Urząd Miejski w Mirosławcu

 ul. Wolności 37
78-650 Mirosławiec
tel.: +48 (67) 259 50 42
fax: + 48 (67) 259 61 88 

NIP: 765 100 33 97 REGON:00124 15 40
TERYT: 3217033

Adres elektronicznej skrzynki podawczej na E-PUAP:
/3217033/skrytka  


email: urzad@miroslawiec.pl

Kontakt do pracowników Urzędu

Dane dla kontrahentów do wystawiania faktur:
GMINA I MIASTO MIROSŁAWIEC

Skrzynka PEPPOL

GMINA I MIASTO MIROSŁAWIEC

Numer PEPPOL: 7651603418

NIP:  765 160 34 18
REGON: 570791508

Podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny dla osób fizycznych obowiązek podatkowy do 30 czerwca 2019 r.

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Szczegóły

Kategoria sprawy Podatki, opłaty

Komórka odpowiedzialna Referat Finansowy

Treść

  1. Sposoby dostarczenia dokumentów

osobiście

pocztą

faxem

elektronicznie

       
     2. Sposoby odbioru dokumentów

osobiście

pocztą

faxem

elektronicznie

       
     3. Wymagane dokumenty:

 Podatek od nieruchomości

IN-1 Informacja w sprawie podatku od nieruchomości

ZN-1/A Dane o nieruchomościach

ZN-1/B Dane o zwolnieniach podatkowych w podatku od nieruchomości

Podatek leśny

IL-1 Informacja w sprawie podatku leśnego

ZL-1/A Dane o nieruchomościach leśnych

ZL-1/B Dane o zwolnieniach podatkowych w podatku leśnym

Podatek rolny

IR-1 Informacja w sprawie podatku rolnego

ZR-1/A Dane o nieruchomościach rolnych

ZR-1/B Dane o zwolnieniach i ulgach podatkowych w podatku rolnym

Załączniki: Przedłożyć do wglądu dokumenty na potwierdzenie wystąpienia nowych okoliczności (akt notarialny, zawarcie umowy dzierżawy, rozwiązanie umowy dzierżawy i inne).

 4. Miejsce złożenia dokumentów:

 Biuro Obsługi Interesanta, pok. nr 1,

Urząd Miejski w Mirosławcu,

 ul Wolności 37,78-650 Mirosławiec

 5. Opłaty:

Złożenie wniosku nie podlega opłacie skarbowej.
6. Termin i sposób załatwienia:

Osoby fizyczne obowiązane są składać organowi podatkowemu informację w sprawie podatku od nieruchomości IN-1, rolnego IR-1, leśnego- IL-1 oraz załączniki w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub od dnia zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania.

Wydanie decyzji.

Termin załatwienia 30 dni od daty złożonego wniosku z kompletem wymaganych dokumentów.
7. Podstawa prawna:

1.  Art. 6 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2019 roku, poz. 1170 ze zm.).

2. Art. 6a ustawy z dnia 15 listopada 1984 roku o podatku rolnym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1256, 1309 ze zm.)

3. Art. 5 i 6 ustawy z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 888 ze zm.)
8. Tryb odwoławczy:

Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Biurze Obsługi Interesanta- pokój nr 1). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia odebrania decyzji.

9. Dodatkowe informacje, uwagi:

Podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny od osób fizycznych płatny jest w czterech ratach:

  • I rata - 15 marzec,
  • II rata płatna - 15 maj,
  • III rata płatna - 15 wrzesień,
  • IV rat płatna - 15 listopad,

na wskazany w decyzji indywidualny rachunek podatnika.


Załączniki

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij