UCHWAŁA NR XII/125/2019

Rady Miejskiej w Mirosławcu

z dnia 27 listopada 2019 r.

zmieniająca uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust.1 i art. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 506, 1309, 1571, 1696 i 1815) i art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 i 1629 oraz z 2019 r. poz. 730, 1403 i 1579), po uzyskaniu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wałczu w zakresie częstotliwości odbierania odpadów komunalnych, uchwala się, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr XI/119/2019 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 30 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów , wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 2 w ust. 1 w pkt 3 po lit. h dodaje się lit. i w brzmieniu:

„i) odpady niebezpieczne.”;

2) § 5 otrzymuje brzmienie:

„§ 5. W zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi nieruchomości zostaną wyposażone w pojemniki lub/i worki do zbierania odpadów komunalnych jako część usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.”;

3) § 7 otrzymuje brzmienie:

„§ 7. 

1. Niesegregowane odpady komunalne oraz bioodpady odbierane są bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałej:

1) raz na tydzień z budynków wielolokalowych,

2) raz na dwa tygodnie z budynków jednorodzinnych.

2. Zebrane selektywnie odpady komunalne: papier i tektura, tworzywa sztuczne, szkło, metal, odpady wielomateriałowe, odbierane są bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałej:

1) jeden raz w tygodniu z budynków wielolokalowych,

2) raz na dwa tygodnie z budynków jednorodzinnych.

3. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony z wyłączeniem opon pochodzących z działalności rolniczej oraz z pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony dostarczane są przez właściciela nieruchomości zamieszkałej do PSZOK lub odbierane bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałej:

1) jeden raz w miesiącu z budynków wielolokalowych,

2) dwa razy w roku z budynków jednorodzinnych.

4. Powstające w gospodarstwach domowych przeterminowane leki dostarczane są przez właściciela nieruchomości zamieszkałej bezpośrednio do PSZOK lub do oznaczonych pojemników ustawionych w aptekach, zlokalizowanych na terenie gminy i miasta Mirosławiec.

5. Zużyte baterie i akumulatorki powstające w gospodarstwach domowych dostarczane są przez właściciela nieruchomości zamieszkałej bezpośrednio do PSZOK lub do oznaczonych pojemników znajdujących się w Urzędzie Miejskim w Mirosławcu oraz w obiektach użyteczności publicznej zlokalizowanych na terenie gminy i miasta Mirosławiec.”;

4) w § 8 w ust. 1 po pkt 13 dodaje się pkt 14 w brzmieniu:

„14) odpady niebezpieczne.”.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Mirosławca.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego i wchodzi w życie 2 marca 2020 r.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

Piotr Czech