Zarządzenie nr 116
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Burmistrza Mirosławca |
---|---|
z dnia | |
zmieniające zarządz. w spr. | ustalenia wzoru wniosku i umowy o przyznanie dotacji celowej ze środków budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji związanych z ochroną środowiska |
Status | obowiązujące |
ZARZĄDZENIE NR 116
Burmistrza Mirosławca
z dnia 15 listopada 2019 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia wzoru wniosku i umowy o przyznanie dotacji celowej ze środków budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji związanych z ochroną środowiska
Na podstawie art.30 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. 2013 r., poz. 594ze zm.) oraz § 6 ust. 4 i § 8 ust.1 Uchwały Nr V/46/2015 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 30 marca 2015 r. w sprawie ustalenia zasad udzielania dotacji celowych ze środków budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji związanych z ochroną środowiska i gospodarki wodnej obejmujące w szczególności kryteria wyboru inwestycji do finansowania lub dofinansowania oraz tryb postępowania w sprawie udzielenia dotacji i sposób jej rozliczenia Burmistrz Mirosławca zarządza co następuje:
§ 1. W zarządzeniu Nr 44A Burmistrza Mirosławca z dnia 28 kwietnia 2015 r. w sprawie ustalenia wzoru wniosku i umowy o przyznanie dotacji celowej ze środków budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji związanych z ochroną środowiska, w załączniku nr 2, wprowadza się następujące zmiany:
1) Załącznik nr 2 otrzymuje brzmienie, jak w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik do zarządzenia Nr 116
Burmistrza Mirosławca
z dnia 15 listopada 2019 r.
Wzór umowy
UMOWA Nr …………..
o przekazanie środków publicznych w formie dotacji celowej
zawarta w dniu …………. w Mirosławcu
pomiędzy:
Gminą i Miastem Mirosławiec
reprezentowaną przez: Burmistrza Mirosławca Piotra Pawlika:
zwanego dalej „Burmistrzem”
a ....................................................................................................................................................
zwanym dalej „Wnioskodawcą”
§ 1. Przedmiotem umowy jest przekazanie dotacji celowej z budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec na rozpatrzony pozytywnie wniosek o udzielenie dotacji celowej z dnia ........................................
z przeznaczeniem na.....................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(zakres prac/robót objętych dotacją)
z terminem wykonania .................................................................................................................
§ 2.
1. Gmina zobowiązuje się do przekazania dotacji celowej na realizację zadania wymienionego w § 1 po wykonaniu zadania i zatwierdzeniu rozliczenia.
2. Wysokość dotacji przyznana zostanie zgodnie z § 5 ust. 3 i ust. 4 Uchwały Nr V/46/2015 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 30 marca 2015 r.
3. Przyznane środki finansowe zostaną przekazane na rachunek bankowy Wnioskodawcy nr.............................................................................................................................................w ciągu ...................... dni od daty odbioru realizacji zadania o którym mowa w §5 ust.1 pkt 3.
§ 3.
1. Wnioskodawca zobowiązuje się do należytego i starannego wykonania wymienionego w § 1 umowy zadania. W tym celu przedłoży Urzędowi po jego realizacji w terminie do dnia ................................... faktury.
2. Faktury (rachunki) winny być wystawione na Wnioskodawcę z wyraźnym określeniem zakresu prac /robót objętych dotacją.
3. Faktury od osób fizycznych winny zawierać oświadczenie, że wystawiający sam odprowadza podatek. Jeżeli wystawiający fakturę nie jest płatnikiem podatku VAT, powinien złożyć w tej sprawie formalne oświadczenie.
4. Zatwierdzenie przez Urząd rozliczenia dotacji w zakresie rzeczowym i finansowym następuje w formie pisemnej w terminie 15 dni od przedstawienia dokumentów.
§ 4.
1. Rozliczenie dotacji następuje po pisemnym zawiadomieniu Burmistrza Mirosławca przez podmiot dotowany o zakończeniu realizacji zadania.
2. Podmiot dotowany zobowiązany jest do rozliczenia dotacji w ciągu 15 dni od zakończenia realizacji zadania określonego w umowie , jednak nie później niż do 15 grudnia danego roku budżetowego.
3. Do rozliczenia winny być dołączone następujące dokumenty ( oryginały do wglądu, kopie jako załączniki do rozliczenia):
1) umowa z wykonawcą zadania,
2) protokół odbioru końcowego, podpisanego przez podmiot dotowany lub jego pełnomocnika,
3) dokumenty (rachunki, faktury) potwierdzające poniesienie wydatków na realizację zadania, wystawione z datą nie wcześniejszą, niż data zawarcia przedmiotowej umowy,
4) w przypadku realizacji zadania (usuwanie azbestu) oświadczenie wykonawcy o prawidłowości wykonania prac oraz kopia karty przekazania odpadu wraz z dokumentami potwierdzające unieszkodliwienie odpadu przez jednostkę posiadającą w tym zakresie stosowne zezwolenie.
§ 5.
1. Przekazanie dotacji podmiotowi dotowanemu następuje po:
1) zakończeniu zadania,
2) przyjęciu poprawnego rozliczenia,
3) dokonaniu oględzin przez upoważnionych pracowników Urzędu Miejskiego w Mirosławcu faktycznego stanu zrealizowanego i spisaniu protokołu odbioru zadania z wynikiem pozytywnym,
2. Dokonanie oceny poprawności przedłożonego rozliczenia dotacji następuje pod względem:
1) faktycznego wykonania zadania,
2) terminowości,
3) zgodności realizacji zadania z umową,
4) zgodność z przedłożonymi dokumentami potwierdzającymi poniesienie wydatków na realizację zadania.
3. Zrealizowanie zadania wg przedłożonego wniosku wraz z dokumentacją jest równoznaczne z osiągnięciem efektu rzeczowo-ekologicznego.
§ 6. Prawa i obowiązki stron niniejszej umowy nie mogą być przenoszone na osoby trzecie.
§ 7. Do spraw nieuregulowanych w niniejszej umowie mają zastosowanie odpowiednio przepisy Ustawy o finansach publicznych, Ustawy o samorządzie powiatowym, Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy prawo zamówień publicznych.
§ 8. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 9. Ewentualne spory mogące powstać na tle realizacji niniejszej umowy rozstrzyga właściwy Sąd Powszechny.
§ 10. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.
GMINA I MIASTO WNIOSKODAWCA
MIROSŁAWIEC