UCHWAŁA NR XLV/339/2022 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 30 sierpnia 2022 r. w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania
jakiego organu | Rady Miejskiej |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania |
Dz.U.Woj.Zachpom. 2022 r. poz. 3685
UCHWAŁA NR XLV/339/2022
Rady Miejskiej w Mirosławcu
z dnia 30 sierpnia 2022 r.
w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559, 583, 1005, 1079 i 1561) oraz art. 9a ust. 15 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1249) Rada Miejska w Mirosławcu uchwala, co następuje:
§ 1. Uchwala się tryb i sposób powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowe warunki jego funkcjonowania.
§ 2. Zespół interdyscyplinarny, zwany dalej „ Zespołem ”, powołuje Burmistrz Mirosławca w drodze zarządzenia.
§ 3.
1. W skład Zespołu wchodzą przedstawiciele:
1) Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mirosławcu,
2) Miejsko-Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
3) Policji,
4) oświaty,
5) ochrony zdrowia,
6) kuratorów sądowych,
7) organizacji pozarządowych.
2. W skład Zespołu mogą wchodzić także prokuratorzy oraz przedstawiciele podmiotów innych niż określone w ust. 1, działających na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie, w tym przedstawiciele Żandarmerii Wojskowej, jeżeli Żandarmeria Wojskowa złoży taki wniosek do Burmistrza Mirosławca w związku z zamieszkiwaniem na obszarze gminy żołnierza pełniącego czynną służbę wojskową.
3. Liczbę przedstawicieli podmiotów, o których mowa w ust. 1, powołuje się w zależności od potrzeb.
4. Wskazanie przedstawicieli, o których mowa w ust. 1 i 2 winno nastąpić z własnej inicjatywy lub w terminie 14 dni od dnia doręczenia zapytania wystosowanego przez Burmistrza Mirosławca.
§ 4.
1. Burmistrz Mirosławca odwołuje członków Zespołu w trybie właściwym do jego powołania w przypadku:
1) złożenia przez członka Zespołu pisemnego oświadczenia o rezygnacji z pracy w Zespole,
2) na wniosek podmiotu, który delegował członka Zespołu,
3) na wniosek przewodniczącego Zespołu w związku z nie wykonywaniem obowiązków członka Zespołu,
4) śmierci członka Zespołu.
2. W przypadku wystąpienia sytuacji, o których mowa w ust. 1 Burmistrz Mirosławca powołuje do Zespołu inną osobę z tej samej instytucji, po wskazaniu kandydatury przez Kierownika tej instytucji.
§ 5. Przewodniczący Zespołu i jego Zastępca wybierani są spośród członków Zespołu zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym w obecności co najmniej połowy jego składu.
§ 6. Odwołanie Przewodniczącego Zespołu i jego Zastępcy następuje w trybie wskazanym w § 5, na podstawie:
1) uzasadnionego pisemnego wniosku co najmniej 3 członków Zespołu,
2) pisemnej rezygnacji.
§ 7. Obsługę organizacyjno - techniczną Zespołu zapewnia Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mirosławcu.
§ 8. Posiedzenia Zespołu odbywają się w zależności od potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na trzy miesiące.
§ 9.
1. Przewodniczący Zespołu inicjuje, organizuje i kieruje jego pracami, w szczególności:
1) ustala termin posiedzeń Zespołu i przewodniczy ich posiedzeniom,
2) zawiadamia członków Zespołu o posiedzeniach,
3) ustala porządek obrad Zespołu,
4) reprezentuje Zespół w stosunkach z innymi podmiotami.
2. Zastępca Przewodniczącego pełni obowiązki Przewodniczącego w przypadku jego nieobecności.
3. Prawo zgłaszania spraw do rozpatrzenia przez Zespół przysługuje także poszczególnym członkom Zespołu.
§ 10.
1. Zespół może tworzyć grupy robocze w celu rozwiązywania problemów związanych z wystąpieniem przemocy w rodzinie w indywidualnych przypadkach.
2. Prace w ramach grup roboczych są prowadzone w zależności od potrzeb zgłaszanych przez Zespół lub wynikających z problemów występujących w indywidualnych przypadkach.
3. Przy tworzeniu grup roboczych, w miarę możliwości, bierze się pod uwagę rejon działania przedstawicieli podmiotów, o których mowa w § 3 ust. 1 i 2 i rejon, w którym wystąpił problem przemocy.
4. Grupy robocze składają się minimum z dwóch członków Zespołu, o których mowa w § 3 ust. 1 i 2.
§ 11.
1. Posiedzenia Zespołu oraz grup roboczych zwołuje przewodniczący Zespołu, a w razie jego nieobecności Zastępca.
2. Wniosek o zwołanie posiedzenia składa się do przewodniczącego Zespołu.
3. Posiedzenia Zespołu oraz grup roboczych odbywają się w Urzędzie Miejskim w Mirosławcu lub miejscu wskazanym przez Przewodniczącego Zespołu.
4. Przewodniczący Zespołu kontaktuje się z członkami Zespołu telefonicznie, poprzez pocztę elektroniczną lub pisemnie.
5. Z posiedzeń Zespołu oraz grup roboczych sporządza się protokół zawierający w szczególności: datę posiedzenia, porządek obrad, tematykę omawianych spraw, podjęte rozstrzygnięcia oraz listę obecności.
6. Dla ważności posiedzenia wymagana jest obecność co najmniej połowy ustalonego składu Zespołu.
§ 12. Za pracę w Zespole nie przysługuje wynagrodzenie.
§ 13. Zespół używa pieczątki z nazwą Zespołu, pieczątki imiennej przewodniczącego Zespołu oraz pieczątki zastępcy przewodniczącego zespołu.
§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Mirosławca
§ 15. Uchyla się uchwalę Nr LV/328/10 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 27 września 2010 r. w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowe warunki jego funkcjonowania.
§ 16. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Piotr Czech