Rejestr Instytucji Kultury
Informacja o rejestrze instytucji kultury oraz sposobie udostępniania danych w nich zawartych
Wymagane dokumenty
Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Mirosławiec prowadzony jest na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2020, poz. 194), zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012, poz. 189).
Sposób prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury, w tym zakres danych zamieszczanych w rejestrze, tryb dokonywania wpisów, zmian i wykreśleń wpisów określa w/w rozporządzenie.
- Rejestr instytucji kultury, zwany dalej „rejestrem” prowadzony jest w postaci elektronicznej;
- Niezależnie od prowadzonego rejestru, dla każdej instytucji kultury zakłada się i prowadzi oddzielnie elektroniczną księgę rejestrową;
- Dane zawarte w rejestrze udostępnia się przez otwarty dostęp do zawartości rejestru, w tym publikacje w Biuletynie Informacji Publicznej organizatora, wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej;
- Organizator prowadzący rejestr instytucji kultury wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie;
Odpis z rejestru instytucji kultury może być pełny lub skrócony; - Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w księdze rejestrowej;
- Odpis skrócony zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze;
Opłaty
Zgodnie z art. 4 ustawy o opłacie skarbowej (Dz. U.2022 r. poz. 2142 ) – wydanie poświadczonego odpisu podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony.
Termin i sposób załatwienia
Odpis przesyła się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dania otrzymania wniosku.
Zgodnie z art. 4 ustawy o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 ze zm.) – wydanie poświadczonego odpisu podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony.
Tryb odwoławczy
Nie podlega
Miejsce składania dokumentów
Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miejski w Mirosławcu
ul. Wolności 37
78-650 Mirosławiec
Komórka prowadząca sprawę
Referat Oświaty i Polityki Społecznej
pok. nr 10, parter,
tel.: 67 2590 261.
Podstawa prawna
- Art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U.2020 r., poz. 194).
- Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U.2012r., poz. 189).
- Zarządzenie nr 88 Burmistrza Mirosławca z dnia 27 października 2016 r. w sprawie określenia wzoru wniosku o dokonanie zmian wpisu w rejestrze instytucji kultury, wzoru wniosku o wydanie odpisu z rejestru instytucji kultury, wzoru odpisu pełnego z księgi rejestrowej oraz wzoru odpisu skróconego rejestru instytucji kultury dla których organizatorem jest Gmina i Miasto Mirosławiec.