Zarządzenie nr 59
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Burmistrza Mirosławca |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | powołania Miejsko-Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i określenia Regulaminu Komisji |
Status | obowiązujące |
ZARZĄDZENIE NR 59
Burmistrza Mirosławca
z dnia 29 lipca 2020 r.
w sprawie powołania Miejsko-Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i określenia Regulaminu Komisji
Na podstawie art. 4 1 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. 2019 r., poz. 2277 z późn. zm.) Burmistrz Mirosławca zarządza, co następuje:
§ 1. Powołuje się Miejsko-Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w następującym składzie :
1) Monika Stąporek- Przewodnicząca Komisj,
2) Sylwia Kaszeń - Wiceprzewodnicząca Komisji,
3) Daniel Gbur - Sekretarz Komisji,
4) Krystyna Kozakiewicz - Sekretarz Komisji,
5) Ewa Gucze - Członek Komisji,
6) Elżbieta Rębecka-Sabak - Członek Komisji,
7) Edward Matyśniak - Członek Komisji,
8) Marta Gardzińska - Członek Komisji.
§ 2. Ustala się Regulamin Miejsko - Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Gminie Mirosławiec, który określa zadania, tryb pracy i zasady funkcjonowania Komisji.
1. Do zadań Komisji należy w szczególności:
1) inicjowanie działań w zakresie:
a) zwiększania dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu,
b) udzielania rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie,
c) prowadzenia profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży,
d) wspomagania działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych,
2) opiniowanie wniosków dotyczących zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w zakresie zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami Rady Miejskiej w Mirosławcu;
3) dokonywanie kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych w zakresie przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń;
4) podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego w tym: kierowanie na badania do biegłego celem wydania opinii o przedmiocie uzależnienia od alkoholu i wskazania zakładu leczniczego osobom, które w związku z nadużywaniem alkoholu powodują: rozkład pożycia rodzinnego, demoralizację małoletnich, systematyczne zakłócanie spokoju i porządku publicznego oraz kierowanie do sądów rejonowych wniosków o wszczęcie postępowania w sprawie zastosowania obowiązkowego poddania się leczeniu odwykowemu w zakładzie lecznictwa odwykowego;
5) opracowywanie Miejsko-Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii oraz bieżącego monitorowania realizacji zadań programu;
6) współpraca z innymi instytucjami zajmującymi się profilaktyką i rozwiązywaniem problemów uzależnień oraz przemocy w rodzinie;
7) wykonywanie innych zadań określonych w art. 41 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
2. W skład Komisji wchodzą:
1) Przewodniczący Komisji;
2) Wiceprzewodniczący Komisji;
3) Sekretarz Komisji;
4) Członkowie Komisji.
3. Komisję powołuje i odwołuje Burmistrz Mirosławca w drodze Zarządzenia. W tym samym trybie dokonywane są zmiany w składzie Komisji.
4. W skład Komisji wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz upoważnione do przetwarzania danych osobowych w zakresie postępowań prowadzonych przez Komisję w przedmiocie uzależnień.
5. Komisja pracuje na posiedzeniach, które zwoływane są przez Przewodniczącego Komisji według potrzeb.
6. Wszystkie posiedzenia Komisji są protokołowane przez Sekretarza Komisji i podpisane przez Przewodniczącego Komisji. Treść protokołu nie podlega udostępnieniu osobom trzecim. Protokół zawiera w szczególności:
1) datę posiedzenia;
2) listę obecności członków Komisji;
3) przyjęty porządek posiedzenia;
4) przebieg obrad wraz z treścią spraw rozpatrywanych na posiedzeniu, z krótką informacją o sposobie ich rozstrzygnięcia oraz wynikiem głosowania z ilością oddanych głosów;
5) podpis osoby sporządzającej protokół,
6) informację o wyłączeniu członka Komisji z jej prac wraz z uzasadnieniem.
7. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący, a w razie jego nieobecności Wiceprzewodniczący.
8. Do zadań Przewodniczącego Komisji należy w szczególności:
1) zwoływanie posiedzeń Komisji;
2) reprezentowanie Komisji na zewnątrz;
3) podpisywanie pism i dokumentów w sprawach należących do właściwości rzeczowej Komisji;
4) prowadzenie posiedzeń Komisji;
5) ustalanie porządku i posiedzeń Komisji;
6) zawiadamianie członków Komisji o wyznaczonym terminie posiedzeń;
7) wszelkie inne czynności zapewniające sprawne i zgodne z przepisami działanie Komisji.
9. Komisja może zaprosić na swoje posiedzenia osoby nie należące do jej składu, w celu uzyskania opinii, wyjaśnień lub informacji. Osoby te zaprasza Przewodniczący Komisji.
10. Wszelkie rozstrzygnięcia, w szczególności: postanowienia, opinie i wnioski Komisja podejmuje w trybie głosowania. Głosowanie na posiedzeniach Komisji odbywa się w sposób jawny.
11. Komisja rozpatruje sprawy na posiedzeniach w obecności co najmniej połowy składu Komisji.
12. Rozstrzygnięcia Komisji zapadają zwykłą większością głosów. W razie równej ilości głosów decyduje głos Przewodniczącego Komisji lub w razie jego nieobecności Wiceprzewodniczącego.
13. Obsługę kancelaryjno – administracyjną Komisji zapewnia Urząd Miejski w Mirosławcu.
14. Dokumentację Komisji prowadzi Sekretarz Komisji.
15. Komisja przedkłada co roku sprawozdanie ze swojej działalności oraz z realizacji Miejsko-Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Burmistrzowi Mirosławca w terminie do końca lutego roku następnego celem przedłożenia Komisji Polityki Społecznej Rady Miejskiej w Mirosławcu.
16. Zasady wynagradzania Członków Komisji określone są w Miejsko-Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii uchwalanym corocznie przez Radę Miejską w Mirosławcu. Wynagrodzenie wypłacane jest na podstawie listy obecności.
§ 3. W zakresie nieuregulowanym niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
§ 4. Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu nastąpić mogą w trybie przeznaczonym do jego ustanowienia.
§ 5. Traci moc Zarządzenie Nr 47/2003 Burmistrza Mirosławca z dnia 1 września 2003 r. w sprawie powołania Miejsko-Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.