynująca opracowuje do końca lutego każdego roku, informację o działaniach podejmowanych wobec Urzędu w roku poprzednim przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową, o której mowa w art. 18 ustawy.

2. Osoba koordynująca zamieszcza informację, o której mowa w ust. 1 w Biuletynie Informacji Publicznej, tj. na stronie www.bip.miroslawiec.pl.

§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy Mirosławiec.

§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

  

Burmistrz Mirosławca

 

Piotr Pawlik

Załączniki

Powiadom znajomego