UCHWAŁA NR XXI/118/2001 Rady Gminy i Miasta Mirosławiec z dnia 26 kwietnia 2001 r. w sprawie udzielenia absolutorium
jakiego organu | Rady Miejskiej |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | udzielenia absolutorium |
status uchwały | obowiązująca |
UCHWAŁA NR XXI/118/2001
Rady Gminy i Miasta Mirosławiec
z dnia 26 kwietnia 2001 r.
w sprawie udzielenia absolutorium
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 1996 r. nr 13 poz. 74 ze zmian.) Rada Gminy i Miasta w Mirosławcu uchwala co następuje:
§ 1. Przyjmuje się sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2000, stanowiące załącznik nr 1 do uchwały, pozytywnie oceniając jego wykonanie.
§ 2. Udziela się absolutoriumZarządowi Gminy i Miasta Mirosławiec.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik do Uchwały Nr XXI/118/2001
Rady Gminy i Miasta Mirosławiec
z dnia 26 kwietnia 2001 r.
Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec za 2000 r.
Budżet na rok 2000zatwierdzony został na sesji Rady Gminy i Miasta w miesiącu grudniu 1999 r. uchwałą nr X/67/99 zmieniony uchwałą nr XIV/86/99 z 28 czerwca 2000 r., nr XVII/101/2000 z 14grudnia , nr XVIII/108/2000 z 28 grudnia 2000 r.
Planowane dochody wyniosły kwotę 7 049 216 zł, natomiast planowane wydatki 7 054 216 zł. W wyniku zmian dokonanych w ciągu roku planowane dochody zwiększyły się o kwotę 878 659,40 oraz zmniejszyły o kwotę 480 118,40 i wyniosły ostatecznie 7 462 757 zł. natomiast planowane wydatki 7 747 757 zł.
Na zwiększenie budżetu w ciągu roku miały wpływ następujące zmiany:
- dotacja na zakup energii elektrycznej, konserwację punktów świetlnych - 77 000zł.
- dotacja na dodatki mieszkaniowe - 120 679 zł.
- dotacja na opłacenie składek na ubezpieczenia zdrowotne za osoby pobierające rentę socjalną, zasiłek stały, zasiłek wyrównawczy i gwarantowany zasiłek okresowy - 15 282 zł.
- dotację na dofinansowanie zadań własnych gmin w zakresie dożywiania uczniów - 20 000 zł.
- dotacja na aktualizację i prowadzenie rejestru wyborców - 0,40 zł.
- dotacja na Fundusz Kombatantów - 2 480 zł.
- dotacja na wypłaty świadczeń obligatoryjnych i fakultatywnych z pomocy społecznej - 15 000 zł.
- dotacja z Agencji Rolnej Skarbu Państwa z przeznaczeniem na :
* pomoc społeczną - 25 000 zł.
* świetlice środowiskowe - 15 000 zł.
- dotacja na dofinansowanie zadania pn "Sieć wodociągowa w Piecniku" - 20 000 zł.
- dotacja na dofinansowanie odpisów na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych dla nauczycieli emerytów i rencistów - 10 464 zł.
- dotacja na zadania pomocy społecznej wynikające z konieczności przeciwdziałania skutkom suszy - 5 520 zł.
- dotacja na dofinansowanie zakupu podręczników szkolnych dla najuboższych uczniów szkół podstawowych i gimnazjum - 2 700 zł.
- dotacja na dofinansowanie kosztów związanych z przygotowanie i przeprowadzeniem wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 9 505 zł.
- dotacja na dofinansowanie skutków wdrożenia systemu wynagradzania nauczycieli - 39 564 zł.
- dotacja na uzupełnienie kosztów utrzymania Ośrodka pomocy Społecznej - 4 000 zł.
- dotacja na aktualizację wykazów gospodarstw i działek rolnych - 426 zł.
- część oświatowa subwencji ogólnej - 32 260 zł.
- część rekompensująca subwencji ogólnej - 2 173 zł.
- w wyniku porozumień zawartych z:
* Agencją Własności Rolnej Skarbu Państwa Oddział Terenowy w Szczecinie uzyskano subwencję na "Wykonanie hydroforni kontenerowej w miejscowości Jabłonowo i sieci wodociągowej Jabłonowo-Piecnik" w kwocie 55 233 zł oraz "Budowę kanalizacji sanitarnej w Mirosławcu" - 95 068 zł.
Ponadto zmniejszona została część podstawowa subwencji ogólnej o kwotę 755 zł. oraz dokonano przesunięć między rozdziałami w zakresie dotacji na budowę punktów świetlnych w kwocie 15 000 zł.
Ponadto w wyniku dokonanych zmian w budżecie zmniejszono dochody własne o kwotę 464 363,40 zł w niektórych pozycjach, natomiast zwiększono w innych o kwotę 306 805 zł. Źródło sfinansowania niedoboru budżetowego po stronie przychodów stanowi:
* pożyczka z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 193 896 zł.
* kredyt bankowy 200 000 zł.
Natomiast po stronie rozchodów spłata pożyczki w kwocie 115 000 zł.
DOCHODY - plan w kwocie 7 462 757 zł. zrealizowano 1 99%, osiągnięto wpływy w wysokości 7 392 985 zł. Dochody własne na plan 3 677 882, wpłynęło 3 555 182 zł. co stanowi 97%.
Wykonanie dochodów w poszczególnych działach przedstawia się następująco:
Rolnictwo:
Na plan 92 23 zł wpłynęło 92 148 zł. co stanowi 100%. Dochody rolnictwa to czynsze za dzierżawione grunty, dotacja na dofinansowanie zadania pn "Sieć wodociągowa w Piecniku" w kwocie 20 000 zł., która przekazana została w całości oraz dotacja z Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa Oddział Terenowy w Szczecinie z przeznaczeniem na wodociąg w Piecniku w kwocie 55 233 zł. Plan dochodu z tytułu czynszu za dzierżawione grunty wynosi 17 000 zł., wpływy 16 617 zł co stanowi 98%.
Gospodarka komunalna:
Na plan 172 068 zł. wpłynęło 139 983 zł tj 81%. Dział ten obejmuje dotacje celowe na zakup energii elektrycznej i konserwację punktów świetlnych, dla których gmina nie jest zarządcą na plan 77 000 zł. wpłynęło 44 704 zł oraz różne opłaty w kwocie 178 zł.
Gospodarka mieszkaniowa:
Plan w tym dziale wynosi 692 142zł. wpływy 625 988 zł. co stanowi 90%. Dochody w tym dziale to: czynsze za najem lokali użytkowych, czynsze za lokale mieszkalne, dochody za sprzedane nieruchomości, opłaty za wieczyste użytkowanie terenu oraz odsetki.
Na terenie miasta i gminy jest 18 lokali użytkowych wydzierżawionych na podstawie umowy najmu. Plan dochodów z tytułu najmu z tytułu najmu lokali użytkowych wynosi 37 000 zł, wpływy 39 678 zł. co stanowi 107%.
