UCHWAŁA NR ....................
RADY MIEJSKIEJ W MIROSŁAWCU
z dnia 28 sierpnia 2019 r.
w sprawie nieodpłatnego przekazania nieruchomości należącej do Gminy i Miasta Mirosławiec na rzecz Starosty Wałeckiego, reprezentującego Skarb Państwa
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2019 r. poz. 506 zm. poz. 1309) oraz art. 11 ust.1, art. 13 ust. 2, 2a i art. 37 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2018 r. poz. 2204 ze zm.) Rada Miejska w Mirosławcu uchwala, co następuje:
§ 1. Wyraża się zgodę na nieodpłatne przekazanie nieruchomości stanowiącej własność Gminy i Miasta Mirosławiec oznaczonej w ewidencji gruntów jako działki o nr geodezyjnych 27/2, 27/4, 28/3, 33/1,i 33/2 o łącznej powierzchni 1,64 ha, położonej w Mirosławcu, obręb 0127 zapisanej w księdze wieczystej nr KO1D/00025728/7 na rzecz Starosty Wałeckiego, reprezentującego Skarb Państwa na cele związane z obronnością i bezpieczeństwem Państwa.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Mirosławca.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UZASADNIENIE
Zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. a do wyłącznej właściwości rady gminy należy podejmowanie uchwal w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących: zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej.
Z wnioskiem o nieodpłatne przekazanie działek o nr 27/2, 27/4, 28/3, 33/1 i 33/2 na rzecz Starosty Wałeckiego, który z kolei odda je w trwały zarząd Rejonowemu Zarządowi Infrastruktury w Szczecinie zwrócił się Rejonowy Zarząd Infrastruktury. Głównym powodem wystąpienia z wnioskiem o przejęcie w/w działek położonych w Mirosławcu, obręb 0127 jest ich bezpośrednie sąsiedztwo z wojskowym kompleksem lotniskowym wykorzystywanym na potrzeby jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej i uznanym za niezbędny na cele obronności i bezpieczeństwa Państwa.
Mając na uwadze konieczność uregulowania stanu formalno-prawnego zgodnie z faktycznym sposobem użytkowania oraz usytuowanie nieruchomości zasadne jest włączenie przedmiotowych działek do kompleksu wojskowego i w następstwie objęcia ich statutem terenu zamkniętego ze względu na potrzeby obronności i bezpieczeństwa Państwa.
Wobec powyższego podjecie przedmiotowej uchwały jest uzasadnione.