UCHWAŁA NR XXXVII/200/2005 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 24 października 2005 r. w sprawie zmian w budżecie gminy i miasta Mirosławiec na 2005 r.
jakiego organu | Rady Miejskiej |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | zmian w budżecie gminy i miasta Mirosławiec na 2005 r. |
status uchwały | obowiązująca |
UCHWAŁA NR XXXVII/200/2005
Rady Miejskiej w Mirosławcu
z dnia 24 października 2005 r.
w sprawie zmian w budżecie gminy i miasta Mirosławiec na 2005 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. nr 142 poz. 1591 ze zmian.) art. 109 i 112 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity z 2003 r. Dz.U. nr 15 poz. 148ze zmian.) Rada Miejska uchwala co następuje:
§ 1. Zwiększa się dochody budżetu gminy i miasta o kwotę 109 200 zł. Zmiany zawiera załącznik nr 1.
§ 2. Zwiększa się wydatki budżetu gminy i miasta o kwotę 109 200 zł. Zmiany zawiera załącznik nr 2.
§ 3. Dokonuje się przemieszczenia wydatków w kwocie 47 988 zł. Zmiany zawiera załącznik nr 3.
§ 4. Traci moc załącznik nr 7 do uchwały XXXVI/194/2005 z dnia 29 września 2005 r. "Limit wydatków budżetowych na wieloletnie programy inwestycyjne Gminy i Miasta Mirosławiec w 2005 r."
§ 5. Ustala się "Limit wydatków budżetowych na wieloletnie programy inwestycyjne Gminy i Miasta Mirosławiec w 2005 r." stanowiący załącznik nr 4.
§ 6. Po dokonanych zmianach budżet zamyka się:
a) dochodami w kwocie 12 743 164 zł, w tym na plan finansowy dotacji na zadania zlecone i własne 1791 018 zł.;
b) wydatkami w kwocie 12 288 980 zł w tym na plan finansowy wydatków realizowanych z dotacji na zadania zlecone i własne 1 791 018 zł.
c) wynikiem finansowym (nadwyżką) w wysokości 454 184 zł. Nadwyżka przeznaczona zostanie na spłatę rat kredytów.
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta.
§ 8. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, ma zastosowanie do budżetu roku kalendarzowego 2005 i stanowi podstawę do korekty układu wykonawczego i realizacji budżetu.
Załącznik do Uchwały Nr XXXVII/200/2005
Rady Miejskiej w Mirosławcu
z dnia 24 października 2005 r.
Zwiększenie dochodów
Dział |
Rozdział |
§ |
Nazwa podziałki klasyfikacji budżetowej |
Zwiększenie |
Zmniejszenie |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
758 |
|
|
Różne rozliczenia |
31 200 |
|
75814 |
|
Różne rozliczenia finansowe |
31 200 |
|
|
0920 |
Pozostałe odsetki |
31 200 |
|
||
853 |
|
|
Pozostałe działania w zakresie polityki społecznej |
78 000 |
|
85395 |
|
Pozostała działalność |
78 000 |
|
|
6260 |
Dotacje otrzymywane z funduszy celowych na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji i zakupów inwestycyjnych jednostek sektora finansów publicznych |
78 000 |
|
||
Ogółem |
109 200 |
|
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXXVII/200/2005
Rady Miejskiej w Mirosławcu
z dnia 24 października 2005 r.
Zwiększenie wydatków
Dział |
Rozdział |
§ |
Wyszczególnienie |
Zwiększenia |
Zmniejszenia |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
853 |
|
|
Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej |
104 000 |
|
85395 |
|
Pozostała działalność |
104 000 |
|
|
|
Urząd Gminy i Miasta |
104 000 |
|
||
6060 |
|
104 000 |
|
||
801 |
|
|
Oświata i wychowanie |
5 200 |
|
80104 |
|
Przedszkola |
5 200 |
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
5 200 |
|
||
OGÓŁEM |
109 200 |
|
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXXVII/200/2005
Rady Miejskiej w Mirosławcu
z dnia 24 października 2005 r.