Czynsz za lokale mieszkalne na plan 370 000 zł. wpłynęło 381 054 zł co stanowi 103%. Na terenie miasta i gminy znajduje się 355 lokali mieszkalnych. Wobec zalegających z opłatami prowadzone jest postępowanie egzekucyjne., po uzyskaniu wyroku sądu sprawy kierowane są do komornika.
Z tytułu sprzedaży mienia komunalnego plan wynosi 261 142 zł. wykonanie 181 855 zł. tj. 70%. Niskie wykonanie wynika ze spadku zainteresowania kupnem nieruchomości.
Plan dotyczący opłat wieczystego użytkowania terenu wynosi 14 000 zł. wykonanie 13 650 zł. co stanowi 98%
odsetki na plan 10 000 zł. wpłynęło 9 751 zł. tj. 98%.
Oświata i wychowanie:
Na plan 52 728 zł. wpłynęło 52 117 zł. co stanowi 99%. Dział ten obejmuje następujące dotacje celowe:
- dotacja na dofinansowanie zakupu podręczników szkolnych dla uczniów szkół podstawowych na plan1 200 zł. wpłynęła w kwocie 1 184 zł.
- dotacja na dofinansowanie zakupu podręczników szkolnych dla uczniów gimnazjum na plan 1 500 zł. wpłynęło 905 zł.
- dotacja na dofinansowanie odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla nauczycieli emerytów i rencistów - 10 464 zł.
- dotacja na sfinansowanie skutków wdrożenia systemu wynagradzania nauczycieli - 39 564 zł.
Kultura i sztuka:
Dział ten obejmuje dotację z Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa z przeznaczenie na świetlice środowiskowe, która na plan 15 000 zł. wpłynęła w całości oraz dotację ze Starostwa Powiatowego w Wałczu na dofinansowanie imprezy kulturalnej pod nazwą "Przegląd Piosenki Turystycznej i Poezji Śpiewanej" - 5 000 zł.
Opieka społeczna:
Dział ten obejmuje dotacje celowe, których na plan 571 961 zł. wpłynęło 570 045 zł. co stanowi 100% oraz wpływy z usług opiekuńczych w kwocie 961 zł. W dziale tym wpływy stanowią:
- dotacja z Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa na pomoc społeczną - plan 25 000 zł., wpływy - 25 000 zł. tj. 100%.;
- dotacja celowa na zasiłki -plan 279 000 zł., wpłynęła w całości;
- dotacja na zadania pomocy społecznej wynikające z konieczności przeciwdziałania skutkom suszy 5 520 zł.;
- dotacja celowa na ośrodki pomocy społecznej - plan 85 000 zł, wpłynęła w całości;
- dotacja na dodatki mieszkaniowe - plan 120 679 zł. wpłynęła w całości;
- dotacja celowa na zasiłki rodzinne - plan 18 000 wpłynęło 16 250 zł.;
- dotacja na Państwowy Fundusz Kombatantów- plan 2 480 zł. wpłynęła w całości;
- dotacja na opłacenie składek na ubezpieczenia zdrowotne - plan 15 282 zł, wpływy 15 155 zł.
- dotacja na dożywianie uczniów w szkołach - plan 20 000 zł. wpłynęła w całości.
Turystyka i wypoczynek:
Dział ten obejmuje dotację otrzymaną ze Starostwa Powiatowego z przeznaczeniem na prowadzenie schroniska w Hankach w kwocie 4 500 zł.
Różna działalność:
W ramach tego działu zrealizowano dotację na sfinansowanie zleconego zadania aktualizacji wykazu gospodarstw i działek rolnych, która na plan 426 zł. wpłynęła w całości.
Dochody od osób prawnych i fizycznych:
Na planowaną kwotę 2 675 093 zł. wpłynęło 2 618 473 zł. co stanowi 98%.
Dochody od osób prawnych to:
- podatek rolny - na plan60 000 zł. wpłynęło 59 168 zł. tj. 99% - obowiązkiem podatkowym objętych jest 7 gospodarstw rolnych;
- podatek leśny - uzyskano wpływy w wysokości 100% plan 177 500 zł. wykonanie 176 810 zł.
- podatek od nieruchomości - na plan 678 000 zł wpłynęło 755 465 zł. co stanowi 111% - obowiązkiem podatkowym objętych jest 58 jednostek prowadzących działalność gospodarczą inną niż rolnicza i leśna;
- podatek od środków transportowych - na plan 3 700 zł. wpłynęło 3 741 zł co stanowi 101%
- odsetki od osób prawnych - plan 47 000 zł. wykonanie 47 270 zł tj. 101%;
- udziały w podatku dochodowym od osób prawnych - na plan 55 000 zł. wpłynęło 54 050 zł. co stanowi 98%.
Dochody od osób fizycznych to:
- podatek rolny na plan 85 000 zł. wpłynęło 83 378 zł co stanowi 98% - podatkiem rolnym objętych jest 186 gospodarstw rolnych;
- wpływy z karty podatkowej na plan 30 000 zł. osiągnięto wpływy w wysokości 30 826 zł. co stanowi 103% - tą formą opodatkowania objęte są usługi i drobna wytwórczość;
- podatek leśny na plan 500 zł wpłynęło 461 zł. tj. 92%;
- udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych - jest to znaczne źródło dochodów budżetu gminy; plan wynosi 1 177 825 zł. wpływy 1 045 104 zł co stanowi 89%;
mieszkalne, budynki gospodarce, garaże, działki gruntu oddane w wieczyste użytkowanie, dzierżawione lub sprzedane na własność; przeciwko dłużnikom prowadzone jest postępowanie egzekucyjne; zaległości spływają w miarę realizacji tytułów wykonawczych;
- podatek od spadków i darowizn - na planowana kwotę 9 600 zł wpłynęło 9 550 zł.;
- opłaty lokalne - na plan 11 300 zł wpłynęło 11 224 zł. co stanowi 99%, dochody stanowią opłata targowa - 7 157 zł. opłata administracyjna - 344 zł. oraz opłata miejscowa - 3 723 zł.
- podatek od posiadania psa - plan 10 500 zł wykonanie 10 125 zł co stanowi 96%. Podatkiem od posiadania psa objętych jest 892 osób fizycznych; prowadzona ewidencja wydanych numerków pozwala na dyscyplinowanie podatników w płaceniu tego podatku; zaległości spływają częściowo po wysłaniu upomnień i w miarę realizacji tytułów wykonawczych;
- podatek od środków transportowych - na planowaną kwotę 16 000 zł. wpłynęło 15 260 zł tj. 95%;
- odsetki - na plan 25 000 zł. wpłynęło 24 643 zł. co stanowi 99%;
- opłata skarbowa realizowana przez Urząd Skarbowy w Wałczu; plan wynosi 70 000 zł. wpływy 69 490 zł. co stanowi 99%;
- odsetki od opłaty skarbowej - wpłynęło 261 zł.
Administracja:
Na plan 167 866 zł. wpłynęło 167 853 zł. tj. 100%. Wpływy z tym dziale stanowią:
- dotacja na zadania zlecone - na plan 68 000 zł. wpłynęło 68000 zł. tj. 100%;
- wpływy z usług ksero - na plan 100zł. wpłynęło 103 zł tj. 102%;
- dochody różne - na plan 5 200 zł. wpłynęło 4 995 zł. tj. 96%;
- mandaty karne - na plan 1 800 zł. wpłynęło 1 990 zł. tj. 111%;
- opłaty z tytułu wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych - plan92 766 zł., wykonanie 92 766 zł. tj. 100%.
