W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Mirosławcu  
ul. Wolności 37
78-650 Mirosławiec
tel.: +48 (67) 259 50 42; fax: + 48 (67) 259 61 88  
NIP: 765 100 33 97 REGON:00124 15 40
Serwis www: miroslawiec.pl 
TERYT: 3217033
adres skrytki ePUAP: /3217033/skrytka  
email: urzad@miroslawiec.pl


Dane dla kontrahentów do wystawiania faktur:
GMINA MIROSŁAWIEC 
ul. Wolności 37, 78-650 Mirosławiec
NIP:  765 160 34 18 REGON: 570791508
Skrzynka PEPPOL: GMINA MIROSŁAWIEC
Nr PEPPOL: 7651603418 

UCHWAŁA NR X/72/2003 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 29 września 2003 r. w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu

Szczegóły
jakiego organu Rady Miejskiej
z dnia
w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu
status uchwały unieważniona

UCHWAŁA NR X/72/2003

Rady Miejskiej w Mirosławcu

z dnia 29 września 2003 r.

w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu

Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. nr 142 poz. 1591 ze zmian.) Rada Miejska w Mirosławcu uchwala co następuje:

§ 1. 

1. Projekt budżetu miasta i gminy w Mirosławcu na rok kalendarzowy przygotowuje Burmistrz.

2.  Przy przygotowaniu projektu budżetu udział biorą:

-  Skarbnik,

-  pracownicy merytoryczni, do których należy nadzór nad poszczególnymi zagadnieniami,

-  kierownicy jednostek budżetowych, zakładów budżetowych, instytucji kulturyprowadzących samodzielną gospodarkę finansową;

3.  Burmistrz Gminy i Miasta w terminie do 15 września wyda zarządzenie w sprawie przygotowania materiałów do projektu budżetu.

§ 2. Pracownicy merytoryczni oraz kierownicy jednostek budżetowych, zakładów budżetowych, instytucji kultury przygotowują materiały planistyczne na drukach według określonych wzorów załączonych do zarządzenia wraz z objaśnieniami do planowanych dochodów i wydatków ujętych w zestawieniach tabelarycznych.

§ 3. Ostateczny termin złożenia materiałów planistycznych przez osoby wymienione w § 2 ustala się na 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.

§ 4. Materiały składane są do Skarbnika, który nadzoruje terminowe złożenie materiałów i ich kompletność.

§ 5. Na podstawie otrzymanych materiałów planistycznych Skarbnik opracowuje do projektu budżetu zestawienia tabelaryczne:

1.  Projektowany plan dochodów budżetu z wyodrębnieniem:

1)  dochodów z podatków i opłat

2)  dochodów z majątku gminy,

3)  dochodów z tytułu innych należności gminy określonych ustawami,

4)  subwencji z budżetu państwa,

5)  dotacji na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie,

6)  dotacji na dofinansowanie zadań własnych gminy

2.  Wydatki budżetu z wyodrębnieniem:

1)  wydatków bieżących z tego:

-  wynagrodzeń,

-  pochodnych od wynagrodzeń,

-  dotacji dla zakładów budżetowych i instytucji kultury,

-  innych dotacji.

2)  wydatków majątkowych.

§ 6. Opracowane przez Skarbnika zestawienia tabelaryczne Burmistrz Gminy i Miasta analizuje i koryguje, po czym sporządza projekt uchwały budżetowej.

§ 7. Projekt uchwały budżetowej powinien zawierać:

1. Prognozowane dochody budżetu według ważniejszych źródeł i działów klasyfikacji budżetowej.

2. Wydatki budżetu w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem:

1)  wydatków bieżących z tego:

-  wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,

-  dotacji,

-  wydatków na obsługę długu publicznego,

-  wydatków z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez gminę.

2)  wydatków majątkowych.

3. Kwotę ogólnej rezerwy budżetowej.

4. Kwotę deficytu lub nadwyżki budżetowej.

5. Źródło pokrycia lub przeznaczenia nadwyżki budżetowej.

6. Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi.

7. Plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych i środków specjalnych.

8. Plan przychodów i wydatków funduszy celowych.

9. Wysokość dotacji dla gminnych instytucji kultury.

10. Zakres i kwoty dotacji przedmiotowych i innych.

11. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie.

12. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze porozumień między jednostkami samorządowymi.

13. Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatków na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

14. Wydatki jednostek organizacyjnych gminy.

15. Określenie maksymalnej wysokości kredytów i pożyczek krótkoterminowych przewidywanych do zaciągnięcia w roku budżetowym.

16. Upoważnienia dla Burmistrza Gminy i Miasta wynikające z ustawy z 26 listopada 1998 o finansach publicznych.

§ 8. Do projektu uchwały budżetowej poza projektem budżetu Burmistrz Gminy i Miasta dołącza:

1. Informację o stanie mienia komunalnego w szczegółowości określonej w art. 120 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych obejmującej okres od 30 września roku poprzedniego do 30 września roku bieżącego.

2. Objaśnienia do planowanych dochodów i wydatków.

3. Wykaz zadań inwestycyjnych finansowanych z budżetu gminy i miasta z uwzględnieniem następujących danych:

- nazwa i lokalizacja inwestycji,

- planowane nakłady na dany rok budżetowy.

4. Informację o sytuacji finansowej gminy z uwzględnieniem kredytów długoterminowych, nadwyżki budżetowej, obligacji.

§ 9. Projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz informacją o stanie mienia komunalnego Burmistrz Gminy i Miasta w terminie do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy przedkłada Radzie Miejskiej oraz przesyła Regionalnej Izbie Obrachunkowej celem zaopiniowania.

§ 10. Burmistrz Gminy i Miasta podaje do publicznej wiadomości założenia do projektu budżetu przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy i Miasta od 2015 listopada przez okres 2 tygodni.

§ 11. 

1. projekt budżetu analizują komisje Rady Miejskiej i dokonują jego oceny formułując wnioski "Opinia dot. projektu budżetu".

2.  Komisje Rady Miejskiej proponujące wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie zobowiązane są wskazać źródło finansowania.

3.  Opinie komisji przedstawione są Przewodniczącemu Rady Miejskiej i Burmistrzowi Gminy i Miasta do 30 listopada.

4.  Wszelkie propozycje zmian wynikające z opinii Komisji Rady Miejskiej Burmistrz przedstawia na sesji budżetowej w formie autopoprawki.

§ 12. Uchwałę budżetową Rada Miejska uchwala przed rozpoczęciem roku budżetowego a w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż do dnia 31 marca roku budżetowego.

§ 13. Traci moc uchwała nr XXIII/126/97 Rady GminyiMiastawMirosławcu z dnia 4 lipca 1997 r. w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy i miasta Mirosławiec oraz wprowadzania zmian do budżetu.

§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta.

§ 15. Uchwała wchodzi wżycie z dniem podjęcia.

Uzasadnienie

Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym obliguje Radę Miejską do sporządzenia procedury uchwala budżetu.

Procedurę uchwalania budżetu oparto o przepisy prawne, głównie o ustawę z 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych

Powiadom znajomego