Przemieszczenie wydatków
Dział |
Rozdział |
§ |
Wyszczególnienie |
Zwiększenia |
Zmniejszenia |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
750 |
|
|
Administracja publiczna |
22 888 |
8 638 |
75023 |
|
Urzędy gmin(miast i miast na prawach powiatu) |
22 888 |
8 638 |
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
8 638 |
|
||
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenia roczne |
|
8 638 |
||
4270 |
Zakup usług remontowych |
14 250 |
|
||
801 |
|
|
Oświata i wychowania |
10 850 |
1 085 |
80101 |
|
Szkoły podstawowe |
10 850 |
10 850 |
|
|
Zespół Szkół w Mirosławcu |
10 850 |
10 850 |
||
4170 |
Wynagrodzenie bezosobowe |
3 500 |
|
||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
|
3 500 |
||
4270 |
Zakup usług remontowych |
|
7 350 |
||
6060 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
7 350 |
|
||
852 |
|
|
Pomoc społeczna |
14 250 |
28 500 |
|
85212 |
|
Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego |
11 633 |
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
5 000 |
|
||
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
910 |
|
||
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
123 |
|
||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
400 |
|
||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
600 |
|
||
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
3 000 |
|
||
6060 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
1 600 |
|
||
85214 |
|
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne irentowe |
|
28 500 |
|
3110 |
Świadczenia społeczne |
|
28 500 |
||
85219 |
|
Ośrodki pomocy społecznej |
2 617 |
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
2 617 |
|
||
Ogółem |
47 988 |
47 988 |
Uzasadnienie
Zwiększa się dochody budżetowe w kwocie ogółem 109 200 zł. z tego:
- z dochodów własnych Gminy 31 200 zł.
- ze środków pozyskanych z PFRON(umowa nr 1/2005 z dnia 23 sierpnia 2005 r. ze Starostwem Powiatowym na realizację programu pn: "Program wyrównywania różnic między regionami" w kwocie 78 000 zł.
w działach i rozdziałach wskazanych w załączniku nr 1.
Zwiększa się wydatki budżetowe w kwocie 109 200 zł. z przeznaczeniem na:
1) zakup samochodu osobowego typu mikrobus przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (rozdział 85395, § 6060) w kwocie 104 000 zł.
2) sfinansowanie projektu 2 podjazdów dla osób niepełnosprawnych w przedszkolu w Mirosławcu (rozdział 75023 § 6050) w kwocie 5 200 zł.
Przemieszczenie wydatków w łącznej kwocie 47b 988 zł., zgodnie z treścią załącznika nr 3 , w tym:
1) wydatków na włączenie dodatkowego wynagrodzenia rocznego do wynagrodzeń osobowych (rozdział 75023 § 4040 na § 4010) w kwocie 8 638 zł.
2) wydatków na remont pomieszczeń MGOPS dla potrzeb gospodarki mieszkaniowej (rozdział 75023 § 4270) w kwocie 14 250 zł.
3) wydatków na zakup 2 kominów jedno ściennych do instalacji c.o i ciepłej wody (rozdział 80101 § 6050) oraz wydatki na wynagrodzenia bezosobowe w kwocie 10 850 zł.
4) zwiększenie, z dniem 01.11.2005 r. wydatków na wynagrodzenie (wzrost o 1/2 etatu - główny księgowy), podwyższenie wynagrodzeń pracowników prowadzących świadczenia rodzinne (2 osoby) w związku z rozszerzeniem zakresu obowiązków (zaliczki alimentacyjne), zwiększenie wydatków na opłaty związane z wypłatą świadczeń przez bank, oraz dofinansowanie zakupów inwestycyjnych (zestawu komputerowego) oraz sieci w nowej siedzibie MGOPS (rozdział 85212) w kwocie 11 633 zł.
5) zwiększenie wydatków na zakup materiałów i wyposażenia w nowej siedzibie MGOPS w kwocie 2 617 zł.
Zmiany planu limitów inwestycyjnych na 2005 r.:
1) zwiększenie limitu wydatków na zakup 2 kominów jedno ściennych o kwotę 7 350 zł.
Łączny limit wydatków (po korekcie) na zakup w/w kominów (rozdział 80101) wynosić będzie 19 350 zł.
2) zwiększenie limitu na wykonanie projektu 2 podjazdów dla osób niepełnosprawnych w przedszkolu (rozdział 80104) o kwotę 5 200 zł.
3) zwiększenie limitu na częściowe dofinansowanie zestawu komputerowego dla potrzeb MGOPS (rozdział 85212) o kwotę 1 600 zł.
Łączny limit wydatków (po korekcie) na zakup zestawu komputerowego (rozdział 85212) wynosić będzie 3 000 zł.
4) zwiększenie limitu na wykonanie sieci komputerowej w nowej siedzibie MGOPD (rozdział 85212) o kwotę 3 000 zł.
5) zwiększenie limitu na zakup samochodu osobowego typu mikrobus do przewozu osób niepełnosprawnych (rozdział 85395) o kwotę 104 000 zł.
6) zmniejszenie limitu na wykonanie dachu w świetlicy w Próchnowie o kwotę 15 000 zł.
Łączny limit wydatków (po korekcie) na wykonanie dachu (rozdział 92109) wynosić będzie 23 073 zł.
7) zwiększenie limitu na wykonanie szamba dla potrzeb świetlicy w Próchnowie (rozdział 92109) o kwotę 15 000 zł.
Ogółem wzrost limitu wydatków inwestycyjnych na 2005 r. 121 150 zł. tj. do kwoty 1 310 813 zł.