Bezpieczeństwo publiczne:
Plan w tym dziale wynosi 1 000 zł. wykonanie 1 000 zł. co stanowi 100%. Dochody w tym dziale stanowi dotacja na obronę cywilną.
Różne rozliczenia:
Plan w tym dziale wynosi 3 002 398 zł. wykonanie 3 090 119 zł. co stanowi 103%. Dochody w tym dziale to głównie:
- część oświatowa subwencji ogólnej, której na plan 2 450 839 zł. wpłynęło 2 541 888 zł. tj. 104%;
- część rekompensująca subwencji ogólnej - plan 337 482 zł. wpływy 337 482 zł tj. 100%;
- część podstawowa subwencji ogólnej - plan 214 077 zł, wykonanie 214 077 zł. co stanowi 100%.
Urzędy naczelnych organów władzy i administracji państwowej:
dział ten obejmuje dotację na prowadzenie rejestru wyborców, której na plan 10342 zł. wpłynęło 10 333 zł. co stanowi 99%.
WYDATKI - na plan 7 747 757 zł. wydatkowano 7 671 881 zł. co stanowi 99%.
Rolnictwo:
Na plan 185 100 zł. wydatkowano 184 827 zł. co stanowi 100%. W tym:
- prace geodezyjne, wyceny nieruchomości, wywóz nieczystości z terenu gminy, zakup kosiarki, remont i utrzymanie Klubów Rolnika, opracowanie studium planu, organizacja dożynek i turniejów wsi.
Ponadto w ramach tego działu realizowana była inwestycja pn. "Sieć wodociągowa Jabonowo-Piecnik" oraz wykonanie hydrofornii kontenerowej we wsi Jabłonowo, która na plan 101 900 zł. wydatkowano 101 810 zł.
Transport:
Planowane środki wynoszą 64 000zł. zrealizowano 63 903 zł. co stanowi 100%.W tym:
- prace inwestycyjne na plan 43 800 zł wydatkowano 43 747 zł.;
- wydatki bieżące to zimowe utrzymanie dróg oraz remonty bieżące dróg.
Gospodarka komunalna:
Na planowaną kwotę 829 122 zł wydatkowano 795 705 zł. co stanowi 96%. Środki te wydatkowano na następujące zadania:
- oczyszczanie miasta na plan 31 500 zł. wydatkowano 31 446 zł.;
- zieleń w mieście na plan 25 100 zł. wydatkowano 25 028 zł.;
- oświetlenie oraz konserwacja na plan 177 050 zł. wydatkowano 143 973 zł.
- różna działalność w zakresie gospodarki komunalnej na plan 595 472 zł. wydatkowano 595 258 zł. W ramach tej pozycji środki wydatkowano na inwestycje, które na plan 512 500 zł. przekazano na rachunek inwestycyjny 512 436 zł. Szczegółowa analiza wykonania przedstawiona będzie w dalszej sprawozdawczości w pozycji inwestycje.
Pozostałe wydatki to: utrzymanie cmentarza, ścinka drzew na cmentarzu, zakup wyposażenia do kaplicy, ozdób do wystroju miasta oraz działek we wsi Bronikowo i Łowicz Wałecki.
Gospodarka mieszkaniowa oraz niematerialne usługi komunalne:
Plan wydatków wynosił 452 940 zł. wydatkowano 452 685 zł co stanowi 100%. w tym:
- Ochotnicza Straż Pożarna - plan na 68 750 zł wydatkowano 68 625 zł co stanowi 100%.; środki wydatkowano na następujące cele:
* wynagrodzenie kierowców i komendanta za udział w pożarach,
* zakup paliwa,
* ubezpieczenia strażaków i pojazdów,
* energię elektryczną i gaz,
* szkolenia,
* przeglądy techniczne samochodów oraz naprawa,
* organizacja Dnia Strażaka,
* przyjęcie delegacji z Prenzlau
* koszty związane z wyjazdem do Niemiec.
- gospodarka mieszkaniowa - na planowaną kwotę 384 190 zł. wydatkowano 384 080 zł. co stanowi 100%, z przeznaczeniem na:
* remonty budynków komunalnych,
* przegląd instalacji gazowych, kominowych i wentylacyjnych,
* przegląd sprawności technicznej budynków,
* energię elektryczną i cieplną,
* wywozy nieczystości płynnych i stałych,
* czynsz dla Wojskowej Agencji Mieszkaniowej za dzierżawienie mieszkań na Osiedlu Wojskowym.
W ramach inwestycji budynków komunalnych środki na plan 16 950 zł wydatkowano 16 931 zł. Szczegółowa analiza przedstawiona będzie w dalszej sprawozdawczości w pozycji inwestycje.
Oświata i wychowanie:
Plan wydatków wynosił 3 310 248 zł. wydatkowano 3 277 810 zł. co stanowi 99%. W ramach działu oświata środki wydatkowano na:
- Szkołę Podstawową Mirosławiec na plan 1 656 754 zł. wydatkowano 1 649 410 zł.
- Szkołę Podstawową Piecnik na plan 533430 zł. wydatkowano 527 419 zł;
- Gimnazjum na plan 406 300 zł. wydatkowani 396 520 zł.
- świetlice szkolne na plan 36 300 zł. wydatkowano 34 410 zł.;
- dowożenie uczniów na plan 83 000 zł. wydatkowano 82 430 zł.
- administracja placówek oświatowych na plan 280 000 zł. wydatkowano 273 157 zł.
- przedszkole na plan 304 000 zł. przekazano na konto zakładu budżetowego 304 000 zł.
- zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla nauczycieli, emerytów i rencistów na plan 10 464 zł. wydatkowano w całości.
Główną pozycję w jednostkach budżetowych stanowią płace i pochodne. Ich udział w budżecie oświaty stanowi 83% ogółu wydatków.
Realizacja wydatków rzeczowych przedstawia się następująco:
* Szkoła Podstawowa w Mirosławcu:
W ramach środków rzeczowych środki wydatkowano na:
- zapomogi z funduszu zdrowotnego dla nauczycieli,
- dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli,
- podróże służbowe,
- materiały i wyposażenie,
- naprawy i konserwacje,
- energia, woda, gaz,
- usługi pocztowe, telefoniczne, transportowe, kominiarskie,
- naprawa sprzętu ,
- przebudowa pomieszczeń biurowych,
- konserwacja kotłów gazowych
- prenumerata czasopism,
- pomoce naukowe.
* Szkoła Podstawowa w Piecniku:
W ramach wydatków rzeczowych środki wydatkowano na:
- zapomogi z funduszu zdrowotnego dla nauczycieli,
- dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli,
- podróże służbowe,
- materiały i wyposażenie,
- wywozy nieczystości,
- montaż systemu alarmowego,
- naprawa instalacji elektrycznej,
- naprawa kserokopiarki,
- usługi pocztowe, telefoniczne i kominiarskie,
- prenumerata czasopism,
- dokształcenie i doskonalenie zawodowe,
- wykonanie projektu sali gimnastycznej.
