Informacja o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad raportem o stanie Gminy Mirosławiec
I n f o r m a c j a
o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału
w debacie nad raportem o stanie Gminy Mirosławiec
Zgodnie z art. 28 aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2024 r. poz. 609) Burmistrz Mirosławca przedstawia Radzie Miejskiej w Mirosławcu Raport o stanie Gminy Mirosławiec za rok 2023 w terminie do dnia 31 maja 2024 r.
Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim,
w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał Rady Gminy i budżetu obywatelskiego.
Rada Miejska w Mirosławcu rozpatruje raport, o którym mowa w art. 28aa ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała Rady Miejskiej w Mirosławcu w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi Mirosławca.
Nad przedstawionym raportem o stanie Gminy Mirosławiec zostanie przeprowadza debata.
Sesja, na której będzie przedstawiony raport odbędzie się w czerwcu 2024 roku.
W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos.
Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Mirosławcu pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób.
Zgłoszenie mieszkańców do udziału w debacie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została Sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Mirosławcu zgłoszenia.
Zgłoszenia przyjmowane będą w Urzędzie Miejskim w Mirosławcu – w Biurze Rady Miejskiej w Mirosławcu ul. Wolności 37 pok. nr 106 w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Mirosławcu.
Przewodniczący Rady Miejskiej
/-/ Paweł Krawczyk