1. Sposoby dostarczenia dokumentów

osobiście

pocztą

faxem

elektronicznie

       

 

  1. Sposoby odbioru dokumentów 

osobiście

pocztą

faxem

elektronicznie

       

 

1. Wymagane dokumenty:

DT-1 Deklaracja na podatek od środków transportowych

Załącznik DT-1/A 

Załączniki: Przedłożyć do wglądu dokumenty na potwierdzenie wystąpienia nowych okoliczności, mających wpływ na powstanie/ wygaśnięcie obowiązku podatkowego (umowa kupna-sprzedaży pojazdu, decyzja o wyrejestrowaniu pojazdu, kserokopia dowodu rejestracyjnego)

Osoby fizyczne i prawne będące właścicielami środków transportowych są obowiązane:  

- składać w terminie do dnia 15 lutego deklaracje na podatek od środków transportowych na dany rok podatkowy sporządzone na formularzu DT-1 "Deklaracja na podatek od środków transportowych", a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających jego powstanie,

- odpowiednio korygować deklaracje w razie zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego, lub zmianę miejsca zamieszkania lub siedziby - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia tych okoliczności. 

2. Miejsce złożenia dokumentów:

Biuro Obsługi Interesanta, pok. nr 1,

Urząd Miejski w Mirosławcu,

 ul Wolności 37,78-650 Mirosławiec

lub

lub
elektronicznie na adres elektronicznej skrzynki podawczej na E-PUAP: /3217033/skrytka
opatrzone jednym z poniższych podpisów:

1) kwalifikowanym podpisem elektronicznym;
2) podpisem osobistym;
3) podpisem zaufanym.

 3. Opłaty:

Złożenie wniosku nie podlega opłacie skarbowej.

4. Termin i sposób załatwienia:

 30 dni.

5. Podstawa prawna:

- Art. 8 - art. 12b  ustawy z dnia ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2019 roku, poz. 1170 ze zm.)

- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 13 grudnia 2018 roku w sprawie wzoru deklaracji na podatek od środków transportowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1445)
- Rozporządzenie Ministra Finansów  z dnia 14 grudnia 2015 r. w sprawie deklaracji na podatek od środków transportowych składanych za pomocą środków komunikacji elektronicznej( Dz.U.2017.1353 t.j.)

6.   Tryb odwoławczy: Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie  za pośrednictwem Burmistrza Mirosławca w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania decyzji. Odwołanie należy złożyć w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Mirosławcu.

7.    Dodatkowe informacje, uwagi:

Podatek od środków transportowych płatny jest w dwóch ratach:

  • I rata płatna – 15 luty,
  • II rata płatna – 15 wrzesień

na podany przez Referat Finansowy indywidualny rachunek podatnika.



Załączniki:

DT - 1 wraz załącznikiem DT-1A wersja interaktywna
DT _1 Deklaracja na podatek od środków transportowych
DT_1A załącznik do deklaracji DT-1