* Gimnazjum w Mirosławcu:
W ramach wydatków rzeczowych środki wydatkowano na:
- zapomogi z funduszu zdrowotnego dla nauczycieli,
- dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli,
- podróże służbowe,
- zakup materiałów a w tym: czystościowe, biurowe, materiały służące do celów remontowych i konserwacji,
- zestaw komputerowy,
- energię elektryczną, wodę i gaz,
- remonty bieżące,
- montaż systemu alarmowego,
- usługi pocztowe, telefoniczne, kominiarskie,
- wywozy nieczystości,
- naprawa sprzętu,
- prenumerata czasopism,
- dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli (Internet),
- nauczanie języka niemieckiego,
- zakup pomocy naukowych.
* Administracja Placówek Oświatowych:
W ramach wydatków rzeczowych środki wydatkowano na:
- zakup materiałów biurowych, czystościowych,
- materiały gospodarcze,
- zestaw komputerowy,
- zakup kalkulatorów,
- energię, wodę, gaz,
- usługi pocztowe i telefoniczne,
- naprawa taboretu gazowego kuchennego,
- prenumerata czasopism,
- szkolenia,
- usługi bhp i ppoż.
Kultura i sztuka:
Wydatki na plan 380 000 zł. zrealizowano w całości tj 100%., w tym:
- dotacja z budżetu gminy dla ośrodka Kultury i Sportu przekazano 360 000 zł.
- dotacja ze Starostwa Powiatowego dla Ośrodka Kultury i Sportu przekazano 5 000 zł.
- subwencja z Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa wydatkowana na remonty świetlic środowiskowych 15 000zł.
Ochrona zdrowia:
planowane środki wynoszą 135 623 zł. wydatkowano 135 613 zł. co stanowi 100%., w tym:
świetlicach, dofinansowanie Dnia Dziecka nad. j. Kosiakowo, wyjazd na mistrzostwa świata seniorów w kock-boxingu w USA, dofinansowanie Uczniowskiego Klubu Sportowego w zawodach unihokeja, organizacja Dni Mirosławca, zakup magnetowidu dlaGimnazjum w Mirosławcu, sfinansowanie udziału dzieci w dożynkach powiatowych, diety dla członków komisji ds. rozwiązywania problemów alkoholowych,
- wydatki związane z utrzymaniem Przychodni Zdrowia na plan 42 857 zł. zrealizowano 42 847 zł. co stanowi 100% z przeznaczeniem na energii, wodę, gaz, zrzut ścieków oraz wynagrodzenia dozorców.
Opieka społeczna:
Plan wydatków wynosił 963 324 zł. wydatkowano 954 673 zł co stanowi 99%.
Realizacja wydatków przedstawia się następująco:
- usługi opiekuńcze na plan 15 962 zł wydatkowano 15 869 zł.
- utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej na plan 160 038 zł wydatkowano 153 359 zł.
- dodatki mieszkaniowe na plan 322 042 zł. wydatkowano 322 042 zł.
- zasiłki rodzinne na plan 18 000 zł wydatkowano 16 250 zł.
- fundusz kombatantów na plan 2 480 zł wydatki 2 480 zł.
- składki na ubezpieczenia zdrowotne na plan 15 282 zł wydatkowano 15 155 zł.
- dożywianie uczniów w szkołach na plan 70 000 zł wydatkowano 69 998 zł.
- zasiłki na plan 359 520 zł. wydatkowano 359 520 zł; w ramach tej kwoty udzielono:
* 70 zasiłków stałych dla 10 osób na kwotę 24 984 zł.
* 80 zasiłków stałych wyrównawczych dla 7 osób na kwotę 16 581 zł.
* 204 zasiłki okresowe dla 70 osób na kwotę 36 315 zł.
* 306 rent socjalnych dla 28 osobna kwotę 109 464 zł.
* 90 zasiłków rodzinnych dla 8 osób na kwotę 3 194 zł.
* 109 zasiłków pielęgnacyjnych dla 11 osób na kwotę 12 956 zł.
Ponadto udzielono zasiłki celowe oraz pomoc w naturze dla 293 osób.
Kultura fizyczna:
Na planowaną kwotę 9 490 zł. wydatkowano 9 476 zł. co stanowi 100% z przeznaczeniem na utrzymanie stadionu.
Turystyka i wypoczynek :
Na planową kwotę 33 470zł. wydatkowano 33 437 zł. co stanowi 100%., w tym:
- utrzymanie schroniska w Hankach na plan 4 500 zł. wydatkowano w całości,
- promocję gminy na plan 28 970 zł wydatkowano 28 937 zł.
Różna działalność:
Na planowaną kwotę 426 zł. wydatkowano 426 zł. co stanowi 100%. z przeznaczeniem na aktualizację wykazów gospodarstw i działek rolnych.
Administracja:
Na planowaną kwotę 1 365 222 zł. wydatkowano 1 364 582 zł. co stanowi 100%.Wydatki w tym dziale dzielą się na następujące pozycje:
* Zadania zlecone
Na plan 68 000 zł wydatkowano 68 000 zł co stanowi 100%. Środki wydatkowano na płace i pochodne Kierownika USC oraz pracownika obrony cywilnej.
* Rada Gminy i Miasta
Na planowaną kwotę 90 860 zł. wydatkowano 90 810 zł. co stanowi 100%. Środki wydatkowano na ryczałt Przewodniczącego, diety i koszty dojazdu radnych, zakup materiałów biurowych i artykułów spożywczych na posiedzenia Rady i Zarządu oraz organizacja spotkania noworocznego.
* Zadania własne
Na planowaną kwotę 1 193 963 zł wydatkowano 1 193 377 zł co stanowi 100%.
Środki wydatkowano na płace i pochodne pracowników Urzędu oraz inwestycyjnych, energię cieplną i elektryczną, podróże służbowe, remonty bieżące samochodu, zakup materiałów biurowych, paliwa, prasy, naprawa i utrzymanie kserokopiarki, opłaty pocztowe, i telekomunikacyjne, wydatki związane z zatrudnieniem pracowników interwencyjnych (ekwiwalent za odzież, szkolenia bhp), składki do WOKISS, Stowarzyszenia Gmin Pojezierza Wałeckiego, Pomeranii oraz opłaty sądowe i komornicze.
W ramach pozycji inwestycje na plan 25 190 zł. przekazano na rachunek inwestycyjny 25 190 zł. Szczegółowa analiza przedstawiona będzie w pozycji inwestycje..
* Sołectwa
Plan wydatków wynosi 12 399 zł. wydatkowano 12 395 zł. co stanowi 100%. Środki wydatkowano na dojazdy sołtysów do Urzędu, wynagrodzenia sołtysów oraz rozmowy telefoniczne.
Bezpieczeństwo publiczne:
Plan wydatków wynosił 8 450 zł. wydatkowano 8 411 zł co stanowi 99%. Środki wydatkowano na zakup paliwa do motorówki w Drzewoszewie, montaż systemu alarmowego w pomieszczeniach Policji oraz koszty związane z utrzymaniem magazynu obrony cywilnej.
