W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Mirosławcu  
ul. Wolności 37
78-650 Mirosławiec
tel.: +48 (67) 259 50 42; fax: + 48 (67) 259 61 88  
NIP: 765 100 33 97 REGON:00124 15 40
Serwis www: miroslawiec.pl 
TERYT: 3217033
adres skrytki ePUAP: /3217033/skrytka  
email: urzad@miroslawiec.pl


Dane dla kontrahentów do wystawiania faktur:
GMINA MIROSŁAWIEC 
ul. Wolności 37, 78-650 Mirosławiec
NIP:  765 160 34 18 REGON: 570791508
Skrzynka PEPPOL: GMINA MIROSŁAWIEC
Nr PEPPOL: 7651603418 

Projekt uchwały w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania

UCHWAŁA NR ....................
RADY MIEJSKIEJ W MIROSŁAWCU
z dnia 30 sierpnia 2022 r.
w sprawie  trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559, 583, 1005, 1079 i 1561) oraz art. 9a ust. 15 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1249) Rada Miejska w Mirosławcu uchwala, co następuje:
§ 1. Uchwala się tryb i sposób powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowe warunki jego funkcjonowania.
§ 2. Zespół interdyscyplinarny, zwany dalej „ Zespołem ”, powołuje Burmistrz Mirosławca w drodze zarządzenia.
§ 3. 1. W skład Zespołu wchodzą przedstawiciele:
1) Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mirosławcu,
2) Miejsko-Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
3) Policji,
4) oświaty,
5) ochrony zdrowia,
6) kuratorów sądowych,
7) organizacji pozarządowych.
2. W skład Zespołu mogą wchodzić także prokuratorzy oraz przedstawiciele podmiotów innych niż określone w ust. 1, działających na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie, w tym przedstawiciele Żandarmerii Wojskowej, jeżeli Żandarmeria Wojskowa złoży taki wniosek do Burmistrza Mirosławca w związku z zamieszkiwaniem na obszarze gminy żołnierza pełniącego czynną służbę wojskową.
3. Liczbę przedstawicieli podmiotów, o których mowa w ust. 1, powołuje się w zależności od potrzeb.
4. Wskazanie przedstawicieli, o których mowa w ust. 1 i 2 winno nastąpić z własnej inicjatywy lub w terminie 14 dni od dnia doręczenia zapytania wystosowanego przez Burmistrza Mirosławca. 
§ 4. 1. Burmistrz Mirosławca odwołuje członków Zespołu w trybie właściwym do jego powołania w przypadku:
1) złożenia przez członka Zespołu pisemnego oświadczenia o rezygnacji z pracy w Zespole,
2) na wniosek podmiotu, który delegował członka Zespołu,
3) na wniosek przewodniczącego Zespołu w związku z nie wykonywaniem obowiązków członka Zespołu,
4) śmierci członka Zespołu.
2. W przypadku wystąpienia sytuacji, o których mowa w ust. 1 Burmistrz Mirosławca powołuje do Zespołu inną osobę z tej samej instytucji, po wskazaniu kandydatury przez Kierownika tej instytucji.
§ 5. Przewodniczący Zespołu i jego Zastępca wybierani są spośród członków Zespołu zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym w obecności co najmniej połowy jego składu.
§ 6. Odwołanie Przewodniczącego Zespołu i jego Zastępcy następuje w trybie wskazanym w § 5, na podstawie:
1) uzasadnionego pisemnego wniosku co najmniej 3 członków Zespołu,
2) pisemnej rezygnacji.
§ 7. Obsługę organizacyjno - techniczną Zespołu zapewnia Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mirosławcu.
§ 8. Posiedzenia Zespołu odbywają się w zależności od potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na trzy miesiące.
§ 9. 1.Przewodniczący Zespołu inicjuje, organizuje i kieruje jego pracami, w szczególności:
1) ustala termin posiedzeń Zespołu i przewodniczy ich posiedzeniom,
2) zawiadamia członków Zespołu o posiedzeniach,
3) ustala porządek obrad Zespołu,
4) reprezentuje Zespół w stosunkach z innymi podmiotami.
2. Zastępca Przewodniczącego pełni obowiązki Przewodniczącego w przypadku jego nieobecności.
3. Prawo zgłaszania spraw do rozpatrzenia przez Zespół przysługuje także poszczególnym członkom Zespołu.
§ 10. 1. Zespół może tworzyć grupy robocze w celu rozwiązywania problemów związanych z wystąpieniem przemocy w rodzinie w indywidualnych przypadkach.
2. Prace w ramach grup roboczych są prowadzone w zależności od potrzeb zgłaszanych przez Zespół lub wynikających z problemów występujących w indywidualnych przypadkach.
3. Przy tworzeniu grup roboczych, w miarę możliwości, bierze się pod uwagę rejon działania przedstawicieli podmiotów, o których mowa w § 3 ust. 1 i 2 i rejon, w którym wystąpił problem przemocy.
4. Grupy robocze składają się minimum z dwóch członków Zespołu,  o których mowa w § 3 ust. 1 i 2.
§ 11. 1.Posiedzenia Zespołu oraz grup roboczych zwołuje przewodniczący Zespołu, a w razie jego nieobecności Zastępca.
2. Wniosek o zwołanie posiedzenia składa się do przewodniczącego Zespołu. 
3. Posiedzenia Zespołu oraz grup roboczych odbywają się w Urzędzie Miejskim  w Mirosławcu lub miejscu wskazanym przez Przewodniczącego Zespołu.
4. Przewodniczący Zespołu kontaktuje się z członkami Zespołu telefonicznie, poprzez pocztę elektroniczną lub pisemnie. 
5. Z posiedzeń Zespołu oraz grup roboczych sporządza się protokół zawierający w szczególności: datę posiedzenia, porządek obrad, tematykę omawianych spraw, podjęte rozstrzygnięcia oraz listę obecności.
6. Dla ważności posiedzenia wymagana jest obecność co najmniej połowy ustalonego składu Zespołu. 
§ 12. Za pracę w Zespole nie przysługuje wynagrodzenie.
§ 13. Zespół używa pieczątki z nazwą Zespołu, pieczątki imiennej przewodniczącego Zespołu oraz pieczątki zastępcy przewodniczącego zespołu.
§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Mirosławca
§ 15. Uchyla się uchwalę Nr LV/328/10 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 27 września 2010 r. w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowe warunki jego funkcjonowania.
§ 16. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.


Uzasadnienie
Zgodnie z art. 9a ust. 15 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1249) rada gminy, w drodze uchwały, określa tryb i sposób powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowe warunki jego funkcjonowania.
Sposób powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego  oraz szczegółowe warunki jego funkcjonowania Rada Miejska w Mirosławcu  określiła uchwałą Nr LV/328/10  z dnia 27 września 2010 r. w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowe warunki jego funkcjonowania.

Kilkuletni okres funkcjonowania Zespołu Interdyscyplinarnego, wykazał potrzebę zmiany w organizacji działania Zespołu i grup roboczych, z dostosowaniem do aktualnych potrzeb działania w środowisku lokalnym.
Ponadto przedmiotowa uchwała winna być traktowana jako prawo miejscowe i podlegać ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego, dotychczasowa uchwała nie spełnia tych wymagań.
Biorąc pod uwagę powyższe, podjęcie uchwały jest uzasadnione.

Załączniki

Powiadom znajomego