W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Mirosławcu  
ul. Wolności 37
78-650 Mirosławiec
tel.: +48 (67) 259 50 42; fax: + 48 (67) 259 61 88  
NIP: 765 100 33 97 REGON:00124 15 40
Serwis www: miroslawiec.pl 
TERYT: 3217033
adres skrytki ePUAP: /3217033/skrytka  
email: urzad@miroslawiec.pl


Dane dla kontrahentów do wystawiania faktur:
GMINA MIROSŁAWIEC 
ul. Wolności 37, 78-650 Mirosławiec
NIP:  765 160 34 18 REGON: 570791508
Skrzynka PEPPOL: GMINA MIROSŁAWIEC
Nr PEPPOL: 7651603418 

UCHWAŁA NR XLV/339/2022 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 30 sierpnia 2022 r. w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania

Szczegóły
jakiego organu Rady Miejskiej
z dnia
w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania

Dz.U.Woj.Zachpom. 2022 r. poz. 3685

 

UCHWAŁA NR XLV/339/2022

Rady Miejskiej w Mirosławcu

z dnia 30 sierpnia 2022 r.

w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania



Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559, 583, 1005, 1079 i 1561) oraz art. 9a ust. 15 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1249) Rada Miejska w Mirosławcu uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwala się tryb i sposób powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowe warunki jego funkcjonowania.

§ 2. Zespół interdyscyplinarny, zwany dalej „ Zespołem ”, powołuje Burmistrz Mirosławca w drodze zarządzenia.

§ 3. 

1. W skład Zespołu wchodzą przedstawiciele:

1) Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mirosławcu,

2) Miejsko-Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

3) Policji,

4) oświaty,

5) ochrony zdrowia,

6) kuratorów sądowych,

7) organizacji pozarządowych.

2. W skład Zespołu mogą wchodzić także prokuratorzy oraz przedstawiciele podmiotów innych niż określone w ust. 1, działających na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie, w tym przedstawiciele Żandarmerii Wojskowej, jeżeli Żandarmeria Wojskowa złoży taki wniosek do Burmistrza Mirosławca w związku z zamieszkiwaniem na obszarze gminy żołnierza pełniącego czynną służbę wojskową.

3. Liczbę przedstawicieli podmiotów, o których mowa w ust. 1, powołuje się w zależności od potrzeb.

4. Wskazanie przedstawicieli, o których mowa w ust. 1 i 2 winno nastąpić z własnej inicjatywy lub w terminie 14 dni od dnia doręczenia zapytania wystosowanego przez Burmistrza Mirosławca.

§ 4. 

1. Burmistrz Mirosławca odwołuje członków Zespołu w trybie właściwym do jego powołania w przypadku:

1)  złożenia przez członka Zespołu pisemnego oświadczenia o rezygnacji z pracy w Zespole,

2) na wniosek podmiotu, który delegował członka Zespołu,

3) na wniosek przewodniczącego Zespołu w związku z nie wykonywaniem obowiązków członka Zespołu,

4) śmierci członka Zespołu.
2. W przypadku wystąpienia sytuacji, o których mowa w ust. 1 Burmistrz Mirosławca powołuje do Zespołu inną osobę z tej samej instytucji, po wskazaniu kandydatury przez Kierownika tej instytucji.

§ 5. Przewodniczący Zespołu i jego Zastępca wybierani są spośród członków Zespołu zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym w obecności co najmniej połowy jego składu.

§ 6. Odwołanie Przewodniczącego Zespołu i jego Zastępcy następuje w trybie wskazanym w § 5, na podstawie:

1) uzasadnionego pisemnego wniosku co najmniej 3 członków Zespołu,

2) pisemnej rezygnacji.

§ 7. Obsługę organizacyjno - techniczną Zespołu zapewnia Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mirosławcu.

§ 8. Posiedzenia Zespołu odbywają się w zależności od potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na trzy miesiące.

§ 9. 

1. Przewodniczący Zespołu inicjuje, organizuje i kieruje jego pracami, w szczególności:

1) ustala termin posiedzeń Zespołu i przewodniczy ich posiedzeniom,

2) zawiadamia członków Zespołu o posiedzeniach,

3) ustala porządek obrad Zespołu,

4) reprezentuje Zespół w stosunkach z innymi podmiotami.

2. Zastępca Przewodniczącego pełni obowiązki Przewodniczącego w przypadku jego nieobecności.

3. Prawo zgłaszania spraw do rozpatrzenia przez Zespół przysługuje także poszczególnym członkom Zespołu.

§ 10. 

1. Zespół może tworzyć grupy robocze w celu rozwiązywania problemów związanych z wystąpieniem przemocy w rodzinie w indywidualnych przypadkach.

2. Prace w ramach grup roboczych są prowadzone w zależności od potrzeb zgłaszanych przez Zespół lub wynikających z problemów występujących w indywidualnych przypadkach.

3. Przy tworzeniu grup roboczych, w miarę możliwości, bierze się pod uwagę rejon działania przedstawicieli podmiotów, o których mowa w § 3 ust. 1 i 2 i rejon, w którym wystąpił problem przemocy.

4. Grupy robocze składają się minimum z dwóch członków Zespołu, o których mowa w § 3 ust. 1 i 2.

§ 11. 

1. Posiedzenia Zespołu oraz grup roboczych zwołuje przewodniczący Zespołu, a w razie jego nieobecności Zastępca.

2. Wniosek o zwołanie posiedzenia składa się do przewodniczącego Zespołu.

3. Posiedzenia Zespołu oraz grup roboczych odbywają się w Urzędzie Miejskim w Mirosławcu lub miejscu wskazanym przez Przewodniczącego Zespołu.

4. Przewodniczący Zespołu kontaktuje się z członkami Zespołu telefonicznie, poprzez pocztę elektroniczną lub pisemnie.

5. Z posiedzeń Zespołu oraz grup roboczych sporządza się protokół zawierający w szczególności: datę posiedzenia, porządek obrad, tematykę omawianych spraw, podjęte rozstrzygnięcia oraz listę obecności.
6. Dla ważności posiedzenia wymagana jest obecność co najmniej połowy ustalonego składu Zespołu.

§ 12. Za pracę w Zespole nie przysługuje wynagrodzenie.

§ 13. Zespół używa pieczątki z nazwą Zespołu, pieczątki imiennej przewodniczącego Zespołu oraz pieczątki zastępcy przewodniczącego zespołu.

§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Mirosławca

§ 15. Uchyla się uchwalę Nr LV/328/10 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 27 września 2010 r. w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowe warunki jego funkcjonowania.

§ 16. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

   
Przewodniczący Rady Miejskiej

Piotr Czech

Załączniki

Powiadom znajomego