Urzędy naczelnych organów władzy, kontroli i sądownictwa:
Wydatki na plan 10 342zł. wydatkowano 10 333 zł co stanowi 100%, w tym:
- koszty związane z aktualizacją rejestru wyborców na plan 837 zł. wydatkowano w całości,
- koszty związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów Prezydenta rzeczypospolitej Polskiej na plan 9 505zł. wydatkowano 9 496 zł.
INWESTYCJE - na planowaną kwotę ogółem 710 340 zł. wydatkowano 710 114 zl. co stanowi 100%. Realizacja poszczególnych zadań przedstawia się następująco:
Rolnictwo:
Na planowaną kwotę 101 900 zł. wydatkowano 101 810 zł. W ramach tego działu realizowano zadania pod nazwą "Wykonanie hydroforni kontenerowej oraz sieci wodociągowej Jabłonowo-Piecnik". W roku 2000 wybudowano sieć wodociągową z rur PCV o śred. 110 i długości 4168 mb, łącząc ujęcia wodne Jabłonową z istniejącą siecią we wsi Piecnik i Kolonia Piecnik, jak również wykonano hydrofornię kontenerową.
Gospodarka komunalna:
Na planowaną kwotę 512 500 zł. wydatkowano 512 436 zł. co stanowi 100%. w tym:
* Kanalizacja sanitarna w mieście:
Na planowaną kwotę 368 510 zł. wydatkowano 368 508 zł. co stanowi 100%. W ramach tego zadania wykonano:
- sieć kanalizacyjną przy ul. Sprzymierzonych o długości 1036 mb.
- sieć kanalizacyjna przy ul. Nowej o długości 330,5 mb.
- sieć kanalizacyjną przy ul. Zamkowej o długości 960 mb.
- sieć kanalizacyjną przy ul. Parkowej o długości 335 mb.
- sieć kanalizacyjna przy ul. Spokojna - Dworcowa o długości 400 mb.
- sieć kanalizacyjną przy ul.Młyńskiej o długości 48 mb.
oraz wykonano ogrodzenie stawu doczyszczającego przy oczyszczalni ścieków oraz bramy wjazdowej.
* Oczyszczalnia ścieków w Piecniku
Na plan 12 600 zł. wydatkowano 12 600 zł. co stanowi 100% z przeznaczeniem na wykonanie prawidłowości rozruchu.
* Zagospodarowanie terenów wokół wysypiska śmieci:
Na plan 57 010 zł wydatkowano 57 002 zł. co stanowi 100% z przeznaczeniem na:
- opracowanie projektu rozbudowy budynku socjalno-biurowego na terenie wysypiska ,
- opracowanie projektu technicznego odwiertów do monitorowania wysypiska w zakresie oddziaływania na środowisko naturalne,
- ogrodzenie wysypiska,
- wykonanie dodatkowego wjazdu wraz z zagospodarowaniem terenu przy budynku socjalnym.
* Gazyfikacja:
Na plan 22 640 zł. wydatkowano 22 636 zł. co stanowi 100% z przeznaczeniem na wykonanie stacji uzdatniania wody oraz miernika ciepła.
* Flektryfikacja:
Na plan 4 400 zł. wydatkowani 4 400 zł. co stanowi 100% z przeznaczeniem na ustawienie lampy ze słupem na ul. radosnej oraz naprawa oświetlenia w parku.
* Wodociąg w mieście:
na plan 18 450 zł. wydatkowano 18 445 zł. co stanowi 100% z przeznaczeniem na wykonanie sieci wodociągowej do budynków przy ul. Parkowej oraz budowa odcinka sieci wodociągowej przy ul. Wolności.
* Chodniki i przystanki autobusowe:
Na plan 16 450 zł. wydatkowano 16 422 zł. co stanowi 100%. Środki wydatkowano na wykonanie dokumentacji chodnika do Osiedla XXX-lecia LLP oraz prace geodezyjne. Ponadto wykonano 2 przystanki autobusowe tj. w Próchnowie i Jadwiżynie.
* Działki:
Na plan 3 770 zł. wydatkowano 3 761 zł. co stanowi 100% z przeznaczeniem na zakup działek w Bronikowie i Łowiczu z przeznaczeniem na boiska sportowe.
* Budownictwo spółdzielcze:
Na plan 8 670 zł. wydatkowano 8 662 zł. co stanowi 100%. Środki wydatkowano na wykonanie dokumentacji pod budownictwo mieszkaniowe.
Gospodarka mieszkaniowa:
Na planowaną kwotę 16 950 zł. wydatkowano 16 931 zł. co stanowi 100%. W ramach tego zadania wykonano:
- zakupiono i dostarczono blachę w ilości 145 m² na wymianę pokrycia dachowego budynku mieszkalnego przy ul. Parkowej 2 oraz końcowe zapłaty za wymianę pokrycia dachowego ul. Zamkowa 14 i 16.
Oświata:
na planowaną kwotę 10 000 zł. wydatkowano 10 000 zł. co stanowi 100% z przeznaczeniem na wykonanie dokumentacji na rozbudowę gimnazjum.
Administracja samorządowa:
Na plan 25 190 zł. wydatkowano 25 190 zł. co stanowi 100%. Środki wydatkowano na modernizację istniejącej sieci komputerowej w Urzędzie wraz z wymianą serwera sieciowego. Zakupiono i zainstalowano nowe środowisko sieciowe WINDOWS NT 4.0.
Reasumując stwierdza się, iż budżet był realizowany zgodnie z planem zatwierdzonym przez Radę Gminy i Miasta przestrzegając zasad dyscypliny budżetowej oraz ustawę o zamówieniach publicznych. W wyniku dodatkowych wniosków Zarządu poza zatwierdzonym budżetem na rok 2000 dodatkowe środki w kwocie 170 301 zł. na kontynuowanie zadań inwestycyjnych. w tym:
- dotacja na dofinansowanie zadania pn "Sieć wodociągowa w Piecniku" - 20 000 zł.
- subwencja na "Wykonanie hydroforni kontenerowej w m. Jabłonowo i sieci wodociągowej Jabłonowo - Piecnik" - 55 233 zł.
- subwencja na "Budowę kanalizacji sanitarnej w mieście" - 95 068 zł.
GOSPODARKA POZABUDŻETOWA
Instytucje upowszechniania kultury:
* Ośrodek Kultury i Sportu
Dochody na plan 402 797 zł. zrealizowano 424 910 zł. co stanowi 105%.w tym:
- dochody własne na plan 42 797 zł. wpłynęło 64 910 zł. co stanowi 152%
- dotacja na plan 360 000 zł. wpłynęła w całości.
Wydatki na plan 402 797 zł. zrealizowano 384 190 zł. co stanowi 95%., w tym:
- płace i pochodne na plan 211 726 zł wydatkowano 195 913 zł. co stanowi 93%;
- delegacje, diety sportowców, koszty przejazdu sędziów, delegacje trenerów, delegacja kół zainteresowań i inne koszty na plan 15 824 zł. wydatkowano 17 156 zł.;
- materiały, w tym zakup materiałów biurowych, środków czystości, materiałów dekoracyjnych, gospodarczych, zakupy sprzętu merytorycznego, nagrody, zakup materiałów dla celów działalności zespołów, sprzęt gospodarczy na plan 33 520 zł wydatkowano 40 361 zł.;
- energia cieplna i elektryczna orz woda na plan 83 820 zł. wydatkowano 50 948 zł.
- usługi a w tym: transport, naprawa sprzętu, organizacja imprez, usługi pocztowe i telefoniczne, wywozy nieczystości, usługi pralnicze, opłaty za wpisowe, ubezpieczenie ZAIKS, umowy - zlecenia trenerów, szkolenia, organizacja imprez i obozu, prowizje bankowe,
- zakup książek do biblioteki na plan 4 060 zł. wydatkowano 3 947 zł.
* Przedszkole Samorządowe
Dochody na plan 469 550 zł. zrealizowano 436 640 zł co stanowi 93%. w tym:
- dochody własne na plan 165 550 zł. wpłynęło 130 340 zł.
- dotacja na plan 304 000 zł. wpłynęła w całości.
Dochody własne to: odpłatność za przedszkole, zwrot za wyżywienie personelu oraz wpłaty za zlewki.
Wydatki na plan 470 550 zł. zrealizowano 467 051 zł. realizacja wydatków przedstawia się następująco:
- płace i pochodne na plan 330 600 zł. wydatkowano 336 781 zł;
- dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli na plan 7 000 zł. wydatkowano 7 743 zł.;
- środki żywności na plan 75 000 zł. wydatkowano 57 978 zł.;
- materiały, a w tym: środki czystościowe oraz materiały gospodarcze na plan 5 000 zł. wydatkowano 5 872 zł.
- energia, woda, gaz na plan 30 000 zł. wydatkowano 32 058 zł.;
- usługi, w tym: konserwacja dźwigu, usługi telefoniczne, wywóz nieczystości, wymiana czujnika temperatury wody, oczyszczenie kotła, prenumerata prasy, usługi BHP, koszty i prowizje bankowe, prace elektryczno - pomiarowe na plan 4 500 zł. wydatkowano 9 404 zł.;
- zakup pomocy naukowych na plan 1 950 zł. wydatkowano 1 590 zł.
Realizacja budżetu Gminy iMiasta w Mirosławcu za okres 01.01.2000 r. - 31.12.2000 r.
Dział |
Nazwa |
Plan |
Wykonanie |
% |
|
DOCHODY |
|
|
|
40 |
Rolnictwo |
92 233 |
92 148 |
100 |
70 |
Gospodarka komunalna |
172 068 |
139 983 |
81 |
74 |
Gospodarka mieszkaniowa oraz niematerialne usługi komunalne |
692 142 |
625 988 |
90 |
79 |
Oświata i wychowanie |
52 728 |
52 117 |
99 |
83 |
Kultura i sztuka |
20 000 |
20 000 |
100 |
86 |
Opieka społeczna |
571 961 |
570 045 |
100 |
88 |
Turystyka i wypoczynek |
4 500 |
4 500 |
100 |
89 |
Różna działalność |
426 |
426 |
100 |
90 |
Dochody od osób prawnych i fizycznych |
2 675 093 |
2 618 473 |
98 |
91 |
Administracja |
167 866 |
167 853 |
100 |
93 |
Bezpieczeństwo publiczne |
1 000 |
1 000 |
100 |
97 |
Różne rozliczenia |
3 002 398 |
3 090 119 |
103 |
99 |
Urzędy naczelnych organów władzy, kontroli i sądownictwa |
10 342 |
10 333 |
100 |
|
RAZEM DOCHODY |
7 462 757 |
7 392 985 |
99 |
|
WYDATKI |
|
|
|
40 |
Rolnictwo |
185 100 |
184 827 |
100 |
50 |
Transport |
64 000 |
63 903 |
100 |
70 |
Gospodarka komunalna |
829 122 |
795 705 |
96 |
74 |
Gospodarka mieszkaniowa oraz niematerialne usługi komunalne |
452 940 |
452 685 |
100 |
79 |
Oświata i wychowanie |
3 310 248 |
3 277 810 |
99 |
83 |
Kultura i sztuka |
380 000 |
380 613 |
100 |
85 |
Ochrona zdrowia |
135 623 |
135 613 |
100 |
86 |
Opieka społeczna |
963 324 |
954 673 |
99 |
87 |
Kultura fizyczna i sport |
9 490 |
9 476 |
100 |
88 |
Turystyka i wypoczynek |
33 470 |
33 437 |
100 |
89 |
Różna działalność |
426 |
426 |
100 |
91 |
Administracja samorządowa |
1 365 222 |
1 364 582 |
100 |
93 |
Bezpieczeństwo publiczne |
8 450 |
8 411 |
100 |
99 |
Urzędy naczelnych organów władzy, kontroli i sądownictwa |
10 342 |
10 333 |
100 |
|
RAZEM WYDATKI |
7 747 757 |
7 671 881 |
99 |
Informacja z wykonania zadań rzeczowych za rok 2000
Rolnictwo:
W 2000 r. na terenie Gminy Mirosławiec wykonano następujące prace:
- remont instalacji elektrycznych - 1 szt.
- remont studni - 2 szt. (Jabłonowo, Łowicz Wałecki)
- remont i utrzymanie Klubów Rolnika - 3 szt. ( Piecnik, Jabłonowo, Łowicz Wałecki)
- wykonanie gablot informacyjnych na terenie gminy.
Gospodarka komunalna:
W zakresie wodociągowania - planowane wykonanie:
- budowa sieci wsi Piecnik - Kol. Piecnik
- uzbrojenie działek we wsi Piecnik po realizacji wcześniejszego zadania.
W wyniku wykonania szczegółowej dokumentacji techniczno-geologicznej oraz ustalenia zasobów wód w studni na Kol. Piecnik wykonanych przez geologa Pana Bogusława Graczyka stwierdzono bardzo duże rozbieżności aktualnych wyników wydajnościowych z danymi zawartymi w posiadanej dokumentacji. Wydajność studni jest mała w stosunku do zapotrzebowania, dlatego podjęto decyzję o budowie wodociągu z miejscowości Jabłonowo do miejscowości Piecnik, ujętego w programie wodociągowania gminy, który zasilany będzie już z istniejącego otworu studziennego zlokalizowanego w Jabłonowie. Studnia AWRSP i posiada wydajność 15 m³ /h przy Q eksploatacyjnym 1m. Głębokość studni 58 mb przy kolumnie filtracyjnej 23,4 mb. Powyższa studnia w pełni zabezpieczy potrzeby wsi Jabłonowo, Jabłonkowo oraz wieś Piecnik i Kol. Piecnik.
Wykonanie:
Przeprowadzono badania hydrologiczne celem ustalenia zasobów wydajności studni na Kol. Piecnik.
Przejęto notarialnie od AWRSP oddział w Wałczu studnie we wsi Jabłonowo celem zasilenia w wodę wsi Jabłonowo, Jabłonkowo, Piecnik, Kol. Piecnik zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną przez Biuro Projektowe Ryszarda Żółtowskiego Złotów.
W trybie przetargu nieograniczonego wyłoniono wykonawcę robót tj. "MAZ-BUD" Zakład Ogólnobudowlany Instalatorstwa Sanitarnego i Gazu Bolesław Mazur, Mirosławiec ul. Orla 1b.
W terminie do 30 grudnia 2000 r. wybudowano sieć wodociągową z rur PCV fi 110o dł. 4.168 mb łącząc ujęcie wodne Jabłonowo z istniejącą siecią we wsi Piecnik i Kol.Piecnik, jak również wykonano hydrofornię kontenerową. W roku 2001 pozostaje do wykonania zasilenie hydroforni w energię elektryczną oraz doprojektowanie i wykonanie odcinka sieci wodociągowej o dł. ok. 350 mb do miejscowości Jabłonkowo.
Drogi :
Częściowa naprawa nawierzchni ul. Zamkowej oraz ul. Orlej - dojazd do Metaltechu.
Poprawienie części nawierzchni dróg gminnych w Jabłonowie oraz drogi pomiędzy Jabłonkowem a Drzewoszewem poprzez nawiezienie ścinek asfaltu. Dalsza poprawa nawierzchni drogi Sadowo - Setnica poprzez nawiezienie gruzu i żwiru w celu podniesienia korony drogi na długości 570 mb oraz wyprofilowanie oraz zagęszczenie konstrukcji drogi na powierzchni 1928 m².
Dojazd do posesji ul. Kościuszki 8 od strony ul. Wolności. Dalsza realizacja drogi 40-lecia PRL.
Kanalizacja sanitarna na terenie miasta:
Ulica |
Wykonawca |
Średnica |
jm |
Ilość |
Sprzymierzonych |
Gazpol Koszalin |
200 |
mb |
809 |
100 |
mb |
205 (tłoczny) |
||
Zamkowa |
MAZ-BUD Mirosławiec |
200 |
mb |
426 |
160 |
mb |
516,6 |
||
110 |
mb |
17,4 |
||
Nowa |
MAZ-BUD Mirosławiec |
200 |
mb |
239 |
160 |
mb |
91,5 |
||
Parkowa (do bud. ZR) |
ZULiM Człopa |
200 |
mb |
258 |
160 |
mb |
77 |
||
Spokojna - Dworcowa |
SRPD Mirosławiec |
200 |
mb |
400 (przed odbiorem) |
Przyłącza sanitarne Młyńska 3 |
Zakład Inst.Sanit.Co i Gazu H.Skorek |
160 |
mb |
39 |
|
|
110 |
mb |
9 |
Sprzymierzonych 42 |
H.Skorek |
160 |
mb |
17 |
|
|
110 |
mb |
5 |
|
RAZEM |
200 |
mb |
2 132 |
160 |
mb |
741,1 |
||
110 |
mb |
236,4 |
||
OGÓŁEM |
|
mb |
3 109,50 |
Wykonano również ogrodzenie stawu doczyszczającego przy oczyszczalni ścieków w Mirosławcu o dł. 180 mb. oraz bramy wjazdowej. Ogrodzenie wykonał Metaltech Mirosławiec
Wysypisko śmieci:
Opracowano projekt rozbudowy budynku socjalno-biurowego na terenie wysypiska przez p. Bartosika. Opracowano projekt techniczny odwiertów do monitorowa wysypiska w zakresie oddziaływania na środowisko naturalne. Wykonanie 3 otworów pizometrycznych przez Zakład Studniarski Adam Wieczorek Wałcz, o łącznej dł. 60 mb.
Ogrodzono wysypisko komunalne z siatki na słupkach stalowych o dł. 517 mb. wykonał ZULiM Człopa. Częściowo nasadzono zieleń stanowiącą strefę ochronną przez pracowników interwencyjnych (sadzonki dostarczył darmowo p. Adamski). SPRPD wykonała dodatkowego wjazdu wraz z zagospodarowaniem terenu przy budynku biuro-socjalnym. Wg zaleceń Sanepidu Wałcz zostały wykonane:
- zbiornik na nieczystości płynne
- zamontowano przepływowy podgrzewacz wody
- uruchomiono studnię głębinową wody użytkowej.
Prace wykonał Zakład Instalatorstwa Sanitarnego CO i Gazu H.Skorek.
Chodniki:
Przy współpracy pomiędzy Zakładem telefonicznym NETIA a Gminą Mirosławiec wykonano częściowej wymiany chodnika we si Łowicz Wałecki. Firma NETIA sfinansowała materiał oraz transport, a pracownicy interwencyjni zatrudnieni przez Gminę ułożyli chodnik z kostki brukowej o dł. 221 mb. Opracowanie dokumentacji chodnika do Osiedla XXX-lecia LLP łącznie z pracami geodezyjnymi.
Wykonanie 2 przystanków autobusowych w Próchnowie i Jadwiżynie.
Wymiana pokryć dachowych:
Zakupiono i dostarczono blachę trapezową powlekaną w ilości 145 m² na wymianę pokrycia dachowego budynku mieszkalnego przy ul. Parkowej 2 zamieszkałego przez P. Cołosia Edwarda. . Prace wymiany pokrycia wykona lokator we własnym zakresie.
Końcowe zapłaty za wymianę pokryć dachowych budynków mieszkalnych przy. ul. Zamkowej 14 i16w Mirosławcu.
Sport:
W ramach prac sponsorowanych przez Zakład Usług Melioracyjnych i Leśnych Andrzej Gostołek Człopa na płycie treningowej został wykonany wychwytacz piłek o wysokości 4,5 m na słupach żelbetonowych z siatki ocynkowanej i długości 71 m o ogólnej powierzchni 319,5 m².
Informatyka:
Wykonano modernizację istniejącej sieci komputerowej Urzędu Gminy iMiasta Mirosławiec wraz z wymianą serwera sieciowego. Zakupiono i zainstalowano nowe środowisko sieciowe WINDOWS NT 4.0.
Oczyszczalnia Piecnik:
Zakończenie prac rozruchowych oczyszczalni ścieków w szkole w Piecniku.
Gazyfikacja:
Zamontowanie stacji uzdatniania wody w kotłowniach gazowych oraz montaż mierników ciepła.
Energetyka:
Ustawienie nowej lampy parkowej przy ul. Radosnej w Mirosławcu oraz naprawa zdewastowanych lamp w parku.
Wodociągi w mieście:
Wykonanie zasilenia w wodę budynków byłego zakładu rolnego przy ul. Parkowej (końcowe rozliczenie).
Zakup działek:
Zakup 2 działek w Bronikowie i Łowiczu Wałeckim z przeznaczeniem na boiska sportowe.
Budownictwo spółdzielcze:
Zapłata za wykonanie dokumentacji technicznej pod budownictwo spółdzielcze przy ul. Polnej w Mirosławcu.
Oświata:
Opracowanie dokumentacji na budowę Gimnazjum w Mirosławcu.
Remonty:
1. Wymiana okien: (zakup UGiM, montaż lokator - 19 szt.)
- ul. Wolności 16/5 - 4 szt.
- ul. Kościuszki 15/1 - 2 szt.
- ul. Młyńska 3/1 - 1 szt.
- ul. Zamkowa 16/4 - 2 szt.
- ul. Wolności 5/2 - 3 szt.
- ul. Wolności 42/1 - 2 szt.
- ul. Wolności 42/3 - 1 szt.
- ul. Wałecka 6/2 - 1 szt.
- ul. Wolności 14/3 - 1 szt.
- ul. Wałecka 16/1 - 2 szt.
2. Wymiana drzwi: ( zakup UGiM, montaż lokator - 5 szt.)
- ul. Sprzymierzonych 23/2 - 1 szt.
- ul. Zamkowa 10A - 1 szt.
- ul. Wolności 42/3 - 1 szt.
- ul. Zamkowa 10B -1 szt.
- ul. Wolności 9 - 1 szt.
- ul. Nowa 33 - wejście do budynku - 1 szt.
3. Piece kaflowe / przestawienie:
- ul. Orla 3/9 - 1 szt.
4. Remont i malowanie klatek schodowych:
- Sprzymierzonych 34
- ul. Spokojna 4,
5. Przemurowanie kominów:
- ul. Wolności 51 - 1 szt.
6. Docieplenie, elewacje:
- ul. Wolności 12 - wyk. 1999 r. rach. 2000 r.
7. Ocieplenie wewnętrzne ścian:
- ul. Wolności 9 - 25 m²
- ul. Sprzymierzonych 57 - 32 m²
8. Przyłącza kanalizacyjne:
- ul. Kościuszki 10,
- ul. Zamkowa 41,
- Spokojna 7.
9. Remonty dachów:
- ul. Akacjowa 1 - 1040 m² - wymiana pokrycia papowego
- ul. Akacjowa 3 - 160 m² - częściowy remont- wymiana pokrycia papowego.
10. Inne:
- Wykonanie instalacji wodno-kanalizacyjnej - montaż urządzeń łazienkowych - ul. Zamkowa 41.
- Zakup materiałów na wykonanie WC - ul. Sprzymierzonych 42.
- Remont stropu i podłogi - ul. Wałecka 6/2.
- Remont schodów - ul. Wolności 5 i Wałecka 14.
- Remont łazienki - ul. Sprzymierzonych 37.
Przeglądy:
1. Przegląd instalacji gazowych.
2. Przegląd przewodów kominowych i wentylacyjnych.
Przegląd stanu sprawności technicznej budynków komunalnych.
Zieleń miejska:
1. Zakup trawy na trawniki - 10 kg.
2. Zakup nawozu do trawników - 40 kg.
3. Wykonanie trawnika przy bloku komunalnym przy ul. Wolności 22.
4. Zakup sadzonek kwiatowych - niecierpek, lobelia, petunia, pelargonia, aksamitka - 6 700 zł.
5. Zakup opryskiwacza do utrzymania zieleni.
Oczyszczanie miasta:
1. Remont koszy ulicznych.
2. Zakup pojemników SM-110 (cmentarz komunalny w Mirosławcu) - 30 szt.
3. Wykonanie opaski betonowej budynku mieszkalnego przy ul. Wolności 22 - 14 szt.
Inne:
1. Zakup książek opłat z tytułu najmu lokalu - 200 szt.
2. Montaż wodomierzy w mieszkaniach komunalnych - 6szt.
3. Dezynsekcja budynku komunalnego przy ul. Akacjowej oraz piwnicy w budynku przy ul. Wolności 22.
4. Zakup flag biało-czerwonych - 50 szt.
5. Zakup kompletów choinkowych (dekoracja miasta z okazji Świąt Bożego Narodzenia) - 40 szt.
Straż Pożarna:
1. Place kierowników i komendanta - 15 561,91 zł.
2. Podatek PIT - 1 701,43 zł.
3. Wypłaty na pożary - 11 267,34 zł.
4. Zakup paliwa - 5 300,20 zł.
5. Ubezpieczenia ( w tym zdrowotne, strażaków NW, samochodowe OC) - 5 621,67.
6. Energia - 2 285,25 zł, w tym:
- gaz - 1 020,11 zł.
- energia elektryczna - 1 265,14 zł.
7. Usługi, w tym: obsługa pieca co, przegląd techniczny samochodów, naprawa samochodu - 2 122,78 zł.
8. Inwestycje - 17 054,50 zł.
9. Zakupy sprzętu i części - 1 008,22 zł.
10. Delegacje - 92,40zł.
11. Dzień Strażaka, zawody sportowo-pożarnicze, delegacja z Prenzlau, Turniej OTWP, wyjazd do Niemiec - 4 842,30 zł.
12. napoje - szkolenia - 1 768,30 zł.
RAZEM - 68 626,30 zł.
Sprzedaż mienia komunalnego:
1. Lokale mieszkalne na terenie miasta:
- ul. Parkowa 3/16
- ul. Wolności 22/13
- ul. Kościuszki 1/1
- ul. Spokojna 2/11
- ul. Sprzymierzonych 23/4
- ul. Parkowa 3/33
- ul. Zamkowa 16/3
- ul. Wolności 31A/1
- ul. Parkowa 3/26
- ul. Wolności 31A/5
- ul. Nowa 40/11
- ul. Nowa 40/8
- ul. Sprzymierzonych 23/2
- ul. Młyńska 3/1
2. Lokale mieszkalne na terenie gminy:
- Hanki 10
- Piecnik 12/1
- Piecnik 12/2
- Jabłonowo 14/2
- Hanki 24
- Hanki 60.
3. Działki pod budownictwo mieszkaniowe:
- nr 241/1 pow. 965 m²
- 69 pow. 839 m²
- nr 70 pow. 883 m²
- nr 92/1 pow. 312 m²
- nr 93/1 pow. 443 m²
- ul. 94/1 pow. 325 m²
- 33/2 pow. 0,18 ha (Toporzyk)
- nr 71 pow. 917 m²
- nr 32/10 pow. 1118 m²
- nr 32/11 pow. 1748 m²
- nr 108/1 pow. 1462 m² (Piecnik)
- nr 32/12 pow. 1568 m²
4. Działki rolne:
- nr 34/1 pow. 0,29 ha (Toporzyk)
- nr 38/2 pow. 0,50 ha (Piecnik)
- nr 263 pow. 1,71 ha (obręb nr 34 Mirosławiec)
- nr 84/11 pow.671 m² (Łowicz Wałecki)
- nr 58/15 pow. 0,11 ha ( Łowicz Wałecki)
- nr 58/18 pow. 0,03 ha (Łowicz Wałecki)
- nr 62/5 pow. 0,18 ha (Łowicz Wałecki)
- nr 265/12 pow. 1,01 ha (obręb nr 34 Mirosławiec)
- nr 345/1 pow. 0,47 ha (Drzewoszewo)
- nr 102/1 pow. 863 m² (Piecnik)
5. Sprzedaż działek pod garażami:
- nr 217/17 pow. 20 m²
- nr 217/16 pow. 19 m²
- nr 217/34 pow. 19 m²
- nr 217/33 pow. 19 m²
- nr 217/13 pow. 